کد خبر: ۵۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 28 فروردین

باغ ارم؛ میراث فرهنگی یا پارک محله‌ای؟!

صحبت های آیت الله ایمانی در جمع اصحاب رسانه موضوعی است که امروز در صفحه اول تمام روزنامه ها خودنمایی می کند.

به گزارش شیرازه صحبت های آیت الله ایمانی در جمع اصحاب رسانه موضوعی است که امروز در صفحه اول تمام روزنامه ها خودنمایی می کند و هریک از زاویه ای به آن نگاه کرده اند به جز «افسانه» که ترجیح داده عنوانی ورزشی برای امروز خود انتخاب کند و این خبر را به حاشیه خود ببرد. حتی ترجیح داده در صفحات بسیار داخلی به این موضوع بپردازد نه در صدر موضوعات داخلی. اما خبری هم در مورد کم و کیف فعالیت اتباع بیگانه در فارس که به عنوان تیتر دوم در صفحه اول چاپ شده خودنمایی می کند؛ «20 هزار دانش آموز افغانی در استان تحصیل میکنند».

«نیم‌نگاه» در کنار عنوان های گوناگون خود عنوانی قابل توجه زده «خانه گران نمی شود» و در صفحه آخر خود به نقل از یکی از اعضای هیات مدیره نظام مهندسی این مطلب را چاپ کرده و ابراز امیدواری کرده قیمت مسکن در سال جاری افزایش نیابد. در راستای دغدغه های مربوط به گردشگری استاندار، مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفته: «سرمایه گذاری و احداث واحدهای اقامتی در بافت تاریخی شیراز، جانی دوباره به آن خواهد بخشید». یادداشتی در مورد قیمت دلار با عنوان «گمانه زنی ها در مورد نرخ ارز باید برمبنای منافع ملی باشد، نه منافع شخصی» در صفحه آخر آمده که در بخشی از آن نوشته شده: «هنگامی که افراد مختلف در مورد نرخ ارز اظهار نظر می کنند، رنگ و بوی منافع فردی در این اظهارنظر به طور جدی احساس می شود.»

«عصرمردم» علاوه بر نگاه به صحبت های آیت الله ایمانی به عنوان تیتریک خود که به آمایش استانی اشاره داشته، گزارشی هم از نشست هم اندیشی مدیران فرهنگی فارس را به طور ویژه در صفحه اول خود کار کرده و در صفحه داخلی به آن پرداخته. «فرهنگ کشور باید از خواب غفلت بیدار شود» به نقل از معاون فرهنگی دانشگاه آزاد هم ازجمله عناوین صفحات داخلی است.

«خبرجنوب» از زاویه گردشگری و توجه به آن به صحبت های آیت الله ایمانی نگاه کرده و گوشه چشمی هم به نشست هم اندیشی مدیران فرهنگی فارس داشته که با عنوان «سکوت شیراز در جشن ها و مراسم شادی» در صفحه یک این روزنامه خود نمایی می کند. تیتری در صفحات داخلی نظر مارا به خود جلب کرد و آن اینکه استاندار فارس در اظهارنظری جدید گفته: «تنها راه نجات اقتصاد فارس صنعتی شدن است». اما استاندار چند روز قبل هم گفته بود: «فعال شدن صنعت توریسم، گره گشای مشکلات اقتصادی و اجتماعی است». اما صفحه گردشگری از باغ ارم گفته که بعضی آن را با پارک اشتباه گرفته اند و از این موضوع گله و عنوان کرده: «اینجا میراث جهانی است یا پارک محله‌ای!» و بالاخره صفحه ورزشی امروز که دریغ از یک تیتر استانی.

نظرات بینندگان