کد خبر: ۵۴۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

اینجا محل دفن زباله‌های شهرستان پاسارگاد است+ تصاویر

در سایت زباله پاسارگاد، زباله ها به صورت غیر اصولی در محل تخلیه وتل انبار می شود وهیچ گونه اقدامی در جهت دفن بهداشتی زباله ها صورت نگرفته است.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، به مناسبت روز زمین پاک، فرماندار پاسارگاد به همراه چندتن از مسولان شهرستان از سایت زباله شهرستان پاسارگاد بازدید کردند.

این سایت زباله که این روزها حال و هوای  والبته بوی خوشی ندارد میزبان مسولان شهرستان بود تا با همکاری هم مشکلاتش هرچه سریعتر حل شود.

در این سایت، زباله ها به صورت غیر اصولی در محل تخلیه و تل انبار می شود و هیچ گونه اقدامی در جهت دفن بهداشتی زباله ها صورت نگرفته است.

 زباله های تخلیه شده در این سایت در آبراهه نزدیک به این سایت زباله  و همچنین در مسیر منتهی به این مکان تخلیه و باعث پرا کنش زباله تا چندین کیلومتر از زمین های ملی شده  و باعث آلودگی محیط زیست و زمین پاک شده است.

در پی این اتفاقات، سگ های ولگرد و مگس های فراوان در محل سایت زباله عاملی برای انتشار انواع بیماری و تهدید علیه بهداشت عمومی می باشد.

این مسائل نگران کننده  د رحالی پیش آمده است که طبق ماده 70 قانون اجرای مدیریت پسماندها شهرداری ها متولی سایت زباله هستند و طبق ماده 4 آیین نامه  مصوب 83/01/20 قانون اجرای مدیریت پسماندها متولیان سایت زباله که شهرداری ها می باشند باید تا پایان سال 92 کار بازیافت و تفکیک زباله را در مبدا نیز انجام می دادند.

به گفته کشاورز رئیس اداره محیط زیست پاسارگاد در سال گذشته پنج جلسه کار گروه اجرای قانون مدیریت پسماند در شهرستان توسط  این اداره برگزار شده است و مکاتباتی نیز با متولیان سایت زباله پاسارگاد از جمله شهرداری سعادتشهر و شهرداری مادر سلیمان انجام شده و تعداد 13 اخطاریه نیز در خصوص رفع مشکلات سایت زباله شهرستان  صادر شد که   هیچ اقدامی از سوی شهرداری ها صورت نگرفت.

کشاورز تولید زباله در شهرستان پاسارگاد را روزانه 12 تن اعلام کرد و افزود: حدود 80 درصد زباله های شهرستان توسط شهرداری ها و مابقی نیز توسط دهیاری‌ها در سایت زباله شهرستان تخلیه می شود.

اما  مهترین مشکلات سایت زباله شهرستان پاسارگاد به شرح ذیل می باشد:

1-عدم رعایت اصول فنی در دفن بهداشتی زباله و عملیات دفن روزانه

2-عدم جمع آوری و دفع اصولی شیرابه زباله تولیدی در محل و جلوگیری از روان شدن آن

3-عدم محصور نمودن و فنس کشی سایت زباله به منظور جلوگیری از پخش زباله به محیط

4-عدم وجود نگهبان برای جلوگیری از ورود غیر مجاز به محل سایت

5- عدم جلوگیری از ریخت و پاش زباله در جاده و مسیر منتهی به سایت زباله  و...

شایسته است که شهرداری سعادتشهر و شهرداری مادر سلیمان کار سایت زباله را به یکدیگر پاس ندهند و با همکاری هم مشکل این سایت را هرچه زودتر حل کنند تا آسیب بیشتری به اراضی منابع طبیعی و سلامت شهروندان وارد نشود.

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
خسته نباشيد ويژه به مسولان شهرستان