کد خبر: ۵۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

مدیر کل کمیته امداد فارس: مردم فارس پارسال 22 میلیارد تومان زکات داده‌اند

استان فارس در این خصوص نسبت به سال 91 از رشد 6 برابری برخودار بوده است.

به گزارش شیرازه، دبیر زکات استان فارس از کسب مقام اول استان در کشور خبر داد و گفت: مردم نیکوکار و خیر استان فارس در سال گذشته با پرداحت 22 میلیارد تومان زکات مقام اول کشوری را از نظر حجم به خود اختصاص دادند.

علی الهیاری با بیان این که بر اساس اعلام دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) کل کشور، استان فارس بیشترین زکات را در سال 92 جمع آوری کرده است، تصریح کرد: مردم نیکوکار استان به ویژه کشاورزان، باغداران و دامداران 22 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

وی افزود: دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) هر ساله با توجه به پناسیل ها و ظرفیت های هر استان میزانی را برای استان های تعیین می کند لازم به ذکر است که استان فارس توانست 93 درصد از مطالبات دفتر مرکزی را پاسخ دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: استان فارس در این خصوص نسبت به سال 91 از رشد 6 برابری برخودار بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس بهره گیری از ظرفیت جامعه تبلیغی و همچنین استفاده از رسانه ها را مهمترین عامل افزایش پرداخت زکات در استان بیان کرد و ادامه داد: این موفقیت حاصل یک کارگروهی است که در راس آن حضرت ا... ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و رییس شورای زکات استان نقش مهمی ایفا کردند.

الهیاری خاطر نشان کرد: هدف کلی شورای زکات این است که این زکات نیز به سبد فرهنگ عمومی مردم افزوده شود، همچون پرداخت صدقه که امروزه نقش مهمی در زندگی مردم پیدا کرده است و به یک سنت حسنه تبدیل شده است.

وی گفت: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی که هفت ماده دارد، ملزم هستیم براساس احکام مقام معظم رهبری زکات هر محله و منطقه رابرای نیازمندان همان مکان صرف کنیم. همچنین در اولویت های بعدی این اعتبارات صرف پروژه های عام المنفعه از جمله: ساخت مسجد،غسالخانه، خانه عالم ، راه روستایی و...می شود.

نظرات بینندگان