کد خبر: ۵۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳

یک روحانی سرپرست هلال احمر شیراز شد

آيين توديع و معارفه روساي پيشين و جديد جمعيت هلال احمر شيراز با حضور مديرعامل،‌معاونين ،‌روساي ستادي و مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در جمعيت هلال احمر فارس و اعضاء و كاركنان شعبه شيراز در سالن اجتماعات اين جمعيت برگزار شد.
به گزارش شیرازه آيين معارفه سرپرست جديد جمعيت هلال احمر شيراز صبح روز شنبه 30 فروردين ماه با حضور فرماندار اين شهرستان برگزار شد و ضمن تقدير از زحمات و تلاش هاي حجازي رئيس پيشين اين جمعيت،‌ حجت الاسلام و المسلمين علي اكبر قاسمي به عنوان سرپرست شعبه شيراز معرفي گرديد.
روابط عمومي جمعيت هلال احمر استان فارس گزارش داد: آيين توديع و معارفه روساي پيشين و جديد جمعيت هلال احمر شيراز با حضور مديرعامل،‌معاونين ،‌روساي ستادي و مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در جمعيت هلال احمر فارس و اعضاء و كاركنان شعبه شيراز در سالن اجتماعات اين جمعيت برگزار شد.

پيوند مأموريتهاي هلال احمر با مفهوم مديريت جهادي


در اين مراسم فرماندار شيراز با بيان اينكه مأموريت اصلي جمعيت هلال احمر حضور در خط مقدم تمامي بحرانهاست،  گفت: اين كار مهم و قابل تقدير به تعبير قرآن كريم و ديگر اسناد بالا دستي نظام جمهوري اسلامي ايران نوعي جهاد است.

دكتر مصطفي اميري فرصت خدمت براي يك مسئول در جمهوري اسلامي را توفيق و نه منت توصيف كرد و افزود: حكم مسئوليت براي هر فرد و مديري در اين نظام، بايد مهندسي رفتار او را در چارچوب خدمت،‌صداقت و خوش برخوردي با مردم  قرار دهد.

وی با اشاره به اينكه مسئولان نسبت به مردم مسئوليت اجتماعي دارند، يادآور شد: هرچند تقسيم بندي انضباطي،‌ما مديران را به عنوان مسئول در پشت ميز رياست قرار داده است اما اين ميز به تعبير من يك ميز گرد است كه ما را در كنار مردم و نه روبروي آنها قرار مي دهد.

اميري استفاده از مشاوره و خرد جمعي در امر مديريت و فرآيند  تصميم گيري ها را لازم و ضروري دانست و با تأكيد بر اهميت نظارت بر عملكردها، تصريح كرد: نظارت بر اجراي قانون و نظارت بر عملكرد مجريان قانون بويژه در ادارات و دستگاههاي اجرايي جايگاه مهمي دارد، زيرا  فساد اداري همواره ما را تهديد مي كند.

فرماندار شيراز دفاع از حقوق مردم را سرلوحه كار همه مديران اجرايي عنوان كرد و با اشاره به اهميت اعتدال در رفتار و مديريت،‌گفت: مديريت به سابقه و سنوات خدمت افراد نيست بلكه مديريت به معناي كارآمدي،‌سودمندي و خلاقيت است.
وی از مديران خواست با رفتار و برخورد مناسب با مردم و ارباب رجوع،‌ باورهاي عمومي را به گونه اي هدايت نمايند كه مردم احساس نكنند گره كارشان باز شدني بوده است اما مسئولان و متصديان اين كار را نكرده اند.
اميري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شعار سال 93،‌ تغيير مديريت در هلال احمر شيراز و انتصاب يك مدير روحاني در رأس اين مجموعه را در راستاي شعار "اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملي و مديريت جهادي" دانست و گفت: اقتصاد و كار مايه آرامش جامعه است و تأثير گذاري فرهنگ بر اقتصاد و ديگر عرصه ها نيز بر كسي پوشيده نيست.
فرماندار شيراز امام راحل (ره) را مصداق بارز عينيت بخشيدن به مديريت جهادي و استفاده از ظرفيت هاي مردمي توصيف كرد و افزود: امام (ره) با يك خودكار و چند برگ كاغذ در قالب اعلاميه، ‌انقلاب اسلامي را با نصرت الهي و عزم ملي رقم زد كه همه دنيا را تحت تأثير خود قرار داد.
اميري همچنين با اشاره به بحران خيزي شهر شيراز،‌ فعاليتهاي جمعيت هلال احمر در ايام نوروز و بارندگي هاي اخير را بسيار خوب توصيف كرد و در پايان خواستار تعامل بيشتر اين جمعيت با ساير دستگاه هاي دخيل در امر مديريت بحران شد.

لزوم تدوين نقشه جامع خطر پذيري شهر شيراز


مديرعامل جمعيت هلال احمر استان فارس نيز در اين مراسم با تبريك سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و گراميداشت ياد و خاطره 476 امدادگر شهيد جمعيت هلال احمر گفت: در شهر شيراز نيازمند برنامه ريزي و اقدامات موثر در زمينه هاي آموزشي ،‌ فرهنگي ، امدادي ، داوطلبانه و بشردوستانه هستيم.
 دكتر محمدرضا ابراهيمي با قدرداني از زحمات حجازي رئيس پيشين جمعيت هلال احمر شيراز به عنوان يك مدير جوان، پرتوان و دلسوز، از استقلال شعبه شيراز به عنوان كاري مهم و موثر ياد كردو افزود: در سال جاري و با حضور مديريت جديد انتظار مي رود عملكرد و كارايي شعبه شيراز در حوزه هاي مختلفي مثل گسترش آموزش هاي همگاني و عمومي،  تعامل با ادارات و دستگاههاي عضو ستاد مديريت بحران شهر شيراز،‌ جلب مشاركت هاي مردمي و استفاده از ظرفيت و پتانسيل نيروهاي داوطلب و خير،  كيفي سازي فعاليتهاي داوطلبانه،‌ بهره مندي از توانمندي خيرين و نيكوكاران در امر سلامت و ساخت پايگاه هاي امداد جاده اي،  تدوين نقشه جامع خطر پذيري شهر شيراز با همكاري شهرداري و تعيين نقاط مهم و بالقوه براي اسكان اضطراري در حوادث، طرح دادرس به عنوان اولويت مهم در حوزه جوانان و ... بهبود و رشد يابد.
نظرات بینندگان