کد خبر: ۵۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۳

آغاز ممنوعيت شکار در مناطق حفاظت شده فارس

ممنوعیت شکار در مناطق حفاظت شده فارس آغاز شد.
به گزارش شیرازه به نقل از شبکه خبر، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به آغاز ممنوعيت شکار در مناطق حفاظت شده فارس گفت: با توجه به فصل تولید مثل و وجود گونه های تازه متولد شده در طبیعت ،همه باید به دوام گونه های زیبا و ضعیف کمک و از حضور در زیستگاه های آنان خودداری کنیم.
ابراهیمی کارنامی افزود: امسال مناطق کوه خرسی در شهرستان پاسارگاد ، کوه خم در شهرستان ارسنجان و بناب در شهرستان خنج به مناطق شکار ممنوع فارس افزوده شد.
وی گفت: هم اکنون تعداد مناطق شکار ممنوع تحت مدیریت محیط زیست استان فارس 17منطقه و با وسعت 1132296 هکتار و معادل 9 درصد استان است که با اضافه شدن این مناطق ،تعداد مناطق شکار ممنوع به 20 منطقه رسیده است.
ابراهیمی درخصوص ارزش حفاظتی این مناطق گفت: منطقه کوه خرسی به علت زیستگاه گونه در معرض تهدید خرس قهوه ای، منطقه کوه خم به علت راهگذر حیات وحش علی الخصوص گونه خرس قهوه ای و منطقه بناب به علت وجود گونه های کل ، بز ، قوچ ، میش و پلنگ و راهگذر حیات وحش دارای ارزش است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: سال گذشته 108پرونده تخلف در این منطقه تشکیل شد که 28 پرونده شکار و صید،42 پرونده تعلیف غیرمجاز دام ،24 پرونده تخریب اراضی و 5 پرونده آلودگی زیست محیطی از جمله آنهاست .
نظرات بینندگان