کد خبر: ۵۳۸۸۹
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۳

فرم دریافت یارانه نقدی فاز دوم منتشر شد + تصویر

هم‌زمان با نزدیک شدن به آغاز ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، فرم اعلام نیاز برای دریافت یارانه نقدی منتشر شد.
طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار است از بیستم فروردین ماه ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی از طریق سامانه مدیریت حساب خانوار به‌آدرس اینترنتی www.refahi.ir و همچنین توسط مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها آغاز شود.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم؛ با نزدیک شدن به روزهای ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی سازمان هدفمندی یارانه‌ها سایت رفاهی را به‌منظور بروزرسانی و انجام پاره‌ای از تغییرات مسدود کرده و بناست از سه‌شنبه 19 فروردین ماه این سایت مجدداً با تغییرات اعمال‌شده بازگشایی شود.

در این تغییرات دولت نام سامانه مدیریت حساب خانوار را به سامانه اعلام نیاز برای دریافت یارانه نقدی تغییر داده است بر همین اساس مردم برای ثبت‌نام دریافت یارانه نقدی باید بعد از بازگشایی سایت رفاهی در این سامانه اطلاعات مورد نیاز را وارد کنند.

بعد از تکمیل صفحه نخست سامانه اعلام نیاز دریافت یارانه نقدی مردم باید نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند؛ در صفحه نخست دولت به مردم متذکر شده است که اگر مشخص شود اطلاعات نادرستی در فرمها اظهار شده به‌موجب قانون ضمن استرداد وجود دریافتی تا سه برابریارانه نقدی دریافت شده متقاضی مشمول جریمه قرار می‌گیرد.

همچنین در بند دیگری از سامانه مردم باید تأیید کنند که اطلاعاتی را که در فرمهای تقاضای یارانه نقدی درج می‌کنند می‌تواند مبنای ارزیابی مالی و رتبه‌سنجی اقتصادی‌اش برای اعطای وام یا سایر تسهیلات از سوی بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی قرار گیرد.

براساس این گزارش، روز گذشته خبرگزاری تسنیم با انتشار خبری درباره کف درآمدی تعیین شده در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که دولت در این طرح مردم را به 5 گروه دسته‌بندی کرده و حداقل کف درآمدی این گروه‌ها 600 هزار تومان و حداکثر آن 2.5 میلیون تومان است.

بعد از انتشار این خبر رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌وگوی تلویزیونی جزئیات دیگری از کف درآمدی را  تشریح و اعلام کرد: در فرمی که برای این مرحله طراحی شده است، 5 سقف درآمدی را مشخص کردیم که شامل سقف درآمدی ماهانه کمتر از 600هزار تومان، 600هزار تا یک میلیون تومان، یک‌میلیون تا 2میلیون تومان، 2میلیون تا دو و نیم میلیون تومان و بالاتر از دو و نیم میلیون تومان که همه اینها مشخص است و لحاظ می‌شود.

برهمین اساس مردم باید در هنگام تکمیل فرم خوداظهاری سطح درآمدی خود را از بین 5 گروه تعریف‌شده انتخاب و تأیید کنند که در کدام‌یک از گروه‌های کمتر از 600هزار تومان، از 600هزار تومان تا یک میلیون تومان، از یک تا 2 میلیون تومان، از 2 تا 2.5 میلیون تومان و بیشتر از 2.5 میلیون تومان در ماه قرار دارند.

گفتنی است که در فرم خوداظهاری دریافت یارانه نقدی دولت تأکید کرده که منظور از سطح درآمد خانوار، میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال 92 شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره‌بها، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستقلات، حقوق ماهانه مستمری یا وظیفه بگیران و موارد مشابه قبل از پرداخت اقساط وام است.

دولت به مردم متذکر شده است که باید سطح درآمد خانوار با دارایی‌های آن خانوار همخوانی داشته باشد.

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
منوچهر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
این جانب منوچهر صالحی به دلیل داشتن 4 فرزند که 3 دانشجو ویک دانش آموز و درآمد بسیار کم برای پرداخت هزینه ها نیاز شدیدی به دریافت یارانه دارم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
1
دولت قبلی میگفت یارانه برای عدالته،دولت فعلی هم میخواد یارانه رو حذف کنه و عدالتو زیر پا بذاره؟ از کجا معلوم وضع از این بهتر بشه؟؟؟ تازه تو این گرونی با اینکه درآمد من ماهانه یک میلیون تومانه همین مبلغ کم هم هست واسه خانواده من!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
1
اگرمنبع یارانه ملی است ازنظرشرعی مجبورکردن وتهدیدکردن کسی برای گرفتن حق قانونیش مشکل داردوفقه هاوعلمانظرفقهی خودرااعلام کنند
امیر
در اولین حضور آقای روحانی در صدا وسیما،خبرنگار از ایشان در رابطه با گرانی اخیر سوال کردند ایشان فرمودند این گرانی از دولت قبلی می باشد که اجرا نشده. ولی اکنون می خواهند چه بفرمایند، افزایش افزوده،برق،آب،گاز، تلفن،حذف یارانه،لبنیات،عوارض و ال...آخر.باورش سخته اگر قبول کنیم که یارانه نگیریم و ایشان به قولشان عمل کنند. باز سرکار گذاشتن مردم.
اعظم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
سلام
یارانه حق هر شهروند است مثل خیلی از کشورهای دیگر بخصوص کشورهای نفت خیز. در ضمن این پول حاملهای انرژی است اگر می خواهید یارانه ندهید قبض های آب و برق و گاز و بنزین را به قبل از دریافت یارانه برگردانید.
مطلب دیگر اینکه ما برای نیازمندان ارگان دیگری داریم که بودجه داره و باید پاسخگو باشد
سید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
من حدود 29 سال سن دارم ومجرد هم هستم.میخوام یارانم از خوانوادم جدا کنم.راهش چیه؟
ناشناس
از همین الان جدا ثبت نام کن
اسكندري
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
چراپرداخت قسط درنظرگرفته نشده مثل خانه اي كه باوام خريداري شده وبايدقسط ان رادادياكسي كه نيمه وقت كارميكنه تاخرج دانشگاه روبده ياجهيزيه بخره
اكبري
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
آيا اين رواست كه يك زن وشوهر از كل خوشي هاي زندگيشون بگذرند واز صبح تا شب كار كنند اونوقت بگن به شما يارانه تعلق نميگيره -اونوقت يك خانواده بااينكه خانم موقعيت كاركردن داره بشينه توي خونه هچ فعاليتي براي افزايش درآمدخانواده نكنه و بگن مشمول گرفتن يارانه است .يك سوال بدجوري ذهنم را مشغول كرده اينكه توي كلاس هايتوجيهي بدو خدمت كه واسه ما گذاشتن گفتن يارانه حق تك تك ايراني هاست پول منابع طبيعي كشوره كه مال همه است ولي الان دولت داره عكسش را اجرا مي كنه پس عملا اين كلاس ها همش الكي.....ه
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
یک خانوار بعنوان یک سلول از کل جامعه ،هر لحظه در تهدید فقر است؛ گیریم که در سال 92 دستش به دهنش میرسید آیا تضمینی هست که بزودی محتاج بیمارستان ویا وسایل زندگیش تعمیر لازم ویا حقوقش را کارفرما تمام وبموقع پرداخت نکند ؟ یک خانواده روی کدام درآمدوکدام وضعیت ثابت متکی باشد ؟بیاد داشته باشیم:
«یک قطره آب در لانه مورچه یعنی سیل»
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
خیلی ها اصلا نمی دونند اینترنت چیه
و نمی تونند ثبت نام کنند و به راحتی حذف می شوند بویژه در روستا ها و عشایر
ناشناس
به خاطر همین مکان های مختلفی مثل استانداری فرمانداری ها دفاتر پستی پلیس +10 پست بانکها و... حضوری پبت نام میکنند
حسین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
اگه قرار ما از یارانه انصراف دهیم پس تکلیف قبوض حامل های انرژی را مشخص کنید و قیمت های ان را به قبل از اجرای هدفمندی کنید یا افزایش قیمت 38 درصد و 30 درصدی هم نباید باشد !!
ناشناس
میخوان از همین چیزها پول در بیارن
رضا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
با سلام من رزمنده بیکار که سرکار بودم رفتم جبهه برگشتم بیکار بیخونه وموجی وروانی وریه شیمیایی صعب العلاج که کمیسیون سیاه تایید شدم بنیا د تایید نکرده امثال من زیاد به 3 دانشجو اگر همسرم نبدو در عین بیماری من وموجی بودن وکتک زدنها وکتاباش رو یاره میکردم خدا خیرش بده با 3 فرزند تا فوق لیسانس خوند و دوشیفت کار خرج کرد وهزینه دارو شیمیایی من را تا الان داده کجایید دولت مردان شفرزندانمان را کار بدهید تا سروسامان بگیرند یارانه ییشکش حالا من با صعب العلاجی وبیخونگی حق یارانه 50 تومانی رودارم ایا به من مدیوننیستند که ماها سیر بلا بودیم وافتخار میکنم وعدهای درس خودندن وبشت میز نشین شدند ومیز خدمت اگر حامی ما نباشند میز خیانت است امام(ره) کجایی که با فرزندان وسربازان جان به کفت چه کردند و می کنند مسیولین بنیاد چه میکنند چرا ما باید محتاج یارانه باشیم کشی از همسایگان نگاهش کنی کت وشلوارش اویزون وفکر میکنی فقیر هست ولی تا اونجا ککه من میدونم و..فعال 4خانه 3واحده دارد یعنی 12 خانه غیر مغازه وماشین وباغ این عدالت بعد هم یارانه من وشما قطع میشه خدایا کرمت رو شکر
رمضان سالاری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
چرا در فرم ثبت نام نیازمندی یارانه ها هزینه های خانوار اصلاً گنجاتده نشده است ؟ اگر هزینه ها هم دیده شود به عدالت نزدیکتر نمی باشد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
این یک نوع گول زدن مردم که هرکی ثبت نام نکرد حذف میشه
مردید بگید هرکی نمی خواد یارانه بگیره بیاد ثبت نام کنه