کد خبر: ۵۴۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
غیب پرور در مراسم گرامیداشت شهدای رهپویان وصال؛

از کسی که بصیرت ندارد نباید انتظار وفاداری داشت/ جلسه پشت جلسه گذاشتن مدیریت جهادی نیست

فرمانده سپاه فجر با گرامیداشت یاد و خاطره 14 شهید حسینیه رهپویان وصال بیان کرد: ما تنها برای فاتحه‌خوانی نیامده‌ایم بلکه آمده‌ایم بگوئیم که آن مجاهدت و تلاش شهدا، تکلیف حفظ انقلاب را بر دوش تک تک ما نهاده است.
سردار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای رهپویان وصال و وفات حضرت ام‌البنین با تاکید بر اینکه نباید وقایع فتنه 88 را به هیچ وجه فراموش کنیم، گفت: اگر آن ماجرا در ذهن ما کمرنگ شد همان رخ می‌دهد که وزرای ما به عید دیدنی فتنه‌گران می‌روند.

به گزارش شیرازه به نقل از تنویر؛ وی افزود: در دفاع مقدس ما صحنه‌های سختی وجود داشت که وفای امت امام به محک آزمون سپرده شد.

غیب‌پرور ادامه داد: ملت ایران در آزمون وفای به آرمان‌های امام خمینی(ره) سربلند شدند و مقام معظم رهبری نیز یاران وفاداری دارند که در آزمون‌هایی مانند فتنه خود را نشان داده و می‌دهند.

وی با اشاره به غائله 18 تیر 1378 تصریح کرد: من پیش از غائله تیر 78 در تهران بودم و اعلام می‌کنم که افرادی که آن صحنه را آفریدند خیالات شومی داشتند. غیب‌پرور اضافه کرد: آنان در حوادث کوی دانشگاه عزم خود را جزم کرده بودند و در رسانه‌های خود نیز زمینه‌سازی کار را انجام دادند و حتی تا مقابل بیت حضرت آقا حرکت کردند.

فرمانده سپا فجر بیان کرد: همین فردی که اکنون لندن‌نشین است در رسانه‌های آن زمان مقاله‌ای نوشت و ادعا کرد که حادثه کربلا نتیجه این بود که در غزوه بدر، قوم و خویش یزید کشته شده بود و او انتقام خون آنان را گرفت.

غیب‌پرور ابراز داشت: خدا از سر تقصیرات آنان که توبه کردند بگذرد اما برخی دوم خردادی‌ها عناد دارند و پس از آن جریانات 10 سال بعد دوباره وقایع 88 را رقم زدند.

غیب‌پرور در ادامه با بیان این که کسی که بصیرت ندارد، نباید انتظار وفاداری از او داشت، افزود: فتنه 88 ماجراجویی عجیبی بود اما اهل وفا در صحنه ایستادند و از ولی خود دفاع کردند.

وی ادامه داد: موضع مقام معظم رهبری در خطبه‌های 29 خرداد 88 را از چند منظر می‌توان دید که یکی التجا و راز و نیاز ایشان از سر مظلومیت و دیگری این بود که آقا به صاحبان اصلی انقلاب گلایه کردند که ببینید چه می‌کنند.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه گفت: آینده این نظام و انقلاب روشن است و هر روز بر درخشندگی آن در عالم افزوده می‌شود.

وی افزود: کار به جایی رسیده که رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل از فتوای مقام معظم رهبری سخن می‌گوید و باید گفت که اینها کار ما نیست بلکه مشیت خداوند است.

وی اضافه کرد: به صحنه آمدن مردم همان وفای به امام عادل از سر بصیرت است.

فرمانده سپاه استان گفت: دشمن هنوز کوتاه نیامده و پس از هر ماجرا، ماجرای دیگری خلق می‌کند و جریانات سوریه را باید از همین منظر تحلیل کرد.

غیب‌پرور در ادامه با تحلیلی از ریشه‌های اصلی بحران سوریه گفت: آنچه در سوریه رخ داد بر سر ماندن و رفتن بشار اسد نبود بلکه هدف شکستن خط مقاومت به محوریت جمهوری اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: برخی خودی‌ها در همین کشور گفتند که بشار صوفیانی زمان است و باید تعیین تکلیف شود و هر چه دلسوزان فریاد زدند که داستان چیز دیگری است آنان نپذیرفتند.

غیب‌پرور سپس بیان کرد: گاهی اوقات خدا دشمن را وسیله نصرت قرار می‌دهد که در عراق این گونه اتفاق افتاد و حمله آمریکا باتلاقی شد که آبروی نداشته استکبار را برد و موج نفرت از آنان در منطقه را دامن زد.

وی ابراز داشت: خط مقاومت ایران، عراق، سوریه و لبنان را ما درست نکردیم بلکه آن را خداوند درست کرد و اینجا است که مطمئن می‌شویم این انقلاب صاحب دارد.

به گفته وی، سند شش دانگ انقلاب به نام کسی زده نشده و شرط آن عمل به «ثم استقاموا» است.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه ابراز داشت: مقام معظم رهبری در اردیبهشت 92 بیانی دارند که می‌فرمایند استکبار وصهیونیزم جبهه فرهنگی درست کرده‌اند و باید در مقابل این جبهه، جبهه مقاومت تشکیل شود. این که حضرت آقا در ابتدای سال بر موضوع فرهنگ تاکید می‌کنند نشان می‌دهد که مقوله فرهنگ مشکل دارد.

غیب‌پرور اضافه کرد: ای کاش برخی از ما که امکانات فرهنگی و بودجه فرهنگی داریم از خواب غفلت بیدار شویم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید گفت: منظور آقا از مدیریت جهادی، انجام همان امور تکلیفی همیشگی نیست بلکه مدیریت جهادی شب و روز نداشتن و با سوز و گداز به خط زدن است.

فرمانده سپاه فجر فارس که سلسله یاداشت های او در خصوص تبیین مولفه‌های مدیریت جهادی از تنویر منتشر می‌شود، تصریح کرد: جهاد به معنای راه‌های نو و میانبر برگزیدن است.

وی ادامه داد: ماندن در هزار‌توی بوروکراسی بی‌خاصیت و برگزاری جلسه پشت جلسه، مدیریت جهادی نیست.

غیب پرور افزود: آنان که نان نظام را می‌خورند با کلام ولایت اینگونه رفتار نکنند که با بصیرت انقلابی مغایر است اگر سال 94 شود و ما همان اقدامات گذشته را ادامه داده باشیم.

وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه در دوره‌های سه تا پنج ساله تربیت ویژه طلاب را مد نظر قرار دهند که در جامعه ما مسئله‌گویی و توضیح‌المسائل کم‌رنگ شده است.

غیب‌پرور در پایان اظهار داشت: در حوزه فرهنگ باید جهادی رفتار کنیم و نخستین شرط مجاهده باور قلبی به کلام ولی زمان است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 14 شهید حسینیه رهپویان وصال بیان کرد: ما تنها برای فاتحه‌خوانی نیامده‌ایم بلکه آمده‌ایم بگوئیم که آن مجاهدت و تلاش شهدا، تکلیف حفظ انقلاب را بر دوش تک تک ما نهاده است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
0
آنچه در سوریه رخ داد بر سر ماندن و رفتن بشار اسد نبود بلکه هدف شکستن خط مقاومت به محوریت جمهوری اسلامی بود(یا بهتر بگوییم هدف نابود کردن مسلمانان و اسلام است،ان چیزی که امروز در سومالی داره پیش میاد و مسلمانان را میسوزانند