کد خبر: ۵۵۰۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنجشنبه 11 اردیبهشت

خط و نشان شهرداری شیراز برای تخریب‌کنندگان فضای سبز!

شهرداری شیراز این روزها برای تخریب کنندگان فضای سبز شهری، شمشیر خود را از رو بسته.

به گزارش شیرازه؛ «عصر مردم» امروز با دو تیتر یک چاپ شده!؛ یکی از سخنان سردار غیب پرور استخراج شده و دیگری از گفته های آذری که برای تغییر شیوه های تدریس ابزار و امکانات جدید خواسته. اما در کنار این عناوین به دو موضوع به صورت ویژه پرداخته شده یکی در مورد شهر صدرا که علاوه بر صفحه اول، نیم صفحه ای هم از صفحات داخلی را به خود اختصاص داده و دیگری گزارش تصویری ورود پیکر مطهر شهدای گمنام به شیراز. در کنار این مطالب به صحبت های رهبر معظم انقلاب هم اشاره ای شده. صفحات داخلی زیاد حرفی برای گفتن ندارد و صفحه آخر هم به جای کاریکاتور، خبر راهیابی سه اثر از کاریکاتوریست این روزنامه به جشنواره ملی کاریکاتور خلیج فارس چاپ شده.

«خبرجنوب» به مراسم روز بزرگداشت کارگر پرداخته و در این رابطه تیتر زده «سایه سنگین سونامی بیکاری بر روز کارگر». خبر ورود پیکر شهدا به شیراز هم از عناوین صفحه اول این روزنامه است. «پرداخت آسان وام های خرید کالا، خودرو و تعمیر مسکن در شعب بانک تجارت فارس»؛ این را مدیر شعب بانک تجارت فارس گفته که یا تا الان وام نگرفته یا اگر گرفته چون رییس بوده از او ضامن و سفته و... نخواسته اند! صفحات داخلی این روزنامه هرچه می توانسته از صدرا گفته؛ از زبان شهردار این شهر گفته: « آینده و جایگاه شوراها در سطح کلان» همین طور از بیم و امیدهای شورای این شهر برای توسعه و آبادانی گفته. صفحه گردشگری به موضوع انبوه چادرهای مسافرتی در اردیبهشت شیراز پرداخته و این موضوع را به ناف گردشگری گره زده که اینجوری نمیتوان گردشگری را رونق داد.

«نیم‌نگاه» ازمیان صحبت های رهبر انقلاب تیتر زده «رشد اقتصادی بدون رشد فرهنگی نه ممکن است نه مفید». عکسی هم از بازدید رهبر انقلاب از گروه مپنا در صفحه اول خودنمایی می کند. اما این روزنامه انتقادی هم از روند عمران و آبادی این شهر کرده و طی مطلبی با عنوان «شهر ما با دنیایی ادعا، یک سالن سرپوشیده آبرومند ندارد!!!» به معضل عدم وجود یک سالن مناسب برای برگزاری جشن‌هایی نظیر جشن روز کارگر، پرداخته. اما در صفحات داخلی به یک نکته جالب برخوردیم و آن اینکه شهردار منطقه شش و معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز از حفظ فضای سبز شهری گفته اند؛ یکی گفته که باید از تجهیزات به روز برای حفظ و گسترش این فضا ها استفاده کنیم، آن یکی هم گفته با شرکت هایی که طرف قرارداد هستیم در صورتی که به فضای سبز آسیب بزنند برخورد می کنیم. این نکته از آنجایی جالب است که در اقدامی جالب‌تر قرار است قسمتی از باغ فرزانه شیراز به برج 25 طبقه تبدیل شود؛ حالا باید منتظر برخورد باشیم؟!

«افسانه» از «حذف غیرقانونی اساتید از دانشگاه ها بازنگری می شود» گفته و خبر بازدید رهبر انقلاب از گروه مپنا را هم در صفحه اول خود آورده. صفحات داخلی هم خبر از معارفه فرمانده جدید سپاه ناحیه بقیه الله(عج) داده و به ورود شهدا به شیراز هم پرداخته است. صفحه آخر هم به دو نیمه مساوی تقسیم شده و یکی در اختیار جشنواره دام و طیور قرار گرفته و دیگری در اختیار جشنواره خرم رود که به مناسبت هفته شیراز برگزار شده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
شهرداری در حالی برای مخربان فضای سبز خط و نشان می کشد که خود به درختان خیابان ها نمی رسد و باغ را به برج می خواهد تبدیل کند سری به بلوار شهید بهشتی تا سیاحتگر بزنید بد نیست