کد خبر: ۵۴۰۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۳

«باغ قوام» سعادتشهر احیا می شود+تصاویر

ساختمان وعمارت قدیمی این باغ به شدت آسیب دیده بود و با توجه به علاقه ای که مردم شهرستان و شهر سعادتشهر به این باغ دارند تصمیم گرفته شد که این باغ و عمارت آن را مرمت و مورد بازسازی قرار داده شود.
به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، «باغ قوام» به عنوان قدیمی ترین باغ شهرستان پاسارگاد یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان می باشد.  باغ  قوام از 13 سال پیش از مالکین باغ  توسط شهرداری سعادتشهر خریداری شده بود که متاسفانه در این چند سال هیچ گونه توجهی به آن نمی شد.

شهرداری سعادتشهر در اقدامی شایسته اقدام به مرمت و بازسازی و احیا دوباره این باغ کرده است. اما عده ای از شهروندان نگرانی در مورد این باغ دارند که شاید ساختار قدیم این باغ که قدمت آن به بیش از 100 سال پیش باز می گردد دچار تغییراتی شود.

به همین علت در گفتگو با شهردار سعادتشهر سعی کردیم تمام سوالات شهروندان را از وی پاسخ بگیریم.

محمد سکوت در این باره در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: باغ قوام تاچند وقت پیش هیچ گونه استفاده ای از آن نمی شد و حتی براثر سهل انگاری و نرسیدن آب به درختان تعداد زیادی از این درخت ها خشک شده بود.

شهردار سعادت شهر با بیان اینکه قدمت ابن باغ به بیش از 100 سال پیش باز می گردد،افزود: ساختمان و عمارت قدیمی این باغ به شدت آسیب دیده بود و با توجه به علاقه ای که مردم شهرستان و شهر سعادتشهر به این باغ دارند  تصمیم گرفته شد که این باغ و عمارت آن را مرمت و مورد بازسازی قرار داده شود.

وی ادامه داد: این باغ که مساحت آن 12 هکتار می باشد از ابتدای سال 80 با قمیت 150 میلیون تومان توسط شهرداری خریداری شده است که آخرین قسط آن نیز همین امسال به مالکین آن داده شد.

سکوت در مورد استخر باغ قوام گفت: استخر باغ که گل ولای فراوانی در آن وجود داشت لایروبی شد  و قرار است این استخر نیز به شکل قدیمی خود آبگیری شود.

شهردارسعادتشهر با اشاره به نداشتن یک پارک تفریحی در این شهر اضافه کرد: با توجه به موقعیت خاص مکانی این باغ تصمیم گرفته شده است که یک مجموعه تفریحی فرهنگی در این باغ راه اندازی شود.

وی ابراز داشت: بسیاری از فضاهای این باغ هم کانون در اختیار شهروندان می باشد و می توانند از آن استفاده کنند و یک پارکینگ هم به جهت قرار داشتن این باغ در کنار امامزاده حسین (ع) راه اندازی  خواهد شد.

سکوت نگرانی مردم سعادتشهر در مورد تغییرات در باغ قوام  را به جا دانست و تصریح کرد: تعمیراتی که در این باغ در حال انجام است هیچ گونه تغییری در اصل معماری آن نخواهد داد و فقط قسمت هایی از عمارت این باغ مورد تعمیرات قرار گرفته است.

شهردار سعادتشهر خاطر نشان کرد: طراحی کامل مجموعه فرهنگی تفریحی باغ قوام 80 تا 100 میلیون تومان  هزینه می برد که در این زمینه نیازمند همکار ی نماینده مردم پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی در پایان بیان داشت: هر گونه پیشنهادی که بتواند به ما در زمینه های مختلف  کمک کند را پذیرا هستیم و از تمامی ایده ها و تفکرات سازنده استفاده می کنیم.

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شیوا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
0
چه قدر خوب چی شد یه کاری برای شهر ما کردند