کد خبر: ۵۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
فرمانده ارشد نظامی ارتش در فارس:

تنها بر خروج «پادگان هوابرد» از شیراز توافق شده است

در ستاد فرماندهی کل قوا مقرر شد که پادگان‌هایی که به نوعی ممکن است مشکلات ترافیکی و مسائلی در شهرها ایجاد کنند، در صورت آماده شدن زیرساخت‌های لازم از شهرها خارج شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد در چهلمین جلسه عادی شورای شهر اظهار داشت: اگر ما امنیت کشور را می‌خواهیم به هر حال وجود برخی از مسائل مانند صدای موزیک، صبحگاه و رزمایش پادگان‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

امیر سرتیپ حسین محمدی افزود: در حال حاضر مصوبه‌ای در مورد الزام به خروج پادگان‌ها از شهرها وجود ندارد اما در ستاد فرماندهی کل قوا مقرر شد که پادگان‌هایی که به نوعی ممکن است مشکلات ترافیکی و مسائلی در شهرها ایجاد کنند، در صورت آماده شدن زیرساخت‌های لازم از شهرها خارج شوند.

این فرمانده نظامی یادآور شد: پادگان‌های فارس و شیراز نیز مشکل ویژه‌ای ندارند و تنها پادگان هوابرد مسائلی داشته که بر خروج آن توافق شده است و البته پادگان‌های آموزشی بهتر است در شهر بمانند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش ارتش در بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای پیش‌رو، ادامه داد: این مجموعه با اتکا به توان نیروهای جوان و متعهد خود توانسته به سمت نفی وابستگی حرکت کند چرا که نیروی نظامی وابسته در زمان بحران دچار مشکل می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز در نیروی زمینی ما تانک و نفربرهای مورد نیاز به دست متخصصان ایرانی طراحی و تولید می‌شود.همچنین در نیروی هوایی ساخت هواپیمای صاعقه و در نیروی دریایی ساخت انواع زیردریایی و ناوشکن که فناوری آن تنها در اختیار چند کشور است، به دست فرزندان این ملت در حال انجام است.

محمدی بیان کرد: نیروهای مسلح ما در شرایطی هستند که امنیت پایدار را در کشور تامین و از آن حفاظت کنند.محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به یادآوری دلاوری‌های ارتشیان در مقطع مبارزه برای پیروزی انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: در ابتدای جنگ تحمیلی که دشمن گمان می‌کرد به سبب نبود انسجام در نیروهای نظامی، پاسخ دفاعی ایران چند هفته به طول می‌انجامد، با فاصله چند ساعت پس از نخستین حمله دشمن و یگان‌های ارتش واکنش دندان‌شکن نشان دادند.

محمدی ادامه داد: بمباران مواضع استراتژیک عراق توسط 140 فروند هواپیمای ایران در همان نخستین ساعات جنگ انجام گرفت و نیروی دریایی ما در همان روزهای نخست کاری کرد که نیروی دریایی عراق تا پایان جنگ ظهور و بروزی نداشت.

وی با اشاره به این که ارتش ایران با قاطعیت، صادرات و واردات نفت در زمان جنگ را اسکورت کرد، گفت: عراق به این ذلت تن داده بود که بر روی نفت‌کش‌های خود پرچم کشورهای دیگر از جمله آمریکا را نصب کند اما صادرات نفت ایران در دوران جنگ حتی یک روز نیز قطع نشد.

محمدی بیان کرد: نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس 150 عملیات آفندی و پدافندی محدود و گسترده انجام داد که برخی مستقل و برخی به طور مشترک با سپاه، بسیج و ژاندارمری انجام شدند.

فرماندهی ارشد آجا در منطقه ابراز داشت: نقش ایمان، روحیه ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی، توسل به آیات الهی و ائمه اطهار و عشق به حضرت امام (ره) رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود.

محمدی ادامه داد: در صنایع نظامی دریایی، ایران در رده چند کشور محدودی است که توان ساخت زیردریایی دارد و در صنعت هوافضا موشک‌های بالستیک «شهاب» با برد بیش از 2 هزار کیلومتر بازدارندگی بسیار خوبی برای کشور دارند.

فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نیروهای نظامی کشور با قابلیت تغییر تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نظامی متناسب با نوع تهاجم دشمن، فضایی را ایجاد کرده‌اند که دشمن قابلیت تعرض را از دست داده است.

در پایان این جلسه شورا به رسم یادگار از فرمانده ارشد ارتش منطقه جنوب تقدیر به عمل آمد.

نظرات بینندگان