کد خبر: ۵۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر:

نباید خاکریز نخست مقاومت فرو بریزد/ مهمترین کمک به سوریه جهاد مالی است

امروز جهاد مالی باید در مساجد و محافل مسلمانان و پایگاه‌های مقاومت آغاز شده و به طور مستمر ادامه یابد.
به گزارش شیرازه، سعید کوشکی در حاشیه گردهمایی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، شوراها و سرگروه‌های طرح حلقه‌های صالحین در قیروکارزین اظهار داشت: سوریه می‌تواند با کمک و حمایت ما مقتدرتر از پیش در دامن مقاومت اسلامی قرار گرفته و جنگ سوریه به نفع تفکر اصیل اسلامی تمام شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، وی با بیان اینکه نباید خاکریز نخست مقاومت فرو ریزد اضافه کرد: سوریه به عنوان نخستین خاکریز مقاومت، حامی و پشتیبان سایر گروه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین است و استکبار این جنگ نیابتی را برای فرو ریختن این خاکریز به راه انداخت.

کوشکی ادامه داد: سوریه محور حمایت از مقاومت در خط مقدم جبهه مقابله با رژیم صهیونیستی بوده و این موضوع باعث شده است آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای این کشور تمام امکانات مالی، تسلیحاتی و بین‌المللی را به کار گرفته تا ساختار سیاسی سوریه را در راستای منافع رژیم صهیونیستی تغییر دهند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس با تشریح وضعیت ادیان و مذاهب در سوریه بیان داشت: سوریه دارای 24 میلیون نفر جمعیت است که 90 درصد آن را مسلمانان و 10 درصد را مسیحیان تشکیل می‌دهند که در این جنگ 50 درصد از مسیحیان با حمایت کشورهای غربی به اروپا انتقال یافته و بقیه به مناطق امن سوریه منتقل شده‌اند.

کوشکی ادامه داد: از مسلمانان نیز 74 درصد سنی و بقیه علوی، اسماعیلی، دروزی و شیعه هستند و امروز تروریست‌های تکفیری و سلفی با حمایت غرب و برخی کشورهای به ظاهر مسلمان جنایات بسیار تلخی مانند بریدن سر و وحشی‌گری علیه مردم بی‌گناه سوریه را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول با اشاره به حمایت گسترده غرب و برخی کشورهای عربی در زمینه‌های مادی و تامین تسلیحات برای تروریست‌ها و آموزش و اعزام تروریست به سوریه تصریح کرد: با وجود شایعات بسیار سپاه هیچ‌گونه اعزام نیرو به سوریه ندارد و تنها در پیشبرد اهداف نظام سوریه مشاوره تخصصی نظامی، سیاسی و فرهنگی به این کشور ارائه می‌دهد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس جهاد مالی برای حمایت از مردم مظلوم سوریه را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: امروز همراه‌سازی نخبگان و خیران برای شرکت در جهاد مالی و فراهم‌سازی زمینه حضور پررونق امت مسلمان در این امر وظیفه هر بسیجی است.

کوشکی با بیان این که تکلیف دولت و ملت در این امر مشخص است بیان داشت: امروز جهاد مالی باید در مساجد و محافل مسلمانان و پایگاه‌های مقاومت آغاز شده و به طور مستمر ادامه یابد چراکه شکست سوریه برای ایران نیز خطرآفرین می‌شود و حمایت از سوریه کمک به منافع کشور است.

نظرات بینندگان