کد خبر: ۵۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

معاون رئیس جمهور از مقبره کورش بازدید کرد

مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و معاون رئیس جمهور از مجموعه جهانی پاسارگاد بازدید کرد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون رئیس جمهور از مجموعه جهانی پاسارگاد بازدید کرد.

سلطانی فر در مورد هدف بازدید از مجموعه میراث جهانی پاسارگاد به طنین پاسارگاد گفت: به جهت آگاهی از کم و کیف اقدامات انجام شده در مجموعه جهانی پاسارگاد و این منطقه از پاسارگاد بازدید داشتیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: باید دید در آینده چه کارهایی با توجه به منابع بسیار محدودی که در بخش پاسارگاد وجود دارد می توان انجام داد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: رشد منابع در این بخش نسبت به نیاز ما یک به هزار است که این مقدار بسیار کم می باشد و باید همه تلاش کنیم تا در سال های آینده منابع مورد نیاز را به دست آوریم.

سلطانی فر ضمن اظهار امیدواری برای افزایش کاوش های بیشتر در مجموعه پاسارگاد گفت: کاوش ها در منطقه پاسارگاد  توسط کاوشگران و پژوهشگران تا چند ده سال دیگر ادامه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور همچنین از پروژه ملی موزه نیمه تمام پاسارگاد بازدید کرد و در جریان روند وضعیت تکمیل موزه قرار گرفت. 

عملیات مجدد موزه نیمه تمام پاسارگاد از دو سال پیش شروع شده و بخش های قدیمی مرمت شده و اشکالات آن برطرف گردیده است و بخش های جدید موزه نیز با صرف یک و نیم میلیارد تومان تا کنون به مجموعه افزوده شده و پیش بینی می شود با اختصاص 5 میلیارد تومان دیگر، این پروژه به مرحله بهره برداری برسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان