کد خبر: ۵۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 14 اردیبهشت

علت برگزیده شدن دولت روحانی معلوم شد!

یونسی در این روزها شیراز را برای سفرهای خود برگزیده. آیا بوی انتخابات مجلس به مشام می رسد؟
به گزارش شیرازه «نیم نگاه» با صحبت های آیت الله ایمانی، کار امروز خود را شروع کرده و «مشکل بزرگ استان نبود نقشه راه و برنامه در صنعت، کشاورزی و... است» را تیتر یک خود کرده. بعد هم که عکس جناب ظریف و صحبت هایش در مورد نقش ایران در شکل دادن به نظام آینده جهانی به چاپ رسیده. صفحات داخلی مطلب دندان گیری ندارد به جز «عمل به قرآن، آسیب های اجتماعی را برطرف می کند» به نقل از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و «معلم باید حرف اول را در جامعه بزند» به نقل از مدیرکل آموزش و پرورش فارس. صفحه آخر هم تمام قد در اختیار شهرداری قرار گرفته و از دو جشنواره «خرم رود» و «شیراز، شهر زیبایی ها» گفته.

اما «افسانه» گشته و گشته و از میان تمام اظهارات یونسی «مردم در واکنش به تنگ نظری ها دولت روحانی را برگزیدند» را به عنوان تیتریک خود انتخاب کرده! یادداشت امروز با عنوان «خلیج فارس میراث مشترک بشری» هم در صفحه اول خودنمایی می کند که به علت نام گذاری خلیج فارس در طول تاریخ و در ادوار مختلف پرداخته است. صفحات داخلی امروز امیدمان را نا امید کرد چراکه اکثر عناوین به نقل از سایر خبرگزاری ها به چاپ رسیده و افسانه امروز ویترین خبرگزاری ها شده. یک صفحه که به شهردار صدرا و پروژه ها و عملکرد شهرداری صدرا اختصاص یافته و صفحه آخر هم تمام و کمال از جشنواره «شیراز، شهر زیبایی ها» گفته.

«خبرجنوب» از یک پروژه ده میلیاردی گفته و تیتر زده «شیراز قدیم زنده می شود». فرخ زاده معاون فرهنگی شهرداری شهردار شیراز گفته: برای اولین بار بخشی از بودجه فرهنگی شهرداری، در حوزه عمران بافت تاریخی شهر هزینه می شود. این روزنامه خبر یونسی و گفته های وی را هم به حاشیه برده و «مهم ترین ویژگی سعدی پرهیز از خودبینی و تعصبات مذهبی است» را از میان صحبت های یونسی به صفحه اول آورده. خبر شهرنشینی فزاینده روستاییان هم از عناوین صفحه اول است که از مهاجرت افسارگسیخته روستاییان به شهر خبر داده. در صفحات داخلی اما این روزنامه به آسیب شناسی تحویل پروژه های مسکن مهر پرداخته و گفته «سوء مدیریت در برخی تعاونی ها سرعت تحویل مسکن مهر را پایین آورده است». صفحه گردشگری به کوچه قهروآشتی شیراز پرداخته و گریزی هم به جشنواره «شیراز،شهر زیبایی ها» زده. صفحه ورزشی سوژه جدید فوتبالی ایران را رونمایی کرده؛ ماجرا از آنجا شروع شد که فجر نامه ای به فدراسیون در مورد کارت پایان خدمت عده ای از بازیکنان پیکان فرستاده و این سوژه داغ این روزهای فوتبال ایران شده؛ سوژه ای که ممکن است فجر را به لیگ برگرداند و پرسپولیس را به جام برساند.

اما «عصرمردم» تیتری کشوری برای امروز خود انتخاب کرده ولی از روز معلم و سپاس دانش آموزان از معلمان در استان هم غافل نشده و عکس امروز خود را به این موضوع اختصاص داده. صفحات داخلی امروز مطلبی زیادی برای عرضه ندارد. به جز یکی دو مورد مثل «در سه سال گذشته 60 درصد پرونده های موجودی شعب تجدید نظر استان کاهش یافته است» به نقل از مدیرکل دادگستری استان و «باید از مطهری و بهمن بیگی به نیکی یاد کرد» به نقل از یونسی در جمع عشایر فارس. کاریکاتور امروز هم دیدنی است؛





نظرات بینندگان