کد خبر: ۵۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 2 اردیبهشت

بیکاران فارس ماهی 7.000.000.000 تومان حقوق می‌گیرند!

از بیمه بیکاری در فارس تا صحبت های استاندار در مورد برج 25 طبقه در روزنامه های امروز دیده می‌شود.
به گزارش شیرازه؛ «افسانه» کار امروز خود را با جلسه علنی شورای شهر شروع کرده و تیتر زده «شورا مصوبه‌ای برای خروج تمام پادگان‌ها از شیراز ندارد» و باز هم به سراغ سعدی و نشست علمی ‌یادروز این شاعر بزرگ رفته است. در بررسی صفحات داخلی هم چیزی عایدمان نشد به جز «رسیدگی به مسایل فرهنگی از اهم وظایف شهرداری است» که آیت الله ایمانی گفته‌اند.

«نیم‌نگاه» هم دوربین و قلم خود را به جلسه شورای شهر برده و صفحه اول خود را با شورا پر کرده. استاندار از ناراحتی عده‌ای از راحتی مردم گفته و در بخشی دیگر از اظهاراتش در مورد برج های 25 طبقه گفته: «در پروژه برج های 25 طبقه همه چیز به لحاظ حقوقی و فنی شفاف است». فعلا که همه مسئولین دست به دست هم داده‌اند تا منتقدان را به سکوت دعوت کنند! در صفحات داخلی هم شاهد تیتر خاصی نیستیم. فقط امیری فرماندار گفته: «نظارت مستمر در سیستم مدیریتی ما باید یک اصل باشد». در صفحه آخر اما مصاحبه ای با رییس اتحادیه آژانس های تاکسی تلفنی و پیک موتوری شیراز با عنوان «نقاط مرکزی شهر شیراز شدیدا نیازمند افتتاح دفاتر آژانس تاکسی تلفنی است» به چاپ رسیده.

استاندار در صفحه اول «خبرجنوب» زبان به تهدید گشوده و گفته «با کسانی که بخواهند با مانع‌تراشی جلوی سرمایه گذاری را بگیرند برخورد می‌کنیم». در بررسی صفحات داخلی هم دستمان پر است. «بیکاران فارس ماهی 7 میلیارد تومان مقرری می‌گیرند» به نقل از مسئول اداره حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری از جمله این عناوین است که در این گفت‌وگوی ویژه در مورد تعداد بیکاران تحت پوشش بیمه در فارس و میزان دریافتی آنان صحبت شده. همچنین در مورد ابهامات و شرایط بیمه بیکاری نیز مطالبی چاپ شده. صفحه گردشگری به سفر رییس سازمان میراث فرهنگی کشور به فارس پرداخته و عنوان کرده «شیوه مدیریت مجموعه جهانی پارسه-پاسارگاد تغییر می‌کند». صفحه ورزشی هم به دو عنوان اشاره کرده یکی به نقل از آیت الله ایمانی که گفته: «ورزش فارس می‌تواند در کشور گوهری درخشان باشد» و دیگری «فجر باید هوشیار باشد».

«عصرمردم» هم از جلسه شورای شهر تیتر خود را انتخاب کرده و به نقل از استاندار گفته: «بعضی نمی خواهند مردم شیراز راحت باشند» و به همین راحتی، راحتی مردم را به ساختمان های 25 طبقه گره زده. خبر آیین تجلیل از مادران شهدا هم در صفحه اول این روزنامه آمده که توسط شهردار صورت گرفته و با عکسی از این مراسم در صفحه اول جا خوش کرده. در صفحات داخلی شاهد عنوان نگران کننده ای هستیم؛ مدیر کل محیط زیست گفته: «اگر مدیریت آب در فارس انجام نگیرد تهدید به شدت جدی است». نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی هم گفته: «سند جامع توسعه صنعتی استان فارس تدوین شود».

نظرات بینندگان