کد خبر: ۵۴۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳

بانوان شیرازی از مدیرکل فرهنگ و ارشادفارس کتاب و گل هدیه گرفتند

اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان فارس به یمن حضور بانوان وخانواده های شهدای استان فارس، بیش ازچهارده هزارشاخه گل به همراه تعدادی کتاب راهمزمان با ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) درمیان زنان ودختران شیرازی توزیع کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد فارس، احمدهمتـی، مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی فارس، بااشاره به اینکه فرهنگ فاطمی انقلاب اسلامی را فراگیر کرده است، گفت: استان فارس از قبل از انقلاب تاکنون 14 هزار و 605 شهید از اقشار مختلف تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که به همین مناسبت و فرارسیده ایام ارزشمندفاطمیه و روززن، فرهنگ وارشادفارس به یمن حضور بانوان وخانواده های شهدای استان فارس، بیش از چهارده هزارشاخه گل به همراه تعدادی کتاب راهمزمان با ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) درمیان بانوان شیرازی توزیع کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس در این مراسم با اشاره به صفات و شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت که رفتارها و کردارهای آن حضرت، بالغ بر صدها نکته است و باید الگوی زندگی زنان جوامع اسلامی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، همتی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب پیرامون تاثیر فرهنگ فاطمی بر انقلاب اسلامی، افزود: همچنانکه رهبری نظام تاکید دارند ما با فاطمه زهرا(س) می توانیم انقلابمان را فراگیر کنیم، شیفته بودن زنان عالم به ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار موید این نکته است.

وی تمام ابعاد زندگی فاطمه زهرا(س) را الگویی مناسب و بسیار مطلوب برای زنان دانست و یادآوری کرد: یکی از بارزترین این ویژگی ها احساس مسوولیت آن بانوی بزرگوار در برابر جامعه و خانواده است.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی فارس با تاکید بر اینکه ملاک خوشبختی هر زوج همان ملاکی است که از زندگی فاطمه (س) با حضرت علی(ع) سراغ داریم، گفت: فاطمه زهرا (س) با فداکاری و ایثار بهترین کمک حال حضرت علی (ع) بود که این نمونه می تواند مسیر خوشبختی جوانان را رقم بزند.

وی به ترفندهای مختلف دشمنان از طریق رسانه ها و شبکه های مختلف ماهواره ای علیه زنان محجبه پرداخت و اظهار کرد: باید با هوشیاری در برابر این ترفندها ایستادگی کنیم و با تربیت فرزندانی مومن، متعهد و موفق گام های موثری در جامعه برداریم.

این مقام فرهنگی در این مراسم ضمن تکریم ازبانوان هنرمند شیرازی که به اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس مراجعه داشتندنیز به نقش زنان وتولیدات فرهنگی و هنری این قشرازاجنماع اشاره کرد و گفت: زنان از آغاز انقلاب تاکنون در عرصه های مختلفی حضور داشته و نقش خود را همدوش بامردان سلحشور سرزمینمان ایفا کرده اند.

همتی سیره حضرت فاطمه(س) را از یک سو به جهت انتساب ایشان به عنوان دختر خاتم پیامبران(ص)، همسر امامت و مادر ولایت و از سوی دیگر برجستگی­های شخصیتی که در وجود ایشان دیده می­شود و ایشان را به عنوان یک الگو مطرح می‌­سازد، حائز اهمیت دانست وادامه داد: بنا به فرموده حضرت ولی­عصر(عج) که مادرشان، حضرت فاطمه(س) را به عنوان الگویی برای خود معرفی می­نمایند؛ علاوه بر آن­که جنبه‌­هایی از شخصیت ایشان که به شؤون انسانیت بازمی­گردد، الگویی برای تمامی انسان­ها اعم از زن و مرد است.

این مدیرفرهنگی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا به عنوان نمونه­ای کامل برای زنان نیز، در شناخت ابعاد مختلف وجودی شخصیت زن، پی بردن به ارزش استعدادهای موجود در زن بدون تحت­ تأثیر القائاتی که در تحقیر جنس زن وجود دارد و در نهایت ظهور استعدادها در ابعاد مختلف به دور از هر گونه افراط و تفریط و در نهایت رسیدن به کمال و قرب الهی، مطرح است و سیره حضرت در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی هر چند به صورت اندک در تاریخ آمده است، اما توجه به هر کدام از وقایع نقل شده، از زاویه‌­های مختلف اعتقادی، اخلاقی و عملی، ابعاد مختلفی از زندگی این شخصیت را برای ما آشکار می­سازد

گفتنی است درپایان این مراسم، جشن باشکوهی به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) و روز زن و مادر در دراداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس، برگزار شد و بااهداء گل وکتاب های ویژه حوزه زنان اسلامی و عنوان های دیگرفرهنگی واجتماعی، ازبانوان تلاشگرعرصه فرهنگ وادب وهنر وکارکنان نیزتجلیل به عمل آمد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ابزار
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
0
احسنت بر این سیاسی کار کهنه کار