کد خبر: ۵۴۳۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
آیا دستگاه‌های امنیتی باز هم دور خواهند خورد؟

اینبار نویسندگان مبتذل نویس بهانه تهمت‌های حقوق بشری خواهند شد!

هیأتی 17 نفره فرهنگی متشکل از نویسندگان و روزنامه‌نگاران آلمانی که معروف به «دوستداران صبح برلین» هستند و با شعار حمایت از حقوق بشر فعالیت می‌کنند وارد ایران شده‌اند و قرار است دیدارهایی داشته باشند.
هنوز از ماجرای سفر هیئت دیپلماتیک اتحادیه اروپا به ایران و دیدارهای نامتعارف آنها با چند تن از محکومان امنیتی نگذشته است که خبر ورود هیئتی 17 نفره از نویسندگان و روزنامه‌نگاران آلمانی به ایران منتشر شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز؛‌ طبق گزارشهای منتشر شده افراد این هیأت عموما از نویسندگان و روزنامه‌نگاران احزاب چپ آلمانی هستند که وارد تهران شده‌اند. این گروه معروف به «دوستداران صبح برلین» هستند و با شعار حمایت از حقوق بشر فعالیت می‌کنند.

طبق گزارشهای منتشر شده این هیأت با برخی روزنامه‌نگاران و چهره‌های مساله دار که عضو کانون منحله نویسندگان هستند برنامه دیدار دارند. برخی نویسندگانی که قرار است با این هیات دیدار داشته باشند از جمله افرادی هستند که در حوزه نشر بارها اعلام کرده اند که با اصل ممیزی مخالف هستند و برخی آثار یکی از این نویسندگان به جهت مسایل اخلاقی اجازه انتشار پیدا نکرده است.

گفتنی است در ما‌های اخیر هجمه‌ کشورهای غربی بر ایران بر سر موضوع حقوق بشر افزایش یافته و این کشورها سعی می‌کنند با پررنگ کردن این اتهام واهی، راه جایگزینی برای ادامه وضع تحریم‌ها علیه ایران ایجاد کنند.

دیدار هیات اروپایی با نسرین ستوده و جعفر پناهی

حضور هیئت دیپلماتیک اروپایی در ایران و دیدار آنها با محکومان امنیتی نیز در راستای جمع آوری اطلاعات کذب و بدست آوردن بهانه‌هایی در همین راستا ارزیابی شده است. در آن ماجرا و موارد مشابه ضعف دستگاه دیپلماسی در ترتیب دادن برنامه‌های دیدارها و همچنین غفلت دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی موجب شدت گرفتن انتقادات زیادی در بین افکار عمومی شد که این اقدام دیپلماتهای اروپایی را نقض پروتکل‌های رسمی تشریفات و اهانت به حاکمیت سیاسی ایران می‌دانستند.

حال باید دید ورود این هیئت متشکل از نویسندگان و روزنامه‌نگاران آلمانی نیز که با تابلوی حقوق بشر فعالیت می‌کنند، همچنان با همان سستیو غفلت دستگاه‌های مسئول داخلی روبرو می‌شود و یا اینکه برای عدم تکرار آن اتفاقات تمهیداتی چیده خواهد شد.

گفتنی است اگر آن حواشی در سفر این هیئت آلمانی هم تکرار شود دیگر نمی‌توان از اتفاقی ناخواسته و پیش‌بینی نشده سخن گفت و و باید از رویه شدن چنین رفتارهای به شدت ابراز نگرانی کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
0
مردم توقعی بیش از اینها از دستگاه های اطلاعاتی دارند و داشتند