کد خبر: ۵۳۹۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۳

سهل‌انگاری مردم چند هکتار از جنگل‌های فارس را طعمه حریق کرد؟

در سالی که گذشته افزون بر سه هزار هکتار از جنگلهای استان طعمه حریق شد، آتش سوزیهایی که مسئولان امر اعتقاد دارند در اثر سهل انگاریهای مردم رخ داده است.
استان فارس با داشتن بیش از دو میلیون هکتار جنگل 17درصد جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر؛ این میزان جنگل حتی از کل مساحت برخی از استانهای شمالی نیز بیشتر است اما امکاناتی که به استانهای شمالی کشور برای اطفای حریق جنگلها اختصاص یافته اصلا قابل مقایسه به استان فارس نیست.

 در سال گذشته چهار هزار هکتار از این عرصه ها در استان فارس طعمه حریق شد و به دلیل عدم وجود امکانات منابع طبیعی برای مهار آن با مشکلات عدیده ای رو به رو بود.

 مدیر کل منابع طبیعی استان فارس در این رابطه به خبرنگار مهر گفت:  در سال گذشته بنا به دلایلی بیش از سه هزار هکتار از جنگلهای استان فارس طعمه حریق شد و در آتش سوخت.

کاظم بردبار با بیان اینکه شرایط آتش سوزی جنگلها در سال گذشته نگران کننده بود، ادامه داد: متاسفانه در تمام این آتش سوزیها سهل انگاری مردم تاثیر گذار بود و مشکلاتی را به وجود آورد.

وی با اشاره به عدم وجود حداقل امکانات برای مهار آتش سوزی جنگلها تاکید کرد: در این راستا طی جلسه ای مقرر شد از دو درصد اعتبار نفت در استان فارس اعتباری نیز برای اطفای حریق جنگلهای فارس اختصاص یابد.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس گفت: در سال گذشته 500 میلیون تومان برای مهار آتش سوزی در عرصه ها و خرید تجهیزات اختصاص یافت که تا پایان سال 50 درصد از این اعتبار تخصیص یافت.

وی  در خصوص اختصاص بالگرد نیز ادامه داد: البته بحث اختصاص بالگرد نیز یک موضوع ضروری است که باید در سطح کلان پیگیری شود که در این رابطه نیز اقداماتی صورت گرفت و یک پد برای این امر در نظر گرفته شد.

 

بردبار با تاکید بر بکار گیری قرق بان نیز گفت: حضور قرق بان در عرصه های جنگلی فارس می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از بروز آتش سوزی داشته باشد از این رو در سال جاری این امر به صورت جد پیگیری می شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس از پیگیری دو طرح برای پیشگیری از آتش سوزی در عرصه ها خبر داد و افزود: در این راستا شناسایی مناطق لغزشی و شناسایی مناطق مستعد برای آتش سوزی از سوی این اداره کل پیگیری شد.

وی ادامه داد: این اقدام به منظور ساخت حوضچه های در اطراف محلهای مستعد برای آتش سوزی پیگیری شد تا در صورت بروز حادثه ای با استفاده از آب حوضچه های برای مهار آتش اقدام شود.

برچسب ها: شیرازه ، آتش سوزی ، جنگل ، حریق ، طعمه
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
1
حیف