کد خبر: ۵۳۸۰۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
حمله هاشمی به نمازگزاران و ائمه جمعه:

از وقتی من خطبه نمی‌خوانم، نماز جمعه‌‌ها سبک شده!

حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در فراموشی تاریخی از وقایع تاسف بار نمازجمعه 26 تیر ماه، در مصاحبه ای با روزنامه آرمان از سبک شدن نمازجمعه ها از وقتی که وی دیگر در نماز جمعه حاضر نمی شود سخن گفته است!
حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در فراموشی تاریخی از وقایع تاسف بار نمازجمعه 26 تیر ماه، در مصاحبه ای با روزنامه آرمان از سبک شده نمازجمعه ها از وقتی که وی دیگر در نماز جمعه حاضر نمی شود سخن گفته است.

به گزارش شیرازه به نقل از 598؛ ایشان ضمن بیان مایوس شدن از حضور در نمازجمعه بیان می دارد: نمازجمعه هم جایی است که باید خیلی کار بکنیم که حرف‌های درست و پخته‌ای بزنیم. مستقيم پخش می‌شود و همه دنیا نگاه می‌کنند. زیبنده نیست آدم اینطوری حرف‌هایی بزند نماز و جماعت و اسلام و همه اینها را سبك كند.


متن مصاحبه حجت الاسلام هاشمی با روزنامه آرمان در خصوص نمازجمعه بدین شرح است:

* قضیه حضورتان در تریبون نمازجمعه چه شد؟ آیا برای بازگشت به تریبون خودتان انگیزه‌ای دارید یا نه؟

- انگیزه ندارم که بیایم. اصولا انگیزه سخنرانی و گفتن را ندارم . نمازجمعه هم جایی است که باید خیلی کار بکنیم که حرف‌های درست و پخته‌ای بزنیم. مستقيم پخش می‌شود و همه دنیا نگاه می‌کنند. زیبنده نیست آدم اینطوری حرف‌هایی بزند نماز و جماعت و اسلام و همه اینها را سبك كند.

* از سوی ستاد نمازجمعه اقدامی نشده و دعوت نمی‌کنند؟

- مدتی دعوت کردند اما دیگر مایوس شدند.

* شما اجابت نکردید.

- البته شرایط هم به‌گونه‌ای است که در این موقعیت حرف زدن در جمعی که هرکس بخواهد، بیاید، می‌آید و هرکار هم بخواهند، بکنند، می‌کنند. آثار منفي هم مي تواند داشته باشد لذا باید این مساله را هم دید.

لازم به ذکر است که ۲۶ تیر 88 را باید یکی از تاریک‌ترین نقاط در تاریخ ۳۰ ساله برگزاری نماز جمعه تهران دانست؛ روزی که نمازگزاران تهرانی شاهد برگزاری نماز به صورت مختلط و همراه با سوت و کف و حرمت‌شکنی بودند اما آنچه تلخی این روز را مضاعف کرد، سخنان خطیب جمعه بود.



عجیب‌ترین و تاسف‌برانگیز‌ترین مساله‌ای که در نماز جمعه ۲۶ تیر روی داد، حضور افرادی بود که حتی ابتدایی‌ترین آداب نماز را هم بلد نبودند و با اقدامات خارج از شأن و عرف خود، موجب ناراحتی خاطر نمازگزاران را فراهم کردند.

این افراد با حضور مختلط در نماز و همچنین عدم رعایت پوشش مناسب، صحنه‌هایی را رقم زدند که انتشار عکس‌های آن هم با واکنش شدید مردم متدین روبرو شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
4
متاسفانه شماها فکر میکنید راه تقرب به خدا فقط با آداب تعیین شده توسط شما صورت میگیرد. خدا و نماز جمعه مختص همه ی انسانهاست. در هر لباسی و با هر مقامی.
خداییش یه کمی به خطبه های اخیر نمازجمعه ها تعقلانه بیندیشید.. تا علت
حضور کم رنگ مردم را بیشتر بدانید.
ناشناس
شما از کجا فهميدی نماز جمعه خلوت شده؟همون خدايی که دم ازش می زنی اين دستورات رو داده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
2
خدا بخیر بگذرونه
ناشناس
United States of America
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
8
آیت الله رفسنجانی از محبوبین همیشگی ما بچه های جبهه و جنگ است. انشاالله خدا حفظش کند
ناشناس
و همچنين مورد غضب ما بقيه بچه های جبهه و جنگ
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
1
عجالتا" كه سايه سنگين جنابعالي و خانواده مكرمه بر دولت خيمه زده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
2
هاشمی میدونه اگر بیاد نماز جمعه دیگه اون نماز جمعه 26 تیر 88 نخواهد بود، که مردم ساکت باشن و این دفعه اگه حرفی بزنه جوابشو میدن لذا سنگین تر اینه که بگه ازم خواستن، ولی من نیامدم!!! اگه راست میگی بیا و ببین چی می بینی!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
1
خیلی نادان باید باشی که همجین کامنتی گذاشتی
نماز جمعه اداب داره متل بقیه مسایل دین
هرکی هرکی که نیست
برو یه کم مطالعه کن بعدا بیا خودتو قاطی هر بحتی کن
خادم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
0
ایشان بجای آرامش دادن وپیگیری به مسائل مهم جامعه بعنوان پیشکسوت نظام اخیرا باعث تشنج وبهم ریختگی شدن.خداوند همه خدمت گذاران را در پناه خودش هدایت بفرماید.