کد خبر: ۵۵۰۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز در دیدار با تشکل های دانشجویی:

شیراز بیش از نیازش فضای تجاری دارد/ در مصداق ورود نمی کنم اما ضوابط را می گویم/نیاز امروز ما تولید است

وقتی ما تولید نداریم مجتمع های تجاری محلی برای فروش اجناس دیگران است و ساخت چنین مجتمع هایی سرمایه بری است نه سرمایه گذاری

به گزارش شیرازه، «قانونمندی،کارِ کارشناسی و شفاف عمل نمودن یک ضرورت برای رشد شیراز است» «اگر تولید نداشته باشیم، مجتمع تجاری سرمایه بری است نه سرمایه گذاری» «مشکل بزرگ استان نبود نقشه راه و برنامه در صنعت ، کشاورزی و... است» اینها بخش مهمی از صحبت های آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز در دیدار با نمایندگان 12 تشکل دانشجویی است.

بر اساس گزارش روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس آیت الله ایمانی اظهار داشت: در همه کارها خواه و ناخواه اولویت بندی ضرورت دارد و باید ببینیم کدام نیاز مهمتر است تا بدان پرداخته شود و لذا برنامه ها و اولویت های ما هم برای استان در سال جاری حول 4 محوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند لازم و ضرور است.

 نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در دیدار نمایندگان 12 تشکل دانشجویی استان فارس ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت امام هادی(ع) و توصیه برای استفاده هر چه بهتر از ماه رجب و تمسک به ادعیه و نمازهای وارده، گفت: شعار امسال حول 4 محور است و باید تمام کارها، گفتگوها و برنامه های ما حول این 4 محور باشد و این 4 محور را تبیین کنیم که عبارتند از فرهنگ، اقتصاد، عوامل و مدیریت جهادی.

امام جمعه شیراز افزود: نماز جمعه محل بیان مسائل کلی و اساسی است نه مسائل جزئی چرا که بیان مسائل جزئی از تریبون نمازجمعه باعث بروز مشکلات و اختلافات می شود و بیان اصول و ضوابط و نیز بیان ظابطه برای جامعه و تبیین چهارچوبها از عمده وظایف خطیب جمعه است نه اینکه او در مسائل جزئی ورود پیدا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: نشست با فعالین دانشجویی و اقشار مختلف دانشجویی با تفکرات مختلف، بصورت فصلی یک ضرورت است و بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز به شدت از آن استقبال می کنم و درخواست دارم که از تمام گروه ها ، تفکرات و اقشار جهت جلسات دعوت شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تصریح کرد: مشکلات و تفکراتی که امروزه در برخی دانشگاه های کشور در حال حاکم شدن است باعث دغدغه علما و دلسوزین انقلاب است که باید با آن برخورد شود.

حضرت آیت الله ایمانی ادامه دادند: همه ما خدمتگزار این مردم هستیم و باید دست به دست هم دهیم و با هماهنگی کامل باری از دوش مردم برداشته شود.

امام جمعه شیراز بیان داشت: از منظر اسلامی باید برای اقتصاد و فرهنگ برنامه داشته باشیم و متاسفانه بعد از انقلاب هنوز برنامه جامعی در خصوص اقتصاد و فرهنگ نداریم.

رئیس جامعه روحانیت شیراز اظهار داشت: در استان فارس نبود نقشه راه و برنامه در کشاورزی، صنعت و...مشکل بزرگ استان است و بدون نقشه راه به جایی نخواهیم رسید.

آیت الله ایمانی در این دیدار تاکید کرد: در خصوص مجتمع های تجاری که بارها به اعضای شورای شهر و شهردار و معاونین شهرداری گفته ام در مصداق ورود پیدا نمی کنم اما ضوابط را می گویم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: بارها گفته ام که مسئله عمده شیراز مسئله گردشگری است و از آن طریق می توانیم اشتغالات عمده ای در زمینه گردشگری، فرهنگی، پزشکی، طبیعی و از همه مهمتر زیارتی داشته باشیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تاکید کرد: باید نظرات کارشناسی کارشناسان برای 20 سال آینده تهیه شود و بررسی شود که شیراز چه مقدار و در چه مکانی فضای خدماتی و سایر فضا ها را نیاز دارد و این نیازمندی به صورت شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد و سپس بر طبق آن کارها انجام شود. زیرا این روشی قانونی ، مشخص و منضبط و منظم است. زیرا قانونمندی، کارشناسی و شفاف بودن بسیار لازم و برای رشد شیراز ضروری است.

آیت الله ایمانی خاطرنشان ساخت: شیراز بیش از نیازش فضای تجاری دارد و اگر قصد ایجاد فضای تجاری جدیدی وجود دارد باید فضایی تخصصی باشد و به عنوان مثال فضایی مختص پزشکی، کشاورزی ، مهندسی و... ساخته شود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: ما یک اشتغال داریم و یک تولید و حال آنکه اشتغال اعم از تولید است و آنچه امروز نیاز ماست تولید است و اشتغال باید در سایه و کنار تولید بوجود آید.

آیت الله ایمانی تصریح کرد: وقتی ما تولید نداریم مجتمع های تجاری محلی برای فروش اجناس دیگران است و ساخت چنین مجتمع هایی سرمایه بری است نه سرمایه گذاری و این کار اشتغال زایی برای دیگران است تا بتوانند به صورت راحت محصولات خود را ارائه دهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس افزود: مجتمع تجاری زمانی معنا پیدا می کند که ما تولید مناسبی داشته باشیم و باید با کار کارشناسی سرمایه و سرمایه گذار در جاهایی که نیاز است هدایت شوند.

ایشان ادامه داد: من بارها اعلام کرده ام که استان فارس باید در کشاورزی قطب کشور شود و همچنین در پزشکی و گردشگری استان باید قطب کشور باشد.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: ما که تولیدکننده اول گندم کشور هستیم و 20 سال اول بوده ایم آیا حال کشور و مسئولین کشوری حاضر هستند آن همه آبی که استان برای گندم خرج کرده است تا نان کشور تامین شود را به استان بدهد؟ این همه آبهای زیرزمینی که برای گندم استفاده شده حاصل قرنها ذخیره بود که ما سخاوتمندانه در طی 40-50سال آن را خرج کردیم و در اختیار کشور قرار دادیم اما الان اکثر دشتهای ما خشک و چاه های ما بی آب شده است. آیا حاضر هستند آبهای زیرزمینی ما را تامین کنند؟

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار تعدادی از نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان فارس به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
2
نمی دونم به چه زبونی باید این رو بگم که شهر ظرفیت نداره!
اگر شیراز رو شهری جهانی بدونیم، اون وقت نمیگیم شیراز بیشتر از ظرفیتش مجتمع تجاری داره! باید بتونیم توریست جلب کنیم فقط....همین!
ضمنا اگر سازنده مجتمع تجاری ضرر کنه، قطعا دیگه مجتمع نمیسازه! پس حتما سود داره که باز میسازه!
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
جناب ناشناس پاریس و لندن جهانی ترند یا شیراز- این که شیراز 6 برابر استاندارد تجاری داره یعنی 6 برابر ضوابط جهانی تجاری داره - اگر این تجاری ها جنس ایرانی می فروختند هم باز یه توجیهی بود ولی فروش جنس چینی و بیکاری جوان ایرانی افتخار نیست
ناشناس
دبی چطور؟!