کد خبر: ۵۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
آیت‌الله ایمانی در مراسم سالگرد شهدای رهپویان وصال

چاره‌ای جز ایستادن در جاده ایستادگی نداریم/ تیم مذاکره کننده به دنبال مطالبه حقوق از دست رفته باشد نه گفتگوهای محبت‌آمیز

امام جمعه شیراز، شهادت را اوج کمال فردی دانست و گفت: باید راه شهدا را تا رسیدن به مرحله شهادت دنبال کنیم.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه؛ آیت‌الله اسدلله ایمانی در مراسم ششمین سالگرد شهدای حسینیه سیدالشهداء شیراز در گلزار شهدا اظهار کرد: از آغاز شکل‌گیری حق در مقابل باطل نکته اساسی برای استمرار حق و حقیقت، شناخت دشمن و پایبندی به این شناخت بوده است که در آیات و روایات از آن به عنوان تولی و تبری یاد می‌شود و بصیرت هم از طریق شناخت دوست و دشمن به دست می‌آید.

وی تولی و تبری را خمیرمایه ایستادگی عنوان کرد و با بیان اینکه طرفداران حق همواره در مقابل ادامه‌دهندگان مسیر گناه و باطل ایستادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تولی به تنهایی درد ما را درمان نمی‌کند بلکه در کنار تولی باید تبری داشته باشیم چراکه اگر با دشمنان نردبازی کنیم و برد و باخت داشته باشیم، شکست می‌خوریم.

امام جمعه شیراز ضمن بیان اینکه خداوند از آغاز آفرینش به آدم و حوا و بنی‌آدم تاکید کرد که دشمن خود را بشناسند و دست دوستی به سوی او دراز نکنند، گفت: شناخت دشمن، راز استمرار حرکت انبیاء بود زیرا اگر این بصیرت وجود نداشت، راه انبیاء در مقابل شهوت‌ها و خواسته‌های افراد از بین می‌رفت.

آیت الله ایمانی رمز موفقیت را در شناخت دشمن اعلام و اظهار کرد: امام خمینی(ره) از آغاز شکل‌گیری انقلاب اسلامی، شناخت دشمن و توجه به دشمن اصلی یعنی آمریکا را سرلوحه کار خود قرار دادند.

به گفته وی، عدم شناخت دشمن باعث شد افرادی که در جنگ جمل در کنار امام علی(ع) می‌جنگیدند، در جنگ خوارج در مقابل ایشان شمشیر زدند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: برای استیفای حق خود حرکتی را آغاز کرده‌ایم که با عنایت و اجازه رهبری بوده است اما باید توجه داشت که در همان دایره حقوق تضییع شده به بازپس‌گیری این حقوق اقدام کنیم و اجازه ورود به دایره‌های دیگر را ندهیم چون اگر باب‌ مباحث دیگر باز شد، دشمنان انقلاب هر روز بهانه‌تراشی بیشتری خواهند کرد.

آیت‌الله ایمانی با تاکید بر اینکه امکان ندارد دشمنی که تا دیروز دزد بیت‌المال ما بود به دوست و امین بیت‌المال تبدیل شود، خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده باید توجه کند که ما در مذاکرات می‌خواهیم حقوق از دست رفته خود را مطالبه کنیم نه اینکه گفتگوی محبت‌آمیز و دوستانه داشته باشیم.

وی با اشاره به تحریم‌ها یادآور شد: یکی از راه‌هایی که مستکبرین عالم برای رسیدن به اهداف خود دنبال می‌کنند، تحقیر کردن ملت‌هایی است که با آن‌ها سر جنگ دارند که به خیال خود با تحقیر ارزش‌ها و مقدسات یک ملت، آن‌ها را به زانو درآورده و به انفعال بکشانند چرا که خواسته‌های خود را تنها به یک ملت منفعل می‌توانند تحمیل کنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز جنگ بین ایران و آمریکا، جنگ اراده‌هاست و هرکس در این جنگ بیشتر ایستادگی کرد او پیروز میدان است، تاکید کرد: آنچه که تاکنون به دست آورده‌ایم به برکت خواستن بوده است؛ اگر دشمن خواستن را از ما گرفت، خواه ناخواه توانستن را از ما گرفته است.

آیت الله ایمانی افزود: اکنون خواست دشمنان این است که ما از درون احساس توانستن نداشته باشیم و به جایی برسیم که کلید حل مشکلات خود را در دست آن‌ها ببینیم.

وی با یادآوری دشمنی‌های دشمنان انقلاب خاطرنشان کرد: دشمنان هرجا که توانستند زخم زبان زدند، تحریم کردند، جنگ به راه انداختند و ضربه زدند تا ما تسلیم شویم اما ما برای پیروزی در میدان جنگ اراده‌ها، چاره‌ای جز ایستادن در جاده ایستادگی نداریم و نباید به سمت چپ و راست این جاده منحرف شویم.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه دشمن با تحقیر و شکستن قدرت مقاومت می‌خواهد ما را از راهی که در پیش گرفته‌ایم باز دارد، اظهار کرد: غیرممکن است که اصل پایبند بودن به اسلام را از دست بدهیم و خون شهدا را درمقابل شکلات و مقداری دلار لگدمال کنیم.

امام جمعه شیراز با اذعان به اینکه دشمن به دنبال شکستن فرهنگ اسلام به عنوان مقاوم‌ترین فرهنگ است، گفت: دشمن می‌خواهد فرهنگ خود را به تمام فرهنگ‌ها تحمیل کند تا همه آمریکایی فکر کنند و بنویسند و حتی آمریکایی بیاشامند و بخورند بنابراین تلاش می‌کنند اسلام آمریکایی همراه با شهوت‌رانی، لاابالی‌گری یا خشونت‌گرایی را ترویج دهند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به انفجار تروریستی در حسینیه سیدالشهداء شیراز، آن را نامردی و بی‌انصافی خواند و تصریح کرد: این شهادت‌ها و ترورها در ارداه ملت ما خللی وارد نکرد و مردم مصمم‌تر از قبل وارد میدان شدند.

نظرات بینندگان