کد خبر: ۵۴۷۰۹
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
می‌آیند، می‌خورند، می‌خوابند و به ریش میزبان می‌خندند

توهین «ارسطو» و «شهیدی‌فر» در «خوشاشیراز» به مردم نجیب سومین حرم اهل بیت

احمد مهران‌فر بازیگر نقش ارسطو در سریال پایتخت 3 و شهیدی‌فر مجری معروف تلویزیون میهمان خوشا شیراز بودند و جملات ناشایستی در خصوص شیرازی‌‌ها به کار بردند.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه؛ «خوشا شیراز» یکی از برنامه‌های اصلی سیمای فارس محسوب می‌شود که حالا به شهرت کشوری رسیده است و حتی گفته می‌شود در برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هم مخاطبانی را به دست آورده است.

این برنامه طی سال‌های گذشته به دلیل محتوا و حتی برخی موارد شکلی، مورد انتقادات متعددی قرار گرفته است؛‌ انتقاداتی که از مجری برنامه تا روند تجمل‌گرایی و الگوی سبک زندگی ارائه شده توسط این برنامه‌ را به چالش کشیده‌اند. اما مدیریت برنامه تا کنون پاسخی صریح به این انتقادات نداده تا جایی که کوچک‌ترین نشانه‌ای از تغییر در روند محتوایی این برنامه نیز دیده نشده است.

در «خوشا شیراز» امروز اما، برخی از بایگران سریال محبوب پایتخت 3 به برنامه دعوت شده بودند. احمد مهران‌فر بازیگر نقش ارسطو و بازیگر چینی‌ای که نقش «چوچانگ» را در این سریال ایفا می‌کرد در کنار رضا صادقی خواننده مطرح کشور در حالی در این برنامه حضور یافتند که برخی از موارد مطرح شده توسط بازیگر نقش ارسطو، نوعی توهین به مردم شیراز محسوب می‌شود.

در قسمتی از این برنامه محمد سلوکی مجری برنامه خطاب به مهران‌فر گفت: پایتخت 3 برنامه شیرینی بود و عید مردم را نیز شیرین کرد . مهرانفر اما در پاسخ گفت: همه برنامه شیرینی نبود ، چرا که ما در ایام ساخت پایتخت 3 فقط روزانه چند ساعت محدود (6 ساعت) استراحت داشتیم و این یکی از سختی‌های کار ما در این سریال بود. سلوکی به مزاح از مهرانفر پرسید: مگر در روزهایی که کار ندارید چند ساعت در شبانه روز استراحت می کنید؟ بازیگر نقش ارسطو پس از مکثی کوتاه گفت: اگر در شیراز باشیم حدود 15 ساعت! مجری اما بلافاصله صحبت‌های مهرانفر را قطع و موضوع بحث را عوض کرد تا این توهین آشکار و متاسفانه عادی شده، ادامه پیدا نکند. این البته همه ماجرا نبود. شهید‌ی‌فر مجری برنامه «پارک ملت» هم که حالا به شهرت قابل توجهی هم رسیده٬ باید به مردم شیراز یک بار دیگر توهین می‌کرد تا خوشاشیراز بیشتر از قبل زیر سوال برود. او در ابتدای صحبتش گفت که به مردم شیراز سلام می‌کند البته اگر بیدار باشند! مجری اما دوباره برای پایان دادن به این مسئله٬ خیلی سریع گفت که بیدارند و از شهیدی‌فر شنید: البته عده قلیلی!

در حالی در «خوشا شیراز» به مردم شیراز توهین شد که حدود دو سال قبل، پس از بیان جمله‌ای با محتوای مشابه از سوی فرزاد حسنی در همایش کارآفرینان برتر استان، استاندار وقت یعنی صادق عابدین به آن توهین واکنش نشان داده بود.

خوشا شیراز مدعی است که یکی از اهدافش جذب گردشگر به شیراز است. این ادعا اما در حالی مطرح می‌شود که محور اصلی این برنامه بر موارد غیراستانی سامان یافته است و در برنامه امروز نیز عملا فرهنگ کار مردم شیراز مورد تمسخر واقع شد. در برنامه‌‌ای که خود را منتسب به شیراز می‌داند، شیرازی‌ها مورد توهین واقع شده‌اند. آیا اراده‌ای برای پذیرش نقدهای مکرر منتقدان خوشا شیراز از سوی مدیران این برنامه وجود دارد؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
3
اگر مسئولین صدا وسیما معرفت داشتدند که مجری از تهرون نمی اوردند
صادقی(آباده طشک)
سلام آقا رضا- مگه معرفت به اینه که حتما مجری شیرازی باشه-خود من فکر میکردم نباید مجری از تهران بیاد ولی وقتی اجرای خوب آقای سلوکی را دیدم وحتی وقتی از نزدیک با ایشون روبروشدم متوجه شدم چقدر شخص مودب ، متواضع وفروتنی هست حتی از آقای قندی تهیه کننده برنامه - یه کم این حس بومی گر را تعدیل کنیم-
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
13
چرا از واقعیت فرار می کنید! کسبه شیراز تاساعت10صبح خوابند خداوکیلی
عبدالحمید روحانی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
3
با سلام یکی از دسیسه های دشمن از قدیم این بوده که بین ساکنان شهرها وقومیتها اختلاف بیندازند ویکی از این روشها انتساب ویژگیهای مختلف به ساکنان شهرها وروستاههای این کشور است مثلا اینکه فلان شهر بی حوصله هستند یا فلان قوم کارهایشان خنده دار است واین موضوع با برنامه های طنز رسانه ها قوت گرفته ونمیدانند پشت صحنه چه کسانی هستند پس بهتر است به همه اقوام وشهرها احترام بگذاریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
4
اقا تعطیلش کن
حامد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
3
متاسفم برای این بایگر مطرح.

بیسوادی خود را خوب نشان داد.
فارسی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
2
تا زمانی که این شکبه مختص شیراز هست همینه
این همه شهرستان داره
چرا خبری برنامه ی و ... از این شهرستان ها بخش نمیشه
شهرهای جهرم لار فسا کازرون
تماما جا برای کار دارن
اگه ایجور بیش بره اسمشو به شبگه شیراز تغییر بدین
دانشجو
-
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
آقا توهین شهیدی فر که از این آقای ارسطو بدتر بود !!!!!
ناشناس
Germany
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
این برنامه معلوم نیست چه هدفی رو دنبال میکنه و اصلا برا چی دریت شده. معلوم نیست تهیه کنندگان این برنامه چرا فکر می کنن این که بازیگرها و خواننده ها چه غذایی دوست دارن، تو خونه به همسرشون کمک می کنن یا نه برا مردم جذابه! جالبه که به مصداق خود گویی و خود خندی هی میرن مصاحبه میگیرن و از برنامه خودشون تعریف می کنن.
ناشناس
Germany
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
2
تو همین برنامه بود که اقای رضا کیانیان بعد از اینکه مجری ازش درخواست کرد یکی از تکنیک های بازیگری را عنوان کند گفت: (نقل به مضمون) خانمی که نقش یه زن بدبخت و بیچاره دهاتی رو بازی میکنه خب طبیعتا باید چادری باشه و باید تمرین کنه تا بتونه چادر رو جمع کنه! این تصور به ظاهر هنرمندها از (دین و مذهب که هیچ)از فرهنگ مردم ایرانه! تو همین برنامه دیروز شهیدی فر از خاطرات سفر اخیرش (البته خیلی بی مقدمه و بی ربط به موضوع، خیلی ذوق زده بود و خیلی دوست داشت تو این برنامه این مطلب رو بگه!!) به سوریه می گفت مردم اوجا علیرغم جنگ خیلی شیک و مرتب و جنتل مابانه لباس می پوشیدن!!! فرهنگ جنتل مابانه بهترین لفطیه که میشه رو فرهنگ مورد پذیرش این جماعت گذاشت. اینها مدل آرمانیشون یه شهر با آدمای تر و تمیز و ادکلن زده هست که جنتل مابانه لباس می پوشن! بیبینید تصویر ذهنی این آدما تا چه حد با آرمان های انقلاب در تضاده! حالا کسی اعتراض نکه مگه اسلام یعنی کثیفی و بی نظمی و چه و چه! نظم و ترتیب و بهداشت و خیلی موارد دیگه خیلی بیشتر از اونی که این مثلا هنرمندان میگن مورد توجه اسلام هست و تناقضی با ارمان های انقلاب نداره. اما بحث بر سر اینه که توجه بیش از حد به ظواهر شهرهای توسعه یافته غربی و مدل این شهرها برخی را چنان مجذوب خودش کرده که راه اصلی رو فراموش کردن.
شيري
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
4
اين افرادي كه خواب تشريف دارن دور شهري هستند وخودشونو به شيرازي منتصب مي كنند پدر بزرگ من سيد مرتضي هر روز صبح ساعت شش صبح صبحونشون اماده بود ساعت 7 درب مغازشون باز بود حالا خدا وكيلي اينايي مه ادعاشون ميشه تهروني هستند كه اونها هم مهاجرن كه به تهران اومدند تهران ساعت 10 سر كارشونند تا 5 بعدالظهر پنج شنبه هم تعطيلند تا ساعت 10 و121 شنبه حالا بگو ببينم كي تنبله ...نكته دوم بيشتر بناهاي فاخر ايران در استان فارس و در شيراز است حتما اينا رو هم تهروني ها يا اصفهانيا و.. ساختند؟
mehdi
پدر بزرگ تو استثنا است عزیزم
ئئئ
چرت نگو. 6 ارزش مثال زدن نداره. تهرانی ها هم 7:30 سر کارن. نمیدونی حرف نزن
شيرازي
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
جالب اينه كه مجري هاي خبر شيراز به تلويزيون سراسري مي رند و ما از تهرون مجري مي ياريم
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
این عزیزی که میگه کسبه مال اطراف شیراز هستند باید بدونه اگه شما مغازه دیدید که ساعت 7صبح بازه بپرس کجاییه خداوکیلی مغازه ها ساعت چند باز میشه
یک جانباز از شیراز
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
گرچه درد ها و زخمهای فرهنگی ما زیاد است و لی از آنجا که سینمای ما رو به انحطاط فرهنگی می رود نبایدانتظاری غیر از این ادبیات از بازیگران داشته باشیم. متاسفانه غیرت فرهنگی مسئولین استان هم آنقدر کمرنگ شده که گویا با عکس العمل انفعالی خود میخواهند مهر تایید بر گفته های مهمانان خوشا شیراز بزنند.
در آخر من هم افسوس میخورم که شهرم شیراز و مردم کهن فارس تا کی باید برچسب بی حرمتی ها را تحمل کنند و مردی پیدا نشود کاری بکند .....
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
اگر مسیولین محکم و سرسختانه به این اهانت های سخیف پاسخ در خور میدادند، امروز این افراد، جرات این کار را به خود نمیدادند.....
باید بگوییم، آنکه خواب است مردم نیستند، که مسیولین خوابند جناب مهران فر. وگرنه اگر مسیولین بیدار بودند، به شما و امثال شما پاسخی از دریچه همان رسانه و در خور شما ارایه می دادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
آدم از این ناراحت می شه که حق مردم این استان صر ف مطرح شدن چه بیسوادهایی می شود
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
وقتی سرمایه استان به اسم تولید برنامه به پای مجری و دیگر افراد غیر استانی ریخته می شود نتیجه اش همین است.
این سخنان توهین به مردم شیراز نیست بلکه بزرگ ترین توهین اینه که می روند مجری از تهران بر می دارند میارند.
آیا در شیراز یک جوانی که بتواند این برنامه را اجرا کند وجود ندارد?
باید به آقای کشفی گفت اگر یک کم در صدا و سیما را باز کند انبوهی از جوانان مستعد این استان می بیند و از آوردن مجری از تهران بی نیاز می شود و حتی می تواند به همه استان ها هم مجری های با ذوق و سخنور ارسال کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
برنامه خوشا شیراز هیچ سودی برای مردم نداره جز تشویق مردم به مصرف گرایی ، تجمل پرستی ، واسطوره کردن برخی هنر پیشه های سینما. اغلب قریب به اتفاق این هنر پیشه ها با فرهنگ ایرانی و اسلامی میانه خوبی ندارند چرا صدا وسیما از اینها بت می سازه.
بسیجی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
سلام رهبر عزیز ما فرمودند استان فارس قله است حالا اینها هر چه می خواهند تضعیف کنند موفق نیستند قله بالا تر از همه جاست قله ایران استان فارس است و بقیه دامنه قله هستند
یه دانشجوی سابق
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
2
چرا اینقد موضوع به این کوچکی رو بزرگ میکنید؟ چرا با گذاشتن این خبرهای کوچک و سخیف مردم را به جان هم می اندازید؟ کار ما تو ایران شده مچگیری؟ کی مسلمان نیست کی توهین کرد کی چه حرفی رو زد؟ کی چه لباسی پوشید؟ کی مال این شهر نیست اون یکی کجاییه؟ درسته کسی که سایت داره باید یه جوری صفحاتشو پرکنه اما اینها هم شد خبر؟ بیایید کاری کنیم که سعخ صدر داشته باشیم امام علی میفرمایید اگر میخواهید بزرگ باشید از اشتباهات کوچک دیگران درگذرید این فرهنگ ما نیست فرهنگ مردم شمال اروپاست که حتی جواب سلام من مو مشکی رو هم نمیدن اما تو امریکا کسی از من نپرسید کجایی هستی و همیشه با مهربانی کارم رو راه انداختن؟ بیایید ظرفیت ها مون رو بالا ببریم هر شوخی توهین نیست ما خیلی از حرفامون رو بی ریا میزنیم نه از روی عداوت
رضا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
سلام تنها نکته بد این برنامه این است که یه مجری از بیرون از استان فارس آوردند و این یعنی اینکه ما عرضه نداریم
عبدالله
Germany
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
اگر مسیولین محکم و سرسختانه به این اهانت های سخیف پاسخ در خور میدادند، امروز این افراد، جرات این کار را به خود نمیدادند.....
باید بگوییم، آنکه خواب است مردم نیستند، که مسیولین خوابند جناب مهران فر. وگرنه اگر مسیولین بیدار بودند، به شما و امثال شما پاسخی از دریچه همان رسانه و در خور شما ارایه می دادند.
کواری
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
این برنامه خوشا شیراز به نظر من از لحاظ فرهنگی مشکل داره. هر بازیگر یا مجری که حالا در یک برنامه یا سریال مشهور میشه که یه شخص هنری یا فرهنگی نیست که این برنامه از اونا دعوت می کنه.
از هنرمندان بزرگ و متعهد دعوت کنید نه مشهور...
علی
-
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
وای از شمالی های ...........
صادق
-
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
خوبی که از حد بگذرد نادان ..........
امین
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
مشکل خود ما شیرایا هستیم...تا وقتیکه خودمون جک ضد شیرازی میسازیم و پیامک ها رو برای همه منتقل میکنیم...و برخورد نمیکنیم...و وقتی ارسال میکنیم میخندیم و برامون یک غریبه اراسل میکنه ناراحت میشیم...چرا باز انتقال میدیم..داریم به دست خودمون برند خودمون رو خراب میکنیم..اسمشم میگزاریم جنبه..بابا جک شیرازی ممنوع
شیداازفارس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
به نظرم اگه بخوادتوهین محسوب بشه لحن آقای شهیدی فرتندتروبدتربود
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
امان از دست این تهرانیا که فک کردن کسی هستن همش دائم در حال چاپلوسی و زیر آب زدن هستن توی غرور گم شدن تا این حد که درک و شعور حرف زدنو ندارن و مهمان نوازی شیرازیا رو با بی ادبی جواب میدن.
اریا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
من یک سال دارم تهران درس میخوم ولی خودم شیرازی هستم من شیراز بودم بخدا صبح ها ساعت 8 یا 9 بیدار بودم ولی اینجا این ساعت بیدار میشم ساعت 10 زنگ میزنم دوستام هنوز خوابن
محمود
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
باسلام به دوستان عرض کنم که رتبه اول‏ ‏کشاورزی درکشورمربوط به استان فارس است ودیگراینکه شیرازیهاخوشگذران هستندشکی نیست سوال اینست بایددرآمدداشته باشندتابتوانندخوشگذرانی کنندنتیجه اینکه حرفهای مجریان پوچ وبی معنی است
goly
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
واقعا فکر میکنی مردم شیراز اینجورین لابد توی عمر هیج جای کشور نرفتی ببینی تالنگ ظهر خوابند بعدشم هرشهری عیبی داره چرا عیب بقیه شهررا نمیگن فقط زورشون به مردم شیراز که ادم های خوب ساده ای هستند رسیده کی جرات میکنه توهینی درمورد بقیه شهر را تویه برنامه ای بکنه همشون پشت همند پدرهمشون در میارن چون ما هیچی نمیگیم هرکسی به خودش اجازه میده هر حرفی بزنه بخصوص ادم های تازه به دوران رسیده که دیگه خودشونم نمیشناسن حالا خودشون چی هستن
منتظران ظهور
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
با سلام یا توجه به وجود عزیزان با سواد و با فرهنگ و علما و نخبه و ایثارگر و جانیازان عزیزی که همه چیز خودشان را برای این مملکت نثار نموده اند واقعا حیف است که افراد بی سوادو بی فرهنگ مانندبعضی از این بازیگزان را دعوت و این همه هزینه در این خصوص انجام بدهید ومردم هم هیچ استفاده علمی و مذهبی هم از آنها نداشته باشند