کد خبر: ۵۵۱۸۵
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
رئیس شورای شهر شیراز:

امکان تکرار مصوبه برج‌های خیابان زند وجود دارد/ مصوبه شورا در مورد پاداش شهردار کاملا قانونی است

ای کاش این منتقدان می‌گفتند که مدیران شهری شیراز به جای سفرهای پیاپی خارج از کشور و بسیاری از کارهای نمایشی، در چند سال اخیر چه میزان کار کرده‌اند و تا چه حد به توسعه شهر سرعت داده‌اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به پروژه برج دوقلوی خیابان زند گفت: اگر هر سرمایه‌گذاری با شرایطی مشابه حاضر باشد، چنین سهمی برای شهر در نظر بگیرد، امکان تکرار مصوبه برج‌های خیابان زند نیز وجود دارد.

غلام مهدی حقدل در چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شیراز اظهار داشت: در این پروژه، 27 درصد سهم زیربنا و 74 درصد فضای سبز است و اگر هر سرمایه‌گذاری این مقدار فضای سبز را در هر جای شهر تامین کند، مجوز کار را به وی خواهیم داد.

وی با اشاره به گزارش پخش شده از برنامه 20:30 در صدا و سیما افزود: این چه هنری است که مطالبی را بر علیه مدیران شهر خود در رسانه ملی پخش کنیم؛ ای کاش کسانی که بحث پاداش شهردار شیراز و مدیران شهری را به رسانه ملی کشاندند و به این شهر ضربه زدند، گزارشی کوتاه از عملکرد هشت ساله این مدیران می‌دادند.

حقدل اضافه کرد: ای کاش این منتقدان می‌گفتند که مدیران شهری شیراز به جای سفرهای پیاپی خارج از کشور و بسیاری از کارهای نمایشی، در چند سال اخیر چه میزان کار کرده‌اند و تا چه حد به توسعه شهر سرعت داده‌اند.

وی با بیان اینکه این نماینده‌های مجلس هستند که باید بودجه بیاورند و سرمایه‌گذار جذب کنند، تصریح کرد: ما در شهرداری و شورا تنها می‌توانیم در برخی موارد تخفیف قائل شویم و با ابزارهایی امکان تشویق سرمایه‌گذاران را فراهم آوریم اما کار اصلی بر دوش همان نمایندگانی است که مباحث انتقادی شورا را در 20:30 مطرح کردند.

رییس شورای شهر شیراز اضافه کرد: به راحتی می‌توان هر مطلبی را طرح و آبروی افرادی را در معرض خطر قرار داد اما ای کاش افرادی که در رسانه ملی این خبر را بازبینی کردند از اهالی شیراز سوال می‌کردند که خدماتی که در این چند سال در شیراز انجام شده تا چه حد قابل لمس بوده است.

حقدل بیان کرد: در شرایط فعلی اگر کوچکترین زلزله در شیراز بیاید شاید صدها هزار کشته بر دست مردم بگذارد و بهتر است برخی از این منتقدان متنفذ شورا کمک کنند تا نوسازی و بهسازی در ساختمان‌ها در بافت مرکزی این شهر سرعت بگیرد.

وی ابراز داشت: مصوبه شورا در مورد پاداش شهردار به طور کامل قانونی است و در محضر استاندار فارس، یکی از بزرگان معنوی این استان سخنان طرح شده توسط منتقدان را به شدت تقبیح کرد.

حقدل ادامه داد: شهرداری هزار و 500 میلیارد تومان برای شهر کسب درآمد کرده و تنها دو درصد آن دولتی است و این پاداش در قبال زحمت مدیران شهری ناچیز محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام مسئولان و بزرگان فارس در مورد پروژه برج‌های دوقلو از شهرداری و شورا حمایت کردند اما روندی که چند ماه است بر علیه شورا و شهرداری آغاز شده از ارشادات بزرگان پیروی نمی‌کند و اهداف ویژه‌ای در دستور کار دارد.

یک عضو دیگر شورا نیز در تکمیل سخنان حقدل اظهار داشت: این 45 میلیون تومان در ازای حق فنی و ترمیم حقوق به شهردار شیراز تعلق گرفته است.

محسن معین افزود: اگر چه آقای پاک فطرت بزرگواری کرده و از حق خود گذشتند اما این روال در اکثر کلان شهرهای کشور وجود دارد که به سبب مشخص نبودن اعداد و ارقام بعد از تفریغ بودجه، کل پاداش‌ها، حق فنی و ترمیم حقوق یک سال به شهردار یا مدیران شهری به صورت یک باره پرداخت می‌شود.

برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس ، شورا
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
خودش داره میگه اگه یه زلزله بیاد شهر چنین و چنان میشه و آقایان در بند برج های دوقلو هستند! خدا نکنه تو شیراز سیل و یا زلزله بیاد. یه برف اومد شهر تعطیل شد و آقا ......اومد گفت من بحرانی تو شهر نمی بینم و توصیه های ایمنی کردد که خانم ها کفش پاشنه بلند نپوشن! آخر دغدغه آقایان نماینده ملت در شورا شده برج های دوقلو و پاداش شهردار. مشکل شیراز ......نه بودجه!
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
روتون رو برم؟!
بازم می گن دوباره هم ممکنه این رانت تکرار بشه! برای اولین بار گروه های اجتماعی تو یه موضوع ورود کردن ببینید چه غوغایی دارن این شورائیا به پا می کنن؟! چرا عادت کردین ببرید و بدوزید و مردم به حساب نیان؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
3
بهتر بود این‌گونه تیتر می زدید. حقدل: مصوبه شورای شهر در رابطه با پاداش شهردار قانونی‌است چون ما می گوییم!
بردار حقدل! اون بنده خدا با اشاره به ماده قانونی گفت که پاداش غیرقاتونی بوده، شما هم باید بگی بر اساس کدام ماده و تبصره قانونییه.
چه کار داری که چرا ایشان خارج رفته، خب. کمیسیون مربوطه این نماینده مجلس سفرهای خارجی زیادی را ایجاب می کنه، حرف منطقی را باید با منطق جواب داد. این رویه که در پیش گرفتین جواب نمی‌ده، مطمئن باش!
ناشناس
من حاضرم از بالای هتل چمران خودمو بنداززم پایین
ولی از عملکرد دستغیب دفاع نکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
جناب اقای حقدل عزیز لطفا یکبار دیگر قانون شوراهارا مرور بفرمایید حداکثر پاداش اختصاصی به شهردار بعد از تفریغ بودجه ویا بابت حق فنی دو در هزار، نباید از دوبرابر حقوق مزایای شهردار در یک ماه بیشتر باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
ما اقای پاک فطرت و شهردار را دوست داریم و شاهدیم که در شهر تحول ایجاد شده اما چنین مجوزهایی را خیانت به شهر می دانیم
چون مطابق با ضوابط و منطقی نمی باشد
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
منتقدین شما که کلا آدمای مریض هستند! و البته فتنه گر، حامی جنبش سبز، پول گرفتن، بی سوادن،فاقد تخصص، مورد حمایت یکی از کاندید های شکست خوردۀ انتخابات، عمال شهبازی توده ای، وابسته به استاندار جریان انحرافی، باج گیر، سهم خواه و ... .
تا حالا اینجوریشو ندیده بودیم! از کوزه همان تراود که در اوست. به جای اینهمه تهمت زدن یه بار میومدین جواب سوال ها و انتقادهای منتقدین رو مودبانه می دادین.
شاهد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
مگر شهردار نمیرود خارج؟ تعداد سفرهای ایشان که بیشتر از نمایندگان است. تازه این غیر از سفر عید امسال است که به خارج رفته بودند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
ایشون فکر کردن کل کشور خلاصه شده در این شهر و مدیران ضعیف تر از خودش و وقتی اینا با هم دست به یکی کنن میتونن هر کاری کنن!
امان از اون موقع که بفهمه موضوع تغییر کاربری باغ فرزانه الان تو دستورکار شورایعالی شهرسازی است و احتمالا در کوتاه مدت مصوبه سال های قبل کمیسیون ماده پنج فارس هم لغو خواهد شد. همینطور که در مورد باغی در تهران اخیرا انجام شد

چهره اعضای شورای شهر و رئیس شورا موقعی که حکم لغو این مصوبات از شورایعالی بیاد واقعا دیدنی هست. یقینا این پروژه انجام نخواهد شد چون این موضوع از استان خارج شده.
این پیروزی مردم و نخبگان بر شورای شهر غیرمنطقی و غیر متخصص است

لطفا از این به بعد به قانون و نظرات کارشناسی پایبند باشد
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
آقای شهردار بابت زحماتتان تشکر
آقایان شورا شما که باید تابع قانون باشید چرا جواب منطقی نمیدهید؟
آقای حقدل و آقای معین لطفا دقیقا با استناد به قانون صحبت کنید
آقای هاجری شما هم بجای گرفتن مواضع شبنامه مانند و غیر تخصصی حرف زدن کمی با متخصصین بدون غرض مشورت نمایید
حامد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
2
درود بر آقای حقدل ؛

انشالله با ساخت برج ها و ... ، روند توسعه شهری شیراز تسریع شود و ما شاهد اجرای پروژه های تاثیر گذار و تخصصی باشیم.
بهنام
Germany
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
ایشون با مادرشون رفته بودن کربلا.خودم دیدمشون
وای به حالمون!
آقای همساده
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
عجب!
بخور بخوره آقای حقدل؟
اینها با شعار های انتخاباتیتان در تضاد است.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
با این طرز تفکر و اندیشه صلاحیت ریاست شورای شهر شیراز رو ندارید و باید هر چه سریعتر از این مقام برید کنار
در مملکتی که این همه بیکار و جوان ازدواج نکرده داره با کدام منطق و توجیه و انصاف این پاداش های میلیونی رو بین خودتون تقسیم می کنید و با کمال خونسردی آن را حق و حقوق خود می دانید ؟
آقای حقدل باید در محضر پروردگار جوابگو باشد بیش از این با آخرت خود بازی نکنید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
متاسفم واسه اونایی که اتفاقای خوب شیراز (مثل روز شیراز و برنامه گلاب گیران میمند و . ...) رو از اخبار سراسری پخش نمی کند و اینقدر کوته فکرند که نکات منفی رو به جای حل داخلی به شبکه ملی می کشونن! واقعا چه چیزی عاید شیراز میشه؟!
شهروندs
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
دوست عزیز قطع کردن دهها هزار درخت قدیمی و نشاندن 4تا بوته جای آن را اسمش میگذارید فداکاری سرمایه گذار، برو بچه گول بزن!
آیا سرمایه گذاری فقط ساحتمان سازی است!
آیا نمیشود با پولی که از سرمایه گذار میگیرید در جای مناسب یک اتوبان مناسب بسازید با یک ورودی خروجی مناسب نه یک دوقلو 25 طبقه که ده قلو صد طبقه مجوز بدین!؟
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
زمانی عده ای خودشان را معادل کلیت نظام و انقلاب می دانستند و منتقدین خودشان را ضد انقلاب و ضد نظام می خواندند. تا جایی که در نماز جمعه شعار مخالف فلانی مخالف پیغمبر است را راه انداخته بودند. حالا هم آقایان به شکل دیگری دچار توهم شدند. آقای حقدل می فرماید اینها که کار را به رسانه کشاندند به شهر ضربه زدند.ایشان خودش را معادل کلیت شیراز می داند و معتقد است انتقاد ها به کلیت شهر شیراز ضربه می زند. آن چیزی که به شیراز لطمه می زند مدیریت باری به هرجهت و سیاسی کاری شماست!
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
آبرو؟! وقتی دوستان شما منتقدین یک تصمیم اشتباه را که صرفا از منظر کارشناسی بررسی و اظهار نظر کردند را به انواع تهمت ها نواختند چرا از حرمت ابروی افراد حرف نزدید؟! می دانید دوستان شما مردم عادی، ساکنین محل، تشکل های دانشجویی، طلاب، اساتید مستقل دانشگاه و حوزویان را به چه عناوینی متهم کرده اند؟ حامی فتنه، جنبش سبز، توده ای، فرقه انحرافی، باج گیر، سهم خواه، عمال ورشکست گان سیاسی و شکست خوردگان انتخابات! یک بار جواب منطقی به انتقادات ندادید و حالا دارید از آبرو حرف می زنید؟!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
با سلام
بابا جان یه مقدار بر روی هوای نفس خودمان پا بگذاریم
اقای حقدل با این کار فقط مصرف گرایی بیشتر میشه
بعد هم تولید در شیراز از بین میرود
جای اینجا برسید به شهرک صنعتی که در خواب فرو رفته
قابل توجه دوستانی که میگن اگر مصلی میساختن مخالفت نمیشد
اولا مصلی در هفته یک روز تجمع میشود در ان
ثانیا برای توجیه کار خودمون از دین و مقدسات مایه نگذارید
حداقل روی این طرح فکر میکردید
شیرازی
Germany
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
اینها برج نیستن/ 2ساختمان با 25 طبقه هستن/ در اینترنت سرچ کنید برج ببینیند چه عکسایی میبینید/
برج؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟