کد خبر: ۵۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 31 فروردین

برای ثبت نام یارانه «همه آمدند»!

بیش از هفتاد میلیون نفر متقاضی دریافت یارانه نقدی شده اند. استاندار به سود 27 درصدی بانک‌ها اعتراض کرده و گفته این سود تیر خلاص بر تن صنعت فارس است.
به گزارش شیرازه امروز تمام روزنامه با مطالبی گوناگون میلاد فرخنده ریحانه رسول الله و روز مادر را تبریک گفته اند. اما امروز صحبت های استاندار در مورد صنعت فارس در صفحه اول تمام روزنامه ها به جز «عصرمردم» چاپ شده. این روزنامه تیتر امروز خود را از میان صحبت های رهبر انقلاب انتخاب کرده و با عکسی ویژه، ولادت حضرت زهرا را تبریک گفته. عناوین صفحات داخلی هم که طبق معمول از خبرگزاری های مختلف برداشته شده است. اما عصر مردم امروز با کاریکاتور هم به یاری شورا و شهرداری شیراز آمده تا نشان دهد که حامی سرمایه‌گذاری‌ای است که این روزها محل چالش شده؛ چیزی شبیه برج 25 طبقه!




«افسانه» اما با عنوان «همه آمدند» و بیان این مطلب که تعداد متقاضیان دریافت یارانه از مرز 70 میلیون گذشت، عملا تبلیغات گسترده دولت برای انصراف مردم از دریافت یارانه را بی‌ثمر نشان داده. یادداشتی هم در نقد طرح پزشک خانواده با عنوان «آزمایشگاه شلوغ» به چاپ رسیده و در آن میزان پیشرفت طرح در استان و دیگر مناطق کشور بررسی شده و نقایص طرح را عنوان کرده. صفحات داخلی هم شامل مطالبی است از جمله: «طراحی فرهنگی دیجیتال برای مقابله با تهاجم فرهنگی ضرورت امروز است» که ضرغام صادقی نماینده شیراز در مجلس گفته.

«نیم‌نگاه» هم صحبت‌های استاندار را تیتر کرده؛ «شهر باید عمودی رشد کند»! و صحبت های رهبر انقلاب و عکسی از دیدار ایشان با زنان فرهیخته و نخبه را هم به صفحه اول خود آورده. در بررسی صفحات داخلی هم برنامه های نهادهای مختلف به مناسبت ولادت حضرا زهرا(س) و روز بزرگداشت سعدی به چشم می خورد. اما در صفحه آخر به نقل از مدیرعامل اتحادیه باغداران فارس آمده «تولید محصولات باغی فارس از حالت سنتی خارج خواهد شد» و یادداشتی هم با عنوان «آمارهای غلط، عدم همراهی مدیران میانی و برخی کارمندان، راندمان پایین کار و عدم شفاف گویی فاکتورهای نیازمند رفع شدن جهت تحقق شعار سال» به چشم می‌خورد. بله! اشتباه نمی‌کنید؛ این عنوان یادداشت است! در بخشی از آن آمده: «یک مدیر خوب با توجه به رسالت و دغدغه کارنامه خود حتما باید یک آدم خوب هم باشد ولی یک آدم خوب الزاما نمی تواند یک مدیر خوب باشد».

«خبرجنوب» گفت‌وگویی به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) با زنانی که به قول این روزنامه پله های ترقی را پشت سر گذاشته اند داشته که در صفحه اول با عنوان «زن نیمه پررنگ زندگی» چاپ کرده و نگاهی هم به صحبت های استاندار که از فاز گردشگری به فاز صنعت آمده کرده. استاندار گفته: «سود بانکی 27 درصد تیر خلاص بر تن صنعت فارس است». نگاهی به سی و یکمین سمینار کوثر و مصاحبه با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با عنوان «برگزاری جشنواره غذای سالم در شیراز» به مناسبت هفته سلامت، از جمله عناوین داخلی این روزنامه است. صفحه گردشگری هم از ما دعوت کرده سری به دروازه قر آن بزنیم. صفحه ورزشی، فجر را به پیکان سواری برده و عنوان کرده: «بقای فجر در لیگ کار بزرگی است که باید آن را انجام دهیم». «دختران نونهال فارس قهرمان مسابقات دوومیدانی کشور» هم از دیگر عناوین صفحه ورزشی این روزنامه است.


نظرات بینندگان