کد خبر: ۵۳۹۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
اولین مصوبات شورای شهر شیراز در سال 93؛

از سه برابر شدن نرخ پارکینگ فرودگاه شیراز تا انتخاب حسابرس برای بررسی عملکرد شهرداری

قابل توجه است که از 12 مورد دستور کار اعضای شورا حدود یک سوم آن پس از بحث و گفتگوی فراوان اعضا باز هم به کمیسیون برگشت داده شد.
به گزارش خبرنگار شیرازه، نامه شهرداری به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مبنی بر افزایش نرخ پارکینگ‌های فرودگاه در سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

زین العابدین عرب، عضو شورای شهر در این خصوص گفت: فرودگاه شهید دستغیب، آبروی شهر شیراز است هرچند در این مکان اقدامات قابل تقدیری انجام شده است اما فضاسازی و مکان پارکینگ که در ورودی فرودگاه قرار گرفته است مناسب نیست ضمن اینکه این محدوده آسفالت نشده است.

نقیب‌زاده، دیگر عضو شورای شهر نیز توضیح داد: توسعه فرودگاه شهید دستغیب با اعتبار خصوصی انجام شده است و یک ریال بودجه دولتی در این مکان هزینه نشده است بنابراین باید سیاست‌هایی اعمال شود که به تامین نفع سرمایه‌گذار منجر شود.

وی با اشاره به افزایش نرخ پارکینگ فرودگاه گفت: جهت تامین هزینه‌های فرودگاه نیاز به پشتیبانی مالی است که این مساله یکی از دلایل افزایش نرخ پارکینگ بوده است.

نقیب‌زاده افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک، نرخ پارکینگ فرودگاه به ازای هر ساعت توقف از 500 تومان به 1500تومان افزایش می‌یابد و نرخ هر یک ساعت توقف مازاد نیز از 300 تومان به 500 تومان در سال جاری افزایش خواهد یافت. همچنین برای توقف 24 ساعت اولیه مبلغ 10 هزار تومان اخذ می‌شود که به ازای هر یک ساعت توقف بیشتر از این مدت مبلغ 500 تومان اخذ خواهد شد.

هرچند این مصوبه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مورد اعتراض برخی اعضاء قرار گرفت از جمله مختاری که معتقد است قیمت‌ها خیز بالایی برداشته است اما با اکثریت آراء به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

دیگر دستور کار اعضای شورای اسلامی شیراز بررسی تقاضای زندان مرکزی شیراز برای گسترش کارگاه‌های آموزشی و تولیدی برای غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان بود که پس از طرح نظرات موافق و مخالف به تصویب اعضای شورا رسید.

شهردار شیراز در این خصوص با یادآوری اینکه انتقال زندان این شهر در گذشته تصویب شده و باید اجرایی شود، گفت: هرگونه کمک به زندان باید با توجه به مسئله انتقال زندان مورد بررسی قرار گیرد.

علیرضا پاک فطرت افزود: اصل بودن زندان در مکان فعلی نادرست است و مانند یک بمب خطرناک است چرا که از نظر انتظامی و اجتماعی مشکلاتی دارد.

پاک فطرت ادامه داد: تاکنون بارها مسئولان استانی و کشوری قول داده‌اند این زندان را جابجا کنند و حتی مکان مشخص نیز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: زندان شیراز ساخت‌وسازهای زیادی را بدون مجوز انجام داده که اگر تخلف‌های آن پیگیری شود شاید چندین میلیارد عوارض بر عهده آن باشد که تا کنون بنابر دلایلی از آن چشم‌پوشی کرده‌ایم.

مدیر ارشد شهری شیراز تصریح کرد: ساختمان‌های تجاری‌ ایجاد شده در اطراف زندان مجوز ندارند و ادامه این کار تخلف است.

وی بیان کرد: اگر زندان بخواهد انتقال پیدا کند، تملک این تجاری‌ها را بر گردن شهرداری می‌اندازند و از این رو زندان جای ساخت‌و‌ساز جدید ندارد.

پاک فطرت با تاکید بر اینکه این زندان جای ساخت و ساز جدید ندارد، تصریح کرد: شهرداری برای اجرای کارهای فرهنگی به روش غیرنقدی از هیچ کمکی به زندان دریغ ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در همین زمینه گفت: برای تصویب طرح کمک به زندان شیراز باید از طریق شهرداری نامه داده می‌شد و از سویی اعطای این کمک بر خلاف مصوبات هیئت دولت است.

محسن معین افزود: بنا بر خروج این اماکن از شهرها است و هر گونه هزینه قبل از انتقال، حیف و میل بیت المال محسوب می‌شود.

هاجری، دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: چگونه موقع دادن پاداش‌ها بیت‌المال، بیت‌الحال می‌شود اما نوبت به مساعدت به زندان و انجام کارهای فرهنگی که می‌شود دلسوز بیت‌المال می‌شوید!

غلام مهدی حقدل، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با توجه به سخنان مخالفان طرح پیشنهاد داد که بخش ساخت‌و‌ساز از مصوبه حذف و تنها کمک فرهنگی تا سقف 50 میلیون تومان مد نظر شورا قرار گیرد.

محمدیان، دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: باید در حد یک مسکن به مشکلات این زندان رسیدگی شود چراکه پروژه انتقال زندان نیز یکی از 4هزار پروژه‌ مصوب دولت قبل است که بنابر اعلام دولت جدید برای اجرای کامل آن‌ها به 70 سال زمان نیاز است!

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز در همین زمینه گفت: بحث ساخت زندان جدید با توجه به شرایط بودجه تا سال‌های دیگر محقق نمی‌شود.

محمدرضا دیهیمی افزود: زندان عادل آباد نیز به هر حال یک سازه شهری است و برای یاری به آن شورا می‌تواند هیئتی از کمسیون عمران را به زندان بفرستد و در موارد لازم کمک انجام دهد و می‌توان از سازه‌های قابل انتقال و استفاده مجدد مانند کانکس استفاده کرد.

دیگر دستور کار اعضای شورا بررسی دوفوریتی مصوبه‌های شماره 26373 مورخ 11بهمن ماه سال90 و مصوبه 28273 مورخ 11شهریورماه سال91 درخصوص تامین سرانه هزینه خدمات عمومی شهری بود که به صورت یک فوریت به کمیسیون برنامه و بودجه بازگشت داده شد.

دیگر موضوع دوفوریتی که در صحن علنی شورا مطرح شد، راه‌اندازی شهرداری منطقه10 بود که به دلیل الحاق شهرک‌های جدید و بالا رفتن حجم کارهای شهرداری منطقه 6 این موضوع ضرورت دارد و این موضوع با یک فوریت به کمیسیون شهرسازی برگشت. حق‌دل، رییس شورای شهر در این خصوص خاطرنشان کرد: بنابر گفته شهردار شیراز، ظرف یک ماه آینده شهرداری منطقه مستقر خواهد شد.

از دیگر موضوعات مورد بحث در جلسه علنی شورای شهر شیراز پیشنهاد سازمان حمل و نقل و ترافیک مبنی بر احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار سیبویه و بلوار احمدی جنوبی بود که به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک برگشت داده شد.

دیهیمی، عضو شورای شهر در خصوص این طرح با تاکید بر اینکه باید بر روی طرح‌ها مطالعه کافی انجام شده باشد، گفت: نمی‌دانم این چه استدلالی است که تنها راه‌حل ترافیک درون‌شهری را احداث تقاطع غیرهمسطح می‌دانند؟!

وی همچنین از اینکه این موضوع در کمیسیون شهرسازی هم مطرح و بررسی نشده است، انتقاد کرد.

زارع، دیگر عضو شورای شهر نیز برای حل مشکل ترافیک این منطقه پیشنهاد داد که چند ساختمان اداری و نانوایی در ضلع جنوب غربی توسط شهرداری تملک شود.

نقیب‌زداه نیز این محور را رینگ اصلی مرکز شهر عنوان و تاکید کرد: با توجه به حجم بالای رفت و آمد، ایجاد این تقاطع یک ضرورت است.

عضو شورای شهر گفت: چگونه است که برای پروژه‌های شمال شهر صدها میلیارد تومان هزینه می‌شود اما آیا وقت آن نشده است که به حل مشکلات جنوب شهر از جمله ترافیک هم توجه کنیم؟!

از دیگر موضوعات مورد بررسی اعضای شورای شهر انتخاب حسابرس جهت بررسی عملکرد سال جاری شهرداری شیراز بود که با اکثریت آرای اعضای شورای شهر مقرر شد از بین 6 شرکت حسابرسی که در مناقصه حسابرسی سال 91 و 92 حائز بیشترین امتیاز شده‌اند، مناقصه محدود برگزار شود تا حسابرس سال 93 انتخاب و همزمان با شهرداری کار حسابرسی سال جاری را انجام دهد که نتایج معقول‌تری به دست آید.

درخواست شهرداری شیراز مبنی بر واگذاری دو دستگاه اتوبوس فرسوده به شهرداری داریون با قمیت مناسب؛ بررسی درخواست شهرداری شیراز مبنی بر سلب قابلیت استفاده عمومی از 15 / 43 مترمربع عرصه جدول مجاور ضلع شمالی پلاک ثبتی3181 بخش 4 شیراز واقع در بلوار سرباز؛ تقاضای تشویق و مساعدت علی جعفری، عضو تیم والیبال دانش‌آموزی و پیشنهاد شهرداری مبنی بر اختصاص هزار متر مربع زمین با حفظ مالکیت شهرداری به ناحیه مقاومت بسیج سپاه برای احداث حوزه مقاومت بسیج سلمان واقع در شهرک سعدی از دیگر مصوبات سی و هشتمین جلسه علنی شورای چهارم شیراز بود.

قابل توجه است که از 12 مورد دستور کار اعضای شورا حدود یک سوم آن پس از بحث و گفتگوی فراوان اعضا باز هم به کمیسیون برگشت داده شد.

نخستین جلسه شورای چهارم در سال 93 درحالی برگزار شد که تمام اعضای شورا حضور داشتند. همچنین اکثر حاضرین چه مهمانان و چه اعضای شورا دو نفره یا چند نفره به گفتگو مشغول بودند و علیرغم تذکرات رییس شورا مبنی بر رعایت سکوت اما همچنان صدای همهمه در تمام مدت زمان جلسه به گوش می‌رسید.

لازم به ذکر است، یک ساعت پایانی جلسه شورای شهر به صورت غیرعلنی برگزار شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
0
در فرودگاه :قیمت پارکینگ روباز موجود از 500 به 1000 و پارکینگ طبقاتی در دست احداث 1500 مشخص شده است