کد خبر: ۵۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۳

افزایش میزان بارندگی فارس در سال زراعی جاری/ حجم آب در مخازن سدهای استان کم شده است

در جریان آخرین بارندگی که مربوط به روز 15 فروردین ماه است، بیشترین میزان نزول باران در فارس را شهرستان فسا با 5/13 میلی متر به خود اختصاص داده است.

به گزارش شیرازه، مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای فارس گفت: میانگین بارندگی استان در سال زراعی جاری تا کنون 241 میلی متر است در حالی که طی مدت مشابه سال گذشته مقدار نزول باران در فارس 202 میلی متر بوده است.

دکتر سیاوش بهبود افزود: میانگین بلند مدت بارندگی مشابه استان 5/276 میلی متر بوده، که تغییرات بارندگی نسبت به میانگین مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از 19 درصد است. علاوه بر این، تحقق بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت سالانه استان 4/79 در صد است.

مهندس اردشیر محمدی رییس دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی شرکت در خصوص روان آبهای حاصل از بارندگی های مزبور و ورودی سد های مستقر در فارس گفت: در سال گذشته، ورودی سد ها در چنین روزی 33 متر مکعب بوده است که هم اینک این میزان 110 متر مکعب است. حجم آب مخازن سد های یاد شده در سال گذشته در چنین روزی بیش از 1029 میلیون متر مکعب بوده که هم اینک این میزان به 938 میلیون متر مکعب رسیده و این امر حکایت از کاهش حجم آب در مخازن سد های استان در سال جاری دارد.

شایان ذکر است مجموع میانگین بارندگی استان در روز های 13 و 14 فروردین ماه حدود 20 میلی متر بوده است.

نظرات بینندگان