کد خبر: ۵۴۵۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

شهردار شیراز: برج 25 طبقه چهار ساله ساخته می شود

شهردار شيراز خواستار ورود استاندار فارس به موضوع بسترسازي براي همكاري شركت توزيع برق شيراز در تامين روشنايي معابر شد

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، شهردار شیرازدر چهلمین جلسه شورای شهر اظهار داشت: میانگین طبقات در شیراز بسیار کم و به طور متوسط 1.2 طبقه است.

پاک فطرت افزود: شیراز حدود 200 کیلومترمربع مساحت و یک میلیون و 500 نفر جمعیت دارد و مشهد با 200 کیلومترمربع مساحت بیش از سه میلیون جمعیت دارد. تهران با 670 کیلومتر مربع مساحت که به طور تقریبی سه برابر شیراز است، 10 میلیون نفر جمعیت دارد.

وی اضافه کرد: براساس آمارها پراکندگی جمعیت در شیراز بسیار زیاد و حدود 75 نفر در هکتار است، طول شیراز به 45 تا 50 کیلومتر رسیده و این به‌معنای بروز مشکلات متعدد است.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: هرچه گستردگی شهر در سطح بیشتر باشد، تامین امنیت، حمل و نقل و ارائه خدمات در بخش‌های مختلف سخت‌تر و هزینه‌بر‌ خواهد بود.

پاک‌فطرت بیان کرد: هزینه‌های تامین این خدمات از شهروندان دریافت می‌شود بنابراین هرچه شهر گسترده‌تر باشد،‌ فشار بر مردم بیشتر می‌شود.

شهردار شیراز ابراز داشت: بلندمرتبه‌سازی در شیراز بیشتر بین 6 تا هشت طبقه است و تاکنون سطح اشغال در بلندمرتبه‌سازی‌ها بین 60 تا 65 درصد بوده و فضای باقیمانده هم صرف پارکینگ و رمپ‌ها شده و فضای سبز به‌حد مناسب تامین نشده است.

وی خطاب به منتقدان ساخت برج 25 طبقه در شیراز گفت: این طرح فی‌البداهه طرح و تصویب نشده بلکه بیش از 10 سال معطل بوده و کارشناسی لازم بر روی آن انجام شده است.

شهردار شیراز افزود: قرار نیست این برج تبدیل به پاساژ شده و در آن بوتیک‌های لباس و کت و شلوار فروشی راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: این پروژه صرفا تجاری نیست بلکه یک برج تجاری تخصصی است که بیشتر به فروش کالاهای پزشکی اختصاص می‌یابد.

این مدیر شهری با تاکید بر این که برخی در مورد این برج زود قضاوت کردند، اظهار داشت: پنج طبقه برج به پارکینگ و پنج طبقه هتل آپارتمان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سطح اشغال این طرح 27 درصد و در کل 21 هزار مترمربع خواهد بود و بخش اعظمی از فضا برای تامین فضای سبز عمومی است.

شهردار شیراز گفت: اجرای این طرح تا چهار سال زمان می‌برد و به‌حتم بهره‌برداری از آن به عمر شورا و مدیران فعلی شهرداری شیراز نمی‌رسد و مسئولان فعلی سودی از آن نمی برند در زمان مدیران و نمایندگان شورای آینده بهره‌برداری خواهد شد.

محسن معین نیز در این جلسه در پاسخ به کسانی که گفته بودند درون شورا هم درباره این مصوبه با هم متحد نیستند گفت: برخی در مورد این طرح گفتند اعضای شورا در مورد ان اختلاف داشتند اما لازم به ذکر است که تنها سه نفر از نوزده نفر حاضر در این زمینه نظر غیر مساعد داشتند و پس از تصویب، در کارشناسی همکاری کامل داشتند.

سید محسن معین افزود: در مشهد بیش از چندین ساختمان 55 طبقه و موارد متعدد ساختمان بلند مرتبه در حال ساخت است و نباید گمان کنیم که مذهبی بودن شهر مانع ساخت برج در آن است.

همچنین در این جلسه شهردار شيراز خواستار ورود استاندار فارس به موضوع و بسترسازي براي همكاري شركت توزيع برق شيراز در تامين روشنايي معابر مورد نظر شد.

پاک فطرت تصریح کرد : شهرداري شيراز معابري را با هدف توسعه و تسهيل دسترسي‌ها ايجاد كرده اما شركت توزيع برق شيراز براي تامين روشنایی معابر آن، مدعي است كه شهرداري بايد 50 درصد هزينه را تقبل كند.

وی با تاكيد براينكه اين درخواست و ادعاي توزيع برق شيراز ملاك قانوني ندارد، گفت: تامين نشدن روشنايي معابر در بلوارهاي آفرينش و شهيد محلاتي و بسياري از معابر ديگر، زمينه نارضايتي و انتقاد مردم را فراهم كرده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
ایا میشود سرمایه گذار این برجها معرفی شود ایا میشه فهمیئد این سرمایه گذران چقدر مالیات مبدهند