کد خبر: ۵۴۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
فرماندار فیروزآباد:

موقوفه بودن «میمند» موجب نگرانی‌ مردم شده/ نرخ بیکاری در فیروزآباد 25 درصد است

کارخانه کربنات سدیم کاوه با تولید سالانه یک‌میلیون تن کربنات سدیم، گام موثری در راستای ایجاد اشتغال پایدار و تولید در این شهرستان خواهد برداشت.

 به گزارش شیرازه به نقل از فیروزنا، جهانبخش بهمنی در نخستین جلسه شورای اداری فیروزآباد در سال 93 که در سالن اجتماعات فرمانداری فیروزآباد برگزار شد، اظهار داشت: اگر در کشوری فرهنگ و اقتصاد سامان یابد و اصلاح شود، مابقی امور به دنبال آن درست می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزآباد با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مدیریت جهادی، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در این شهرستان وجود دارد از جمله منابع و ذخایر مهم گازی، جاده مواصلاتی فیروزآباد - جم - عسلویه، 56 هزار هکتار اراضی حاصل‌خیز کشاورزی، 320 هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتعی و تولید 250 هزار تن تولید انواع محصولات کشاورزی و وجود دو سد مخزنی هایقر و تنگاب، زمینه سرمایه‌گذاری را در این منطقه مساعد کرده است.

بهمنی اضافه کرد: آثار باستانی و میراث فرهنگی غنی، وجود صنایع دستی و جاذبه‌های طبیعی و وجود شهرک‌های صنعتی، زیرساخت‌های لازم را برای ترغیب سرمایه‌گذاری در این شهرستان فراهم آورده است.

نماینده عالی دولت در فیروزآباد با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و صنعتی که در این شهرستان آغاز شده است، بیان داشت: امید است دولت‌مردان و مجلسیان با حمایت قانونی و مالی باعث رونق و شکوفائی صنعت و اشتغال و تولید در این شهرستان شوند.

فرماندار شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: با بهره‌برداری از آب سد هایقر در آینده‌ای نزدیک می‌توان شاهد رونق کشاورزی و تشویق کشاورزان در تولید محصولات خود شد.

وی ابراز داشت: با راه‌اندازی این سد، آب شرب روستاهای هنگام و مناطق جنوبی و نواحی صنعتی شهر فیروزآباد و مقداری از آب کشاورزی منطقه جایدشت تأمین خواهد شد.

بهمنی با اشاره به حمایت‌های گوناگون در راه‌اندازی کارخانه کربنات سدیم کاوه در فیروزآباد، افزود: کارخانه کربنات سدیم کاوه با تولید سالانه یک‌میلیون تن کربنات سدیم، گام موثری در راستای ایجاد اشتغال پایدار و تولید در این شهرستان خواهد برداشت.

عالی‌ترین مقام اجرایی در فیروزآباد اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان فارس 18 درصد اما در فیروزآباد بیش از 25 درصد است که می‌توان با توجه بیشتر به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان و اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری‌های مولد زمینه اشتغال بیشتر جوانان را فراهم آورد.

وی با اشاره به وجود چهار مرکز دانشگاهی در فیروزآباد بیان داشت: وجود دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، علمی کاربردی و مرکز آموزش عالی تامین کننده منابع انسانی لازم در بخش‌های صنعتی و تولیدی خواهد بود.

فرماندار شهرستان فیروزآباد همچنین با اشاره به روان‌سازی تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، ابراز داشت: با حمایت دولت و اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر و معارض توسط مجلس زمینه برای حمایت از سرمایه‌گذاری مولد فراهم می‌شود.

بهمنی، خواستار تسریع در تکمیل جاده‌های مواصلاتی و کمربندی شهر فیروزآباد شد و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از جاده مواصلاتی فیروزآباد - جم - عسلویه، موجب خوشحالی مردم و مسئولان شهرستان شد، اما به دلیل نداشتن جاده کمربندی شاهد حجم سنگین ترافیک شهری و سلب آسایش شهروندان در شهر و خسارات مالی و جانی وارده بر مردم و آسیب‌رسانی به زیرساخت‌ها به ویژه معابر شهری هستیم.

رئیس شورای اداری شهرستان فیروزآباد بیان کرد: با توجه به محور ترانزیتی فیروزآباد – جم – عسلویه و افزایش عبور و مرور از این محور و آمار بالای مراجعان و مصدومان تصادفات جاده به بیمارستان قائم(عج) فیروزآباد مصوبه ارتقای این بیمارستان از 96 تختخوابی به 150 تختخوابی اتخاذ شده است.

بهمنی ادامه داد: به دلیل عدم تخصیص بودجه تاکنون اقدامات موثری در راستای توسعه بیمارستان قائم(عج) صورت نگرفته است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موقوفه بودن زمین‌های کشاورزی و مسکونی شهر میمند تصریح کرد: موقوفه بودن این شهر موجب ایجاد نگرانی‌هایی در مردم آن شده است که با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان استانی و دستگاه‌های اجرایی هنوز به نتیجه قابل قبولی دست نیافته‌ایم.

رئیس شورای تامین شهرستان فیروزآباد در پایان سخنان خود مشکلات دیگری از قبیل کمبود آب کشاورزی و خشکسالی‌های اخیر این شهرستان را مورد بحث قرار داد و اظهار امیدواری کرد که در سال جدید با شعار اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی بتوان پروژه‌های در دست اقدام و ناتمام این شهرستان را به اتمام رساند و برای ایجاد اشتغال پایدار و تحقق حماسه اقتصادی مد نظر رهبر معظم انقلاب گام‌های مثبت و موثری برداشت.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
0
شهر میمند موقوفه شاه چراغ است که حدود 900سال پیش توسط ملکه حاکم وقت تاشی خاتون وقف شده است!