کد خبر: ۵۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳

آیت الله موحد:‌ رسانه ها بدانند ما فاطمه (س) را فقط با مصیبتها نمی شناسیم

حضرت فاطمه (س) را فراموش نکنیم مراجع تقلید با پای برهنه در مراسم حضرت زهرا (س) شرکت میکنند.
به گزارش شیرازه،‌ مدیر حوزه های علمیه خواهران فارس گفت: تمسک به حضرت فاطمه(س) را فراموش نکنیم و با تمام وجود تبلیغ شخصیت الهی حضرت زهرا را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و ببینید چگونه با وجود با برکتش آبروی پیامبر و اسلام را حفظ کردند.

آيت الله "موحد" بعد ازظهر شنبه با تبريك ميلاد حضرت زهرا(س) و روز گراميداشت مقام زن، در تشريح مضامين عالي شخصیت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: یک سوال اساسی وجود دارد چگونه است خداوند بقای نسل پیامبر اسلام را توسط یک زن قرار داده همچنین بقای نسل اهل البیت (ع)را باز هم به واسطه یک زن رغم خورده است.

آيت الله موحد تصريح كرد: نقش مادر در تربیت اولاد نقش مهمی است ورحم پاک و مطهر است که میتواند شخصیتهای دینی را تربیت کند و این موضوع در زمان حاضر نیز وجود دارد. تولد امام خمینی (قده سره) نیز در رحم پاک و تحت تربیت مادری از ذریه سادات رغم خورده است. این همان الگو برداری مادران از شخصیت و نوع تربیت فرزند از حضرت صدیقه طاهره است.

مدیر حوزه های علميه خواهران فارس اظهار كرد: ابعاد مختلفی در وجود حضرت زهرا (س)بوده ،اول اینکه در عین مادری عظیم الشان که در تربیت فرزندان خود موفق بوده اند دوم اینکه در عین حضور در اجتماعات مردمی و در اکثر اتفاقات و حتی غزوات رسول الله پشتیبانی محکم برای رسول خدا بودند که این خود نشان دهنده این است که دین مبین اسلام به پرده نشینی زن اعتقادی ندارد بلکه زنان باید در عین حضور در اجتماع ؛ حیا و عفت خود را حفظ کنند.

آيت الله موحد گفت: بعد علمی حضرت زهرا (س) نیز زبا نزد است و این موضوع از خطبه ها و سخنان حضرت به خوبی پیداست. و این موضوع نیز برای مادران ما باید الگویی باشد که خود را به علم روز مسلح کنند تا بتوانند هم در خانواده وهم در تربیت فرزندان به جامعه اسلامی خدمات شایسته ای ارائه دهند.

وي اظهار داشت: در اسلام ناب محمدی زنان ما باید صاحب ابعاد مختلف باشند در عین شجاعت و در عین عالم به علوم مختلفه باید عفیف باشند. ما باید برای جلوگیری از آسیبهای اجتماعی زمان خود ارزش را برای دختران و زنان جامعه اسلامی مشخص کنیم. یکی از صفتهای بارز زنان بی نیازی است باید فرهنگ بی نیازی و فرهنگ ارزش بودن را به زنان جامعه اسلامی معرفی کنیم.

موحد در پایان، ضمن دعوت از دختران جوان به الگو برداری از شخصیت الهی حضرت زهراء (س) یکی از راه های خدمت کردن به دین را حضور خواهران در مدارس علمیه عنوان کردند و افزودند که ما در حوزه های علمیه ویژه خواهران 3 اصل اساسی داریم اول اینکه طلبه خواهری که به حوزه می آید برای چه هدفی قدم در این راه میگذارد آیا می خواهد فقیه دینی شود یا مبلغ و یا محقق .نکته دیگر اینکه ما می‌خواهیم به جامعه بگوییم که زنان و دختران طلبه با زنان غیره طلبه در زندگی اجتماعی با همسر و نوع تربیت فرزندان چه تفاوتی دارند و لازم به ذکر است که ما از سال قبل خوشبختانه استقبال بیشتری داشتیم بیش از دو هزار خواهر در سطوح عالیه دو و سه حوزه در فارس داریم و مقالات و رساله های خواهران طلبه فارس در کشور جزء ممتازین می باشند.


نظرات بینندگان