کد خبر: ۵۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

زمان و شرایط نقل و انتقال فرهنگیان فارس اعلام شد

چنانچه رشته تحصیلی اين دسته از متقاضيان در جداول موجود نبود، بايد در رشته‌اي كه سه سال آخر قبل از اشتغال يا انتصاب در سمت مديريت و معاونت و سرپرستي، متقاضي شوند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، کارشناس مسئول نقل و انتقالات آموزش و پرورش فارس، زمان و شرایط نقل و انتقال فرهنگیان در اين استان را اعلام و اضافه كرد: تمام متقاضيان بايد از دهم لغايت 31 ارديبهشت به اداره‌هاي مربوطه مراجعه كنند.

فریدون رحیمی‌تبار گفت: فرهنگیان متقاضي انتقال براي اطلاع كامل از شيوه‌ي نقل و انتقال، به نشاني اينترنتي http://Enteghalat.medu.ir یا http://fars.medu.ir مراجعه و كسب اطلاع كنند.

رحیمی‌تبار درخصوص برخی شرایط نقل و انتقال باتاكيد براينكه جابه‌جايي مطابق با ضوابط سازمان بررسي و انجام مي‌شود، گفت: مدیران و معاونین واحدهای آموزشی و سرپرست و کمک سرپرست مدارس شبانه روزی و سرپرستان بخش هنرستان‌ها باید در رشته تدریس متناسب با مدرک تحصیلی مندرج در جداول متقاضی انتقال شوند.

وی گفت: چنانچه رشته تحصیلی اين دسته از متقاضيان در جداول موجود نبود، بايد در رشته‌اي كه سه سال آخر قبل از اشتغال يا انتصاب در سمت مديريت و معاونت و سرپرستي، متقاضي شوند.

رحیمی‌تبار گفت: معاونین اجرایی و فناوری مدارس که در سنوات گذشته به‌عنوان دفتردار یا متصدی کارگاه و آزمایشگاه اشتغال داشته‌اند هم بايد طبق جداول موجود، به عنوان معاون اجرایی یا فناوری متقاضی شوند.

وی تاكيد كرد كه تمام متقاضيان بايد در دوره تحصيلي و رشته‌ي تدريس استخدام شده، متقاضي انتقال شوند، گفت: تنها افرادي كه براساس ضوابط و مقررات تغيير سمت يا دوره داده باشند، در قالب ديگر بندها مي‌توانند متقاضي شوند.

کارشناس مسئول نقل و انتقالات آموزش و پرورش فارس گفت: افرادی که درحین خدمت برابر ضوابط تغییر پست و رشته شغلی داده‌اند یا مدرک تحصیلی بالاتري در رشته‌ي دیگري کسب كرده‌اند که منجر به تغییر دوره‌ي تحصیلی آنان شده است، تا سه سال نمي‌توانند متقاضي انتقال باشند.

وی همچنين گفت: افرادی که حکم آنان آموزگار است، در هر دوره و رشته‌ای كه مشغول به خدمت باشند، باید الزاماً در رشته آموزگاری متقاضی شوند و پس از انتقال در مقصد نیز در دوره ابتدایی مشغول به‌کار خواهند شد.

رحیمی‌تبار تصريح كرد: آموزگاران درس تربیت‌بدنی یعنی افرادی که عنوان پست آنان در حکم کارگزینی آموزگار درس تربیت بدنی است، باید با همين عنوان تقاضاي انتقال را تكميل كنند و باقي افراد متقاضي كه رشته تدریس آنان با مدرک تحصیلی آنان متناسب نيست، فرم را براساس بيشترين ساعت‌هاي تدريس در سه سال آخر منتهي به 31 شهريورماه 93 تكميل كنند.

کارشناس مسئول نقل و انتقالات آموزش و پرورش فارس با بيان اينكه هر فرد فقط مي‌تواند متقاضی انتقال داخل يا خارج استان باشد، گفت: افرادی که تا 29 اسفندماه سال جاري(93) مشمول بازنشستگي شوند، امكان تكميل فرم تقاضاي انتقال را ندارند.

رحیمی‌تبار گفت: انجام نقل و انتقال نیروهای آموزشی و پرورش برای سال تحصیلی 94-1393 در صورتی وجود دارد که در رشته و جنس مورد نظر در منطقه‌ي مبدا نیروی كسري ساعت موظف و در مقصد هم نياز واقعي وجود داشته باشد.

وي داشتن سابقه‌ي حداقلي 5 سال را از شروط نقل و انتقال برشمرد و با بيان انيكه مدت خدمت حق‌التدريس، نهضت سوادآموزي، قراردادي، ساير دستگاه‌ها، ايام تحصيل در مراكز تربيت معلم، تربيت دبير و خدمت وظيفه جزو اين سابقه محسوب نمي‌شود، گفت: سابقه اشتغال پاره وقت بانوانی که از طرح خدمت نیمه وقت استفاده کرده‌اند به نسبت قابل محاسبه است.

رحيمي تبار همچنين پذیرش انصراف از انتقال بعد از اعلام نتایج نقل و انتقال را مجاز ندانست و با تاكيد براينكه اگر با انتقال فردي موافقت شد، حاضر نشدن در محل خدمت جديد غيبت محسوب مي‌شود، تصريح كرد: تمام اداره‌هاي آموزش و پرورش سراسر استان فارس موظف هستند تمهيدات لازم را براي ثبت‌نام تمام متقاضيان واجد شرايط، فراهم كنند.


نظرات بینندگان