کد خبر: ۵۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳

بارگاه مطهر حضرت شاهچراغ(ع)؛ میزبان ۲۰۰ هزار دانش آموز فارس

مدیر حوزه تولیت آستان مقدس سومین حرم اهل بیت(ع) از تشرف۲۰۰ هزار دانش آموز استان فارس به بارگاه منور و نورانی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، حجت الاسلام و المسلمین محسن اسماعیل‌پور اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته از ۱۶ فروردین تا پایان اردیبهشت همه روزه میزبان دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از سراسر استان پهناور فارس هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: این برنامه فرهنگی با هدف ایجاد ارتباط موثر دانش آموزان با حرم‌های مطهر و آشنائی آن‌ها با زندگی، فضایل و شخصیت اخلاقی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) وحضرت محمد بن موسی (ع) همراه با برنامه‌های متعدد و متنوعی ویژه مقاطع مختلف تحصیلی تدارک دیده شده است.

وی افزود: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور عزیزمان همه روزه با حضور در این حرم‌های نورانی برنامه‌های متنوعی را در بارگاه مقدس امامزادگان واجب التکریم اجرا می‌کنند.

 رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی خاطرنشان کرد: حضور بی‌شمار دانش آموزان در حرم منور حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) حال و هوائی خاص را ایجاد کرده که اشک را بر دیده گان زائران حاضر در حرم جاری می‌سازد.

وی تصریح کرد: این آستان شریف و روحانی همه روزه میعادگاه کودکان، نوجوانان و جوانانی است که دل در گرو محبوب سپرده‌اند و با عشق به این امامزادگان واجب التکریم سر از پا نشناخته و شور نشاط خاصی را به ارمغان آورده‌اند.

مشاور و رئیس حوزه تولیت آستان احمدی و محمدی افزود: افزایش شناخت نسبت به حضرت احمد بن موسی(ع)، حضرت محمد بن موسی(ع) و آیت ا... سید عبد الحسین دستغیب و دیگر بزرگان دین و نهادینده کردن سیره و روش زندگی ائمه اطهار والگو‌های اسلامی از جمله اهداف حضور دانش آموزان در این مکان شریف و مطهر است.

 وی در ادامه گفت: برای اوقاتی که دانش آموزان دختر و پسر در حرم‌های این امامزادگان بزرگوار می‌گذرانند برنامه‌های متنوعی، از جمله حضور در تالار دانش، اتاق سیرت و صورت، طرح گنجینه که با زندگی و فضایل اخلاقی و انسانی ائمه اطهار به ویژه حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) آشنا می‌شوند، بازدید از موزه، کتابخانه، دارالقرآن و شرکت در فعالیت‌های قرآنی، حضور در رواق شادی، محافل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی، بازدید از نمایشگاه و.... تدارک دیده شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به حضور گروه‌های سنی مختلف در حرم مطهر و لزوم رفع شبهات، مرکزی در این زمینه راه اندازی شد که علاوه پاسخ به سوالات شرعی مشاوره‌های تحصیلی، نیز ارائه می‌گردد.

 حجت الاسلام اسماعیل‌پور تصریح کرد: جشن عبادت از دیگر برنامه‌هایی است که ویژه دختران و پسران با نظم خاصی در حرم مطهر صورت می‌پذیرد.

وی در پایان افزود: قطعا تشرف این دانش آموزان و دیگر نونهالان و کودکان به حرم‌های منور و نورانی موجب تقرب بیشر آن‌ها و خانواده‌هایشان به درگاه خداوند منان و اهل بیت (ع) خواهد شد و وجود بارگاه مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و حضرت محمد بن موسی (ع) موجب برکات وکرامت برای همه زائران، شهروندان و مجاورین می‌باشد.
نظرات بینندگان