کد خبر: ۵۳۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۳

تشکیل دو هیئت ویژه عزاداری در شیراز

رئیس شورای هیئت‌‌های مذهبی فارس گفت: هیئت ویژه سادات با حضور ۲۰۰ نفر از سادات در شیراز با هدف ایفای نقش محوری سادات در عزاداری‌های اهل بیت(ع) در شام غربیان حضرت زهرا(س) راه‌اندازی شد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم،  مظفر مختاری با بیان اینکه دهه فاطمیه امسال در شیراز و استان فارس به خوبی برگزار شد، اظهار کرد: تجمع‌های مردمی، برپایی سوگواره‌های مختلف و پخت 14 تن حلیم نذری در شهرک گلستان شیراز از جمله برنامه‌ها در این دهه بوده است.

وی از تجمع سادات و تشکیل هیئت ویژه سادات در شام غربیان حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: 700 هیئت در شهر شیراز فعال هستند که از هر هیئت 5 نفر سید برای تشکیل هیئت سادات فراخوانده شدند که در ابتدای راه‌اندازی این هیئت 200 نفر از سادات گرد هم آمده بودند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس افزود: هدف از راه‌اندازی این هیئت برگزاری هر چه بهتر عزاداری اهل بیت علیهم السلام،گردهم آمدن سادات در کنار هم و ایفای نقش محوری سادات در عزاداری اهل بیت (ع) است.

مختاری خاطرنشان کرد: از مردم شهر شیراز برای شرکت در عزاداری و حفظ حرمت ایام فاطمیه در ایام عید تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه عشق به اهل بیت(ع) هیچ ارتباطی به رنگ و نژاد و ملیت ندارد، تصریح کرد: هیئت مهاجران  افغان در شهر شیراز مدتی است راه‌اندازی شده و در مناسبت‌های مذهبی نیز شرکت می‌کنند و شورای هیئت‌های مذهبی تصمیم به ساماندهی به این هیئت دارد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
0
به خاطر برگزاری به این خوبی هیچ تصویری از شیراز در شبکه های ملی پخش نشد؟؟؟؟؟؟ واقعا این حرف ها مایه تاسف هست