کد خبر: ۵۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
روحانی در جمع فرماندهان نیروی انتظامی:

همین هفته مرحله دوم یارانه‌ها را اجرایی می‌کنیم

رئیس جمهور گفت: ما در همین هفته مرحله دوم یارانه ها را عملیاتی و اجرایی می کنیم و یک قدم در قانون هدفمندسازی یارانه ها به جلو می‌رویم.

حسن روحانی امروز شنبه در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی که در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد٬‌ حضور یافت. او در بخشی از سخنان خود در خصوص هدفمندی یارانه‌‌‌ها گفت: ما در همین هفته مرحله دوم یارانه ها را عملیاتی و اجرایی می کنیم و یک قدم در قانون هدفمندسازی یارانه ها به جلو می‌رویم.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر؛ وی افزود: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تکلیفی است که قانون برعهده دولت گذاشته و قانون گفته است که در سال 93 یارانه تنها باید به کسانی داده شود که متقاضی و نیازمند هستند. ما در این هفته برای اجرا وارد عمل می‌شویم و من در این زمینه نیز بسیار حساسم.

رئیس جمهور کشورمان افزود: مثلا طبق مصوبه سال گذشته قرار شد قبوض آب و برق 24 درصد گران شود، اما مسئولان شرکت برق یک تفسیر دیگری از این مصوبه داشتند و به محض اینکه چند گزارش به من رسید، مسئولان را خواستم و دیدم آنچه که ما گفتیم برخلافش عمل شده و قبوض صادر شده را ابطال کردم.

روحانی توضیح داد: البته دولت بدهی سنگینی به شرکت برق دارد و ما دولتی که تحویل گرفتیم 20 هزار میلیارد تومان بدهکار شرکت برق بود و باید به تدریج این بدهی را پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: باید خیلی حواسمان را جمع کنیم که در اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی یارانه ها به مردم فشار نیاید و این قانون را با شیب بسیار ملایمی شروع کردیم و شماها مسئولان نیروی انتظامی نیز باید به دولت کمک کنید تا این قانون احرایی و پیاده شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به شعار سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: در مساله اقتصاد و فرهنگ نیز دولت نیاز به نیروی انتظامی دارد؛ چراکه تا قاچاق وجود دارد نمی شود اقتصاد مقاومتی را درست کرد. بنابراین برای اجرایی کردن سیاست های رهبری و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی ما نیاز به کمک نیروی انتظامی داریم.

وی با بیان اینکه امسال کشور را از رکود خارج می کنیم، بیان کرد: ما نیاز به تحول در عرصه اقتصاد داریم و یکی از هدف هایمان این است که امسال کشور را از رکود خارج کنیم؛ چراکه بیکاری ام‌المفاسد است و خیلی از جرایم ناشی از فقر است و اگر اشتغال رونق یابد، بسیاری از جرایم نیز کاهش می یابد.

روحانی تعامل نیروی انتظامی با مردم را در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال 93، سال بسیار خوبی پیش روی همه ما برای خدمت به مردم بخصوص در زمینه اقتصاد و فرهنگ باشد.

نظرات بینندگان