کد خبر: ۵۵۳۰۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

فیلم/ داد منتقدان برج های دوقلوی شیراز به «ثریا» هم رسید!

به گزارش شیرازه؛ در برنامه هفته گذشته «ثریا» حاشیه هایی به‌وجود آمد که بسیار قابل تامل بود. در بخش اول آن برنامه، محسن مقصودی مجری ثریا به خبری اشاره کرد که به صورت سفید پخش شد! ماجرا از این قرار بود که به دلیلی اعتراض مسئولین یکی از شهرهای جنوبی ایران، تهیه کنندگان ثریا تحت فشار، ناچار شده بودند تا تصاویر مرتبط با خبر آن شهر را به صورت سفید پخش کنند. مقصودی اما جمله‌ای گفت که نشان می‌داد چقدر برای عدم پخش آن تصاویر تحت فشار بوده است: مسئولین استانی امشب راحت بخوابند!

فارغ از آن‌چه در برنامه هفته گذشته در ثریا رخ داد، این برنامه دیشب در گفتگو با دکتر خلیل حاجی‌پور رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز، به بررسی مصوبه اخیر شورای شهر شیراز در خصوص احداث دو برج 25 طبقه در باغ فرزانه این شهر پرداخت. حاجی پور یکی از منتقدان برجسته این طرح محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته در قالب بیانیه جمعی از اساتید دانشکده هنر و معماری، حضور در نشست خبری منتقدین این طرح و هم‌‌چنین مصاحبه با برخی رسانه‌ها، نقدهای کارشناسی خود را در این خصوص مطرح کرده است. فیلم زیر، گفتگوی برنامه ثریا با این استاد دانشگاه است؛



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
ایشون بسیار متین و محترمانه نقد کردند.
حیف که از این اساتید متعهد و انقلابی استفاده نمی شود.
HFA
United States of America
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
2
Va moteasefane Dr hajipur az riasate daneshkade khale' shodand k vaghean shayesteye in magham budand!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
چرا چنین برنامه ای در مورد برج های تهران یا مشهد یا تبریز یا هر شهر دیگه ای برگزار نمیشه؟!
چرا فقط حساسیت در مورد شیراز است؟!
گاهی فکر می کنم عده ای در شیراز و خارج از شیراز مسئول فراری دادن سرمایه گذاران شیراز و سوق دادنشون به شهرهای دیگه هستن!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
انتشار و پخش این نوع فیلم ها و بازتاب این نوع مسائل در صداو سیما و برنامه های مختلف، هنر نیست. بلکه این نوع کارها باعث بی میلی و بی رغبتی سرمایه گذاران و سود آوران در شیراز میشود.

ذوق نکنید و خودتان را اصلاح کنید.
ناشناس
شما نگران سود خودتان هستید یا مردم شیراز. این نوع برج سازی هیچ سوذی برای مردم شیراز نداره. زمانی دانستن حق مردم میشه و زمانی مردم حق ندارن بدانند. البته زمانش رو منافع برخی احزاب و گروه های سیاسی مشخص می کنه. به جای اینکه سراسیمه میشید، جواب منطقی بدید. دوستان شما در شورای شهر تا حالا یه پاسخ مستدل در مورد مصوبه پاداش ندادن. فقط می گن این قانونیه! اگه قانونیه پس چرا مستندات قانونی رو برا مردم توضیح نمی دین؟ رد مورد برجها هم هی می گن این به نفعه شهره! خب یه بار بیایید بگید چقد به نفع شهره؟ این نفع از چه جنسیه؟ گیر کیا میاد؟ آسیب هاش چی هست ...؟
حامد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
بسمه تعالی.

در جوابیه دوست گرامی، ناشناس؛

1- نخست، متذکر میشوم که اجرای اینگونه برجهای خدماتی و پزشکی نه تنها برای من، بلکه برای همه ی مردم شیراز سود دارد.چه سودی؟ سودش این است که مسیر خیابان زند از میدان امام حسین تا نمازی، که کوچه های آن و قسمت های مختلف آن را، مطب های پزشکی و داروخانه های بی نظم را فرا گرفته، در یک مکان مشخص و مطمئن و منظم، مجتمع میشود.میخواهم بدانم شما بر چه استدلالی میگویید هیچ سودی برای مردم شیراز ندارد؟ یعنی شما در حال حاضر بجای 2 میلیون جمعیت این شهر دارید تصمیم میگیریدو اظهار نظر میکنید؟
2- دانستن همیشه حق مردم بوده هست و خواهد بود و زمان نادانی و بی اهمیتی این نوع خبر ها برای مردم گذشته و امروزه اگاهی مردم بسیار بالا رفته است.
3-اینکه زمان اطلاع رسانی برخی خبرها رو اجتماع ها وگروه های خاصی تعیین میکند ممکن است اینگونه باشد.فکر میکنم همان گروه 5 نفره مخالف این مصوبه در دانشگاه هنر ومعماری جزو همین تشکل ها باشند.
4-شورای شهر تاکنون چندین و چند بار پاسخ مستند و مستدل در خصوص پاداش شهردار شیراز ارائه کرده است و طبق قانون شورای شهر میتواند اینگونه پاداش هارا بدهد. نمیدانم شما که اینقدر به پاداش 45 میلیونی حساس هستید، چرا در خصوص دیگر پاداش های چند صد میلیونی در سطح برخی اداره ها چیزی نمیگویید؟؟
آیا تاکنون شورای شهر و شهرداری هیزم تری به شما فروخته اند؟؟

این برج ها به نفع شهر خواهد بود. چراکه این وضع نامنظم و نابسمان محور میدان امام حسین تا نمازی را که مطب ها و داروخانه ها و .... پر شده است را در یک مکان جمع میکند و آرامش و نظم به خیابان برمیگردد.عیب شما این است که گمان کرده اید شهرداری قصد اجرا وافتتاح برج های تجاری و تفریحی را دارد.اما اشتباه متوجه شده اید. ان برج ها در اصل برج هایی تخصصی و پزشکی و خدماتی هستند.نفعش هم گیر منو شما میاد که دیگر سردرگم و کاسه ی چه کنم به دست در آن محور مذکور نمیچرخیم.!آسیب هم فکر نمیکنم داشته باشه مگه در مواردی.

اگر هم بهانه ی دیگر شما ترافیک اون منطقه هست، لازمه که یادآوردی کنم که طرح محدوده طرح ترافیک قوی تر از گذشته در اون مناطق اجرا میشه. خطوط اتوبوسرانی و دوچرخه سواری نیز تعریف شده و نرده های نصب شده مسیر اتوبوس برداشته میشود و مسیر اتوبوس بصورت رنگ آمیزی شده به رنگ زرد، اجرا خواهد شد. مترو هم در ماه های آتی افتتاح میشود. پس فکر نمیکنم بهانه ای مانده باشد!.
والسلام.
شهروند شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
من و سایر شهروندان شیراز با ساخت برج 25 طبقه و سایر برج های دیگر در اینده کاملا موافق هستیم.
و اگر هم مشکلی بعدا بوجود بیاد برای ما شیرازی ها هست.اصلا به بقیه شهر ها چه ربطی داره که دخالت میکنن.
ما قاطعانه پشت شهردار و استاندار هستیم و به بقیه شهر ها هم هیچ ربطی نداره.
لطفا دخالت نکنین