کد خبر: ۵۴۵۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

یک «جنت شهری» اقتصاد مقاومتی را در کارگاه 8 متری خود معنا کرد+تصاویر

کمبود فضای کارگاه و امکانات مانع کار او نشده و هر روز علاقه اش به کار و تولید آثار هنری بیشتر می شود. او در نمایشگاه ها و برنامه های فرهنگی استان شرکت می کند و آثارش را به نمایش می گذارد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه،  داراب آنلاین نوشت: این روزها یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها اشتغال جوانان است. با بررسی نامگذاری سال های اخیر توسط مقام معظم رهبری به این نتیجه می رسید که دغدغه ایشان نیز اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است. در هر خانواده افراد زیادی وجود دارند که علی رغم تحصیلات دانشگاهی بیکار و به دنبال استخدام در ادارات دولتی و نهاد ها هستند. اما به راستی امکان استخدام همه جوانان در ادارات دولتی وجود دارد؟!

"قربانعلی قاسم نژاد" هنرمند اهل جنت شهر داراب است که در زیر زمین هشت متری منزلش موفق به اجرای اقتصاد مقاومتی شده است! این هنرمند 55 ساله با وسایلی که هر روز من و شما دور می ریزیم ماکت های زیبا درست کرده و به فروش می رساند.

تا پنجم ابتدایی بیشتر درس نخوانده و شغلش کشاورزی و تعمیر موتورسیکلت بوده است. از دوران مدرسه به ساخت کاردستی علاقه مند بوده و در دوران ابتدایی ماکت هواپیما ساخته.

نکته جالب آثار هنری این هنرمند جنت شهری به کار بردن دور ریختی ها در تولید ماکت ها است. کمبود فضای کارگاه و امکانات مانع کار او نشده و هر روز علاقه اش به کار و تولید آثار هنری بیشتر می شود. او در نمایشگاه ها و برنامه های فرهنگی استان شرکت می کند و آثارش را به نمایش می گذارد.

قربانعلی برای کارش از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی مجوز هم گرفته و می گوید: ای کاش یک کارگاه بزرگتر در جنت شهر در اختیارم قرار می گرفت تا با آموزش به جوانان جنت شهر آنها را مشغول کنم تا سراغ خلاف نروند.

وی که در سال 83 به عنوان باغدار نمونه معرفی شده است گفت: به این کار وابسته هستم و وقتی خسته از سر کار کشاورزی به خانه می آیم مستقیم وارد کارگاه می شوم!

این هنرمند دارابی که آثار هنری خود را در یک کارگاه هشت متری ساخته است به دانشجویان رشته معماری دانشگاه آزاد و هنرجویان فنی حرفه ای هم آموزش می دهد. تنها درخواست این کار آفرین خلاق از مسئولین در اختیار دادن یک کارگاه بزرگتر بود تا بتواند در آنجا به جوانان و نوجوانان آموزش دهد.



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
3
اینکه اقتصاد مقاومتی نیست...شما بازهم مثل همیشه بجای توجه به فرمان و خواست رهبری فقط سعی در شعار دادن دارید ...آدمهای پرصدا و بی عمل...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
این اسمش ابتکاره برادر من نه اقتصاد مقاومتی...از این قبیل مارها قرنهاست داره همه جای دنیا و کشور خودمون انجام میشه....
ناشناس
کارها نه مارها