کد خبر: ۵۵۲۳۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

اظهارات یونسی صدای «حامیان دولت» را هم در آورد!

اصلی‌ترین سایت حامی دولت نسبت به اظهارات شاذ یونسی در شیراز واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ اظهارات‌ عجیب، نامعقول و ساختارشکنانه علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور قومیت‌های و اقلیت‌های دینی و مذهبی در شیراز، این روزها اگرچه با واکنش مجلس شورای اسلامی٬ نخبگان سیاسی و فرهنگی٬ روزنامه کیهان و سایر رسانه‌های اصولگرا مواجه شده است، اما میزان حاشیه‌سازی این سخنان آن‌قدر بوده است تا برخی از رسانه‌های حامی دولت را هم وادار به واکنش کند و این در حالی است که هنوز افراطیون استان فارس، نسبت به سخنان غیرملی و ساختارشکنانه یونسی در خصوص نماد شیر و خورشید که خلاف نظر صریح امام خمینی است، کوچک‌ترین موضعی اتخاذ نکرده‌اند.

سایت انتخاب که از همان ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، اصلی‌ترین رسانه حامی روحانی و اصلی‌ترین رسانه ترویج‌دهنده تز انصراف عارف به نفع روحانی بود، وقتی برای اولین بار سخنان یونسی در شیراز را منعکس کرد؛ روتیتری متفاوت از سایر رسانه‌های اصلاح‌طلب برگزید؛ «اظهارات عجیب دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام» و پشت‌بندش تیتر زد؛ یونسی:‌ «شیر و خورشید در پرچم ایران نماد علی(ع) و حضرت محمد(ص) است/ اگر به من باشد، شیر و خورشید را به پرچم برمی‌گردانم». در متن خبر اما صرفا آن‌چه یونسی گفته بود آمد، بدون کم‌ترین تحلیلی.

اما جملات شاذ یونسی که در فتنه 88 نیز حضور معناداری داشت٬ آن‌قدر دردناک و غیرمنطقی بود که مدیرمسئول «انتخاب» دست به قلم شود و به او بشورد که چرا این‌قدر حاشیه‌سازی می‌کنی. نویسنده در مطلبی با عنوان «آقای یونسی! بیش از این برای «دولت اعتدال» بحران‌زایی نفرمائید!»، نوشته است؛ «اقدامات عجیب و موضعگیری­ های نه حتی ملی پاره­ای عناصر، روندی را طی می­کند که در صورت تداوم، و عدم بازنگری در آن، مصالح و منافع ملی را دستخوش آسیب­های جدی کرده، اصول و چارچوب­های استوار انقلاب اسلامی، اندیشه امام خمینی و رهبری و همچنین اعتقادات راسخ و برنامه های پراهمیت رییس جمهور مظلوم کشورمان را دچار مشکل و لرزش و لغزش می­کند».

این حامی دولت ادامه داده: «عامل بحران این یکی دو روز اخیر، جناب آقای یونسی هستند. ایشان در مورد شیر و خورشید گفته اند : «عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود ... اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم».

اما مدیرمسئول انتخاب در جایی دیگر با کنایه به خلق‌ و خوی خاص دستیار ویژه روحانی نوشته است: «آقای یونسی در بخش دیگری از سخنان مشعشع خود که احتمالاً حکایت از مطالعه یک کتاب جدید یا شنیدن یک سخن متفاوت از اطرافیان ایشان است، چنین افاضه فرموده اند که؛ «فرهنگ ایران عرفان‌طلب است و بیشتر روح دین و مذهب را طلب می‌کند تا ظواهر مناسک را اما می‌بینیم که گاه سینه‌زنی را تا پاسی از شب انجام می‌دهد اما زمان اندکی برای نماز اختصاص می‌دهد....البته من در این مقام نیستم که مناسک را رد کنم؛ من روحانی هستم و مناسک‌گرا، اما روح ایرانیان اینگونه است».

این یادداشت سپس با بیان برخی نکات ادامه می‌یابد. یکی از نکات مطرح شده، همانی است که شیرازه نیز در مطلب «مشاور حاشیه ساز دولت چه رویایی در سر دارد؟» آورده است. مدیرمسئول انتخاب می‌نویسد: «خواسته‌های همگانی ملت امروزه در چنبره مشکلات معیشتی گرفتار شده و اختلال در نظم اجتماعی و نقصان در امنیت عمومی جامعه، کرامت انسانی را به خطر انداخته و ملت را با بحران هویتی مواجه نموده است که گذار از آن، خردورزی سیاسی و دوری از خواسته­های جناحی و غوغاسالاری را طلب می­کند؛ این مسائل تحقق آزادی­های سیاسی و گستره فرهنگی را به تعلیق درآورده و فضا را برای مهیا سازی برنامه های رییس جمهور، بسیار سخت خواهد کرد. طرح­کنندگان چنین اظهارات شاذی، نباید بیش از این با وضعیت اجتماعی و فرهنگی ـ اقتصادی اصلی بیگانه باشند و به جای طرح معضلات معیشتی و رفع محرومیت از مناطقی که مشکلاتی نظیر آب آشامیدنی و بیکاری را پیش روی خود دارند، به دعوای بی­فرجام سیاسی بپردازند».

این نویسنده پس از بیان برخی نکات دیگر که مدعی است دستاویزی برای منتقدان اصلاحات بوده! یک توصیه به یونسی را مطرح می‌کند: «به نظر می رسد بیش از هر چیز، وظیفه و رسالت برخی مقامات من جمله جناب آقای یونسی عزیز، بازنگری در گذشته و نگاه در ساز و کار آینده است. ایشان، خود بایستی بر این درد و مشکل علاجی چاره کنند و ضمن مطالعه بیشتر و مقابله با پذیرش هر سخن غیرمستند و لااقل بیان نکردن آن موضوع در فضای عمومی، ­به تحلیل درست از رویدادها و پدیده­ها برسند. چنانکه فضاهای سهمگین سیاسی و تزریق داده­های خبری هدفدار از واقع دورمان نکند و چنان نشود که به جای خدمت به مردم، ناخواسته منافع و مصالح آنان را در دالان های تاریک سیاست بازی­های غیر ملی گم کنیم».

به نظر می‌رسد طی روزهای آینده باید منتظر واکنش‌های بیشتری نسبت به این اظهارات شاذ و غیرملی یونسی در شیراز باشیم. آیا رئیس جمهور روحانی به او تذکر خواهد داد که دست از این حاشیه‌سازی‌هایش بردارد؟ باید منتظر ماند ...

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
منتقد بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
2
آقای یونسی تشنه قدرت بخصوص تشنه کسب قدرت دوباره در وزارت اطلاعات است. خیلی یهش سخت می گذره که مجلسیان حتی اجازه معرفی اور را به مجلس به عنوان وزیر اطلاعات ندادند. آرزویش این است که دوباره دولت اصلاحات پا بگیرد و او وزیر اطلاعتش شود. در واقع او هیچ اعتقادی به دولت اعتدال ندارد تنها امیدش این است که دولت اعتدال پلی برای گذار به دولت اصلاحات باشد. ای کاش رئیس محترم جمهور این چنین افرادی را که اصلا هیچ سنخیتی با تدبیرو اعتدال و دولت ایشان ندارند از مجموعه دولت بیرون می کرد تا ضربه نخورد و زیر سوال نرود.
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
خودگویی و خود خندی.... پرت و پلا نگو دوست عزیز.یونسی مهمترین نظریه پرداز ساخت دولت اعتدال بود و هیچ وقت حتی در دولت اصلاحات تندرو نبوده.هدف شما انتقام گیری از دولت است و ترس از تحرکات حساب شده اعتدالیون و اصلاح طلبان برای پیروزی های بعدی.دوس واشتید درج کنید نداشتید هم مهم نیس.خودتون بخونید
اردی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
یونسی حتما مشاعرش قاطی کرده که این پرت وپلاها را بلغور کرده است.خیلی جای تاسف است که چنین فردی وزیر اطلاعات ایران اسلامی بوده است.کاری به جناح های سیاسی ندارم،ولی باید بگویم که اگر رئیس جمهور محترم جلو این عنصر نامطلوب را هر چه زودتر نگیرد همان بلایی که از ناحیه مشایی گریبانگیر احمدی نژاد شد از طرف یونسی گریبانگیر این دولت خواهد شد. مسوولان دلسوز بیدار... خطر امثال این آقا جدی است...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
اتفاقا نظر معلم ادبیات سال دوم دبیرستان ما هم در مورد شیر و خورشید همین بود...یعنی اونم فکر انتخابات بود چند سال پیش؟!!!!!!
عبداله
-
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
اصولا كساني كه خيلي حرف مي زننند و اونم حرف مفت، اهل عمل نيستند و فقط با اظهار نظرهاي عجيب قصد دارند خودي نشان دهند . به نظر من ايشان اونقدر اهميت ندارند كه بخواهيم به مطالب بي ارزش تر از خودش بپردازيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
معلم ادبیات شما یه مغز متفکرن !!!
ایشون باید نماد برجم ایران رو تایین کنن!!!!!
واقعا جرا بعضی ها اینقد سطحی نگر هستن؟؟؟
برادر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
از رای دادن به روحانی دارن فتنه سازی آراء مردم را جلو می برن.
مردم رای به این هزیان گویی ها نداده اند. این از کجا اومده؟.....