کد خبر: ۵۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

همکاری بیش از 170 تشکل فرهنگی برای مشارکت در برنامه های حرم شاهچراغ(ع)

بیش از170 موسسه و تشکل فرهنگی مذهبی استان فارس آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع)اعلام کردند.
به گزارش سرویس سومین حرم اهل بیت شیرازه به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با درخواست دعوت به همکاری  تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) از گروه های مختلف مردم، علما، فرهیختگان و صاحب نظران برای خدمت به بارگاه نورانی سومین حرم اهل بیت (ع) نمایندگان بیش از 170 موسسسه فرهنگی در جریان برنامه های راهبردی حرم در حوزه معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی قرار گرفته و نقطه نظرات خود را ارائه دادند.
مشاور و مدیر حوزه تولیت آستان مقدس در آیین هم اندیشی این تشکلها در حرم مطهر شاهچراغ گفت: تمام تشکل های دینی، مذهبی، هیئات های مذهبی، دانشجویان، دانش آموزان، انجمن ها، موسسات که نیت آنها ارتقای فعالیت های فرهنگی و دینی در حرم های مطهر است می توانند با مراجعه به واحد امور تشکلهای دینی و مذهبی  و با ارائه برنامه و فعالیت های مورد نظر و نقطه نظرات خویش یاری رسان آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) باشند.
محسن اسماعیل پور افزود:  در این آستان مطهر و نورانی، زمینه مساعدی برای فعالیت و همکاری گروه ها و کانون های مختلف دینی که دغدغه تبلیغ و ترویج دین و شریعت اسلامی و مکتب اهل بیت را دارند مهیا است.
وی با اشاره به نقش و جایگاه تشکلها و موسسات غیردولتی در پیشبرد راهبردهای فرهنگی حرم مطهر احمدی و محمدی(ع)، خواستار همکاری و همراهی این تشکلها در راستای اعتلای جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، در سطح منطقه و جهان اسلام شد.

کار جهادی با مدیرت جهادی متفاوت است
در ادامه این نشست،حجت الاسلام شهاب مرادی یکی از نخبگان مطرح کشور در سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در این نشست و اهتمامی که تولیت محترم و مسئولان آستان مقدس برای فعالیت های فرهنگی معمول دارند گفت: بحث فرهنگ مقوله بسیار مهمی است و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی  برای نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی  نشان دهنده اهمیت این موضوع و توجه  هرچه بیشتر به مسایل فرهنگی جامعه است.
حجت الاسلام شهاب مرادی در ادامه خواستار تشکیل  ثمن ها و تشکل ها حول محور آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) شد و افزود: و نامگذاری این شهر به سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی  توسط حضرت آیت ا...  خامنه ای و توجه به حرم مطهر احمدی و محمدی (ع) بر این اساس بود که حرم مطهر باید به عنوان قطب فرهنگی باشد و تمام فعالیتها حول این حرمها انجام شود.
این نخبه کشور افزود : کار جهادی با مدیرت جهادی متفاوت است  و هر چند بسیاری از جوان های ما هیئتی ، بسیجی و اهل کار جهادی اند اما با مدیرت جهادی است که کارها در مسیری علمی قرار می گیرد .
  وی با اشاره به  سخن رهبری مبنی بر اینکه  کار باید مبتنی بر علم ، درایت و با احتساب باشد، گفت : برای اینکه بتوانیم  کاردرستی را در فضای فرهنگ مدیریت کنیم، باید کار علمی شود و در قدم نخست بدانیم موضوعات و مشکلات فرهنگی جامعه چیست؟
 حجت الاسلام شهاب مرادی افزود: اگر تمام کارشناسان و صاحبنظران جامعه گرد هم آیند و درباره  در یک موضوع تامل کنند، قطعا در موضوعات جاری کشور اعم از اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و حتی امنیتی به این نتیجه می رسند که فرهنگ عاملی است که می تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد .
وی یکی از مشکلات مهم جامعه را که ناشی از ضعف فرهنگی است ، طلاق عنوان کرد و افزود: تفاخر، تجملات، زندگی اشرافی، برپائی جشن های بی مورد و ... نیز همه در اثر فقر فرهنگی است .
 شهاب مرادی افزود: از جمله مسائل فرهنگی که باید مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد، ازدواج، تک فرزندی، دیر بچه دار شدن، تنش های خانوادگی، نازائی و... است
وی در ادامه  افزود: تحریم ها در مورد موضوعات فرهنگی نمی تواند بر جامعه ما اثر گذار باشد  و دشمنان ما  نمی توانند جلو کار فرهنگی را بگیرند چرا که در سخت ترین شرایطی که حکومت های گذشته بر امامان ما و بر شیعیان تحمیل کردند، نشان داد که شیعه همیشه پیروز شد.
نظرات بینندگان