کد خبر: ۵۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
نماینده لامرد خبر داد:

تامین اجتماعی به دنبال حذف فرانشیز در بیمارستان‌های دولتی/ دومین بیمارستان تامین اجتماعی در شیراز ساخته می‌شود

مجوز احداث بیمارستان ۳۳۰ تخت خوابی تامین اجتماعی در دولت سابق گرفته شد که با وجود تهیه زمین و نقشه های مربوطه، عملیات اجرایی آن آغاز نشد.
به گزارش شیرازه، دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات نشست مجمع نمایندگان فارس با نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی، احمد فیاض بخش مدیرعامل شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی)، زرگری رئیس هلدینگ داروئی تامین اجتماعی و دیگر مسئولان این سازمان تصریح کرد: استان فارس به لحاظ واریزی سهم بیمه شدگان به سازمان تامین اجتماعی جزء استان های نخست کشور می باشد، اما به لحاظ برداشت از صندوق تامین اجتماعی در ردیف هفتم استان های کشور هستیم. این آمار حاکی از آن است که استان فارس در عرصه هایی همچون سلامت تامین اجتماعی جزء استان های ضعیف به شمار می رود.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، در همین زمینه افزود: یکی از حوزه های مهم سازمان تامین اجتماعی، مبحث سلامت است که خدمات درمانی را به صورت رایگان ارائه می دهد و فرصت بسیار مطلوبی را برای کلیه اشخاصی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند مهیا می کند.

موسوی با بیان اینکه بیمه شدگان تامین اجتماعی اگر به بیمارستانهای تحت تملک سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند، هزینه های درمان آنها رایگان خواهد بود،افزود:‌اما در صورتی که به بیمارستان های دولتی تحت پوشش وزارت بهداشت مراجعه کنند، باید مبلغی را تحت عنوان فرانشیز پرداخت کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس همچنین گفت: سازمان تامین اجتماعی درصدد اجرای طرحی است که بر مبنای آن اگر بیمه شدگان تامین اجتماعی به بیمارستان های دولتی نیز مراجعه کنند، نیازی به پرداخت فرانشیز نداشته باشند.

وی تصریح کرد: بیمه شدگان تامین اجتماعی در سطح استان فارس در حدود ۲ میلیون نفر هستند، اما هم اکنون نسبت معقولی بین تعداد تخت های بیمارستانی با بیمه شدگان وجود ندارد و به همین دلیل خدمات مناسبی در عرصه سلامت به آنها ارائه نمی شود. به همین منظور مطالبه مجمع نمایندگان فارس از رئیس سازمان تامین اجتماعی این بود که نخستین استانی که طرح مذکور در آن اجرا می شود استان فارس باشد که دکتر نوربخش نیز قول انجام این مهم را دادند.

موسوی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تنها بیمارستان تامین اجتماعی استان فارس گفت: تنها بیمارستانی که سازمان تامین اجتماعی در استان فارس و کلان شهر شیراز مالکیت آن را بر عهده دارد، بیمارستان شهید بهشتی است که هم اکنون در تمامی زمینه های تخصصی و فوق تخصصی مشغول به فعالیت هستند و در زمینه های مختلف به ارائه خدمات به بیماران مشغول است، اما متاسفانه همین بیمارستان نیز به علت قدمت طولانی مدت، نیازمند بازسازی و به روز کردن بخش های مختلف است و هرچند مدریت درمان تامین اجتماعی فارس به این حوزه وارد شده، اما بدیهی است بدون مساعدت دیگر نهادها و مجموعه های استانی و ملی، این مهم به سرانجام مطلوب نخواهد رسید.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: با توجه به آنکه شیراز به قطب پزشکی جنوب کشور تبدیل گشته و مرکز ارجاع بیماران استان های همجوار مانند هرمزگان، بوشهر و کهکلویه و بویر احمد است، احداث یک بیمارستان دیگر که متعلق به تامین اجتماعی باشد در استان پهناور و ۵ میلیونی فارس بسیار ضروری است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس گفت: مجوز احداث بیمارستان ۳۳۰ تخت خوابی تامین اجتماعی در دولت سابق گرفته شد که با وجود تهیه زمین و نقشه های مربوطه، عملیات اجرایی آن آغاز نشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس افزود: در جلسه مجمع نمایندگان فارس با رئیس سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان مردم در خانه ملت بر تامین اعتبار و آغاز عملیات احداث این بیمارستان تاکید کردند که در نهایت وی اطمینان داد بزودی پیمانکار ساخت این بیمارستان مشخص گشته و با تخصیص اعتبار به موقع، شاهد احداث دومین بیمارستان تامین اجتماعی در کلان شهر شیراز خواهیم بود.

نظرات بینندگان