کد خبر: ۵۵۴۰۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
مدیر جهادی کیست؟ مدیریت جهادی چیست؟/ قسمت چهارم

رفتار مدیر جهادی انعکاس شعارهای انقلاب اسلامی است

وقتی امام آزادی خرمشهر را عنایت الهی می داند می فهمیم که مدیر جهادی بایتسی به صورت دائم به دنبال تبیین نقشه راهی باشد که سکان داران این انقلاب ارائه می کنند
شیرازه: پایگاه اطلاع رسانی سپاه فجر فارس «تنویــر» یادداشت هایی را در خصوص شعار سال به قلم غلام حسین غیب پرور منتشر می کند که قسمت چهارم آن را در ادامه می خوانید:

رهبر معظم انقلاب چند سالی است که با نامگذاری سالها مسیر پیشرفت کشور را در جهت رشد و بالندگی مشخص می کنند. ایشان در سال 93 با تاکید بر اقتصاد و فرهنگ، بحث مدیریت جهادی را مطرح کردند. راهکاری که چنانچه در آن همتی شود شاهد تحول عظیمی در عرصه های مختلف خواهیم بود.

اما مدیریت جهادی مولفه های متعددی را شامل می شود که نگارنده به اختصار در قالب سلسله مطالبی کوتاه به آن خواهد پرداخت.

ترویج گفتمان انقلاب و رهبری
ترویج گفتمان انقلاب و رهبری مهم ترین اصل در مدیریت، هدایت و رهبری مجموعه تحت مدیریت به سمت آرمان ها و اهداف اصلی و بنیادین مجموعه است؛ به زبان دیگر نقطه قوت یک مدیر توانمند، جلوگیری از انحراف و انحطاط مجموعه تحت اشرافش از اصول و آرمان های آن تشکیلات است. تقویت گفتمان اصیل انقلاب که در یک کلمه «توحیـــد محوری» است و در آیه آیه قرآن کریم به این اصل بنیادین اشاره شده «قل هو الله احد» یــا «هو معکم این ماکنتم» یــا «هو الاول و الآخر» وظیفه ذاتی همه مسئولین و مدیرانی است که در جایگاه های کلان و خرد کشور مشغول انجام تکلیف هستند.

ایمان به آرمان انقلاب و تلاش برای تحقق آن، وجه جدایی ناپذیر یک مدیر در جمهوری اسلامی است. مدیر مجاهد و انقلابی گفتار و رفتارش مانند آینه ای است که شعارهای انقلاب در آن تجلی یافته است. او با فعل و قولش تفسیر این آیه قرآن است که می فرماید: «یا ایها الذین امنوا کونو انصار الله» و این اشاره قرآنی حکایت از این دارد که همه تلاش ها در راستای تحقق حاکمیت الله سبحانه تعالی صورت می پذیرد. در غیر این صورت فعالیت هایی که در جامعه اتفاق می افتد به سمت و سویی سوق پیدا می کند که نه تنها باعث رسیدن به آرمان ها نمی شود، بلکه سدی در برابر رسیدن به آن ها ایجاد می کند و خواص جامعه در این بین نقش به سزایی ایفا می کنند.

امام امت در سرنوشت سازترین وقایع با رجوع دادن افکار عمومی به سمت مقصد و مقصود اصلی، راه را بر همگان روشن ساختند. وقتی امام آزادی خرمشهر را عنایت الهی می داند می فهمیم که مدیر جهادی بایتسی به صورت دائم به دنبال تبیین نقشه راهی باشد که سکان داران این انقلاب ارائه می کنند و این اقدام افزایش روحیه، استمرار و فهم عمومی در جامعه را به دنبال دارد. مشی و رفتار امام خامنه ای نیز در بیش از دو دهه رهبری انقلاب اسلامی به خوبی موید این معناست.

با قاطعیت می توان گفت بزرگترین مروج گفتمان و تفکر امام راحل در قول و فعل کسی نیست جــز حضرت آیت الله العظمی خامنه ای. یعنی ایشان حتی در جایگاه زعامت و رهبری امت نیز لحظه ای از احیا و گسترش و تبلیغ آنچه در سخنرانی نیمه خرداد 92 و در سالروز رحلت امام خمینی «مکتب امام» خواندند فروگذار نکرده اند.
نویسنده :
غلام حسین غیب پرور
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بسیجی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
2
با سلام سردار فرماندهی محترم سپاه فجر از مدیریت جهادی می گوید خدا خیرشان بدهد ولی در سال مدیریت جهادی 50 در صد از بدنه پرتلاش و زحمت کش سپاه را دارند به بهانه جوان گرایی از مدیریت سپاه خارج میکنند ؛عزیزانی که تا دیروز در عرصه جهاد و شهادت بودند حالا دارند عذرشان را میخواهند آن هم نه بصورت محترمانه بلکه بسیار بی ادبانه سردار عزیز دارید ناشکری میکنید و روزی میرسد که متوجه این اشتباه شوید امیدوارم خیلی دیر نباشد
ناشناس
من نمیدونم اگه جنگ نبود چکار میخواستین بکنید
یعنی فقط شما هم هستید که میدونید فرهنگ ایثار و شهادت چیه بابا دست بردارید مثل همه بفرمایید برید این چه وضعیه درست کردید کی میخواید دست از سر سپاه بردارید
بابا اگه همین جون امروز که داره با این حرفا داغون میشه اگه اونروز بوداونم میرفت میجنگید و شاید هم شهید میشد
ناشناس
Germany
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
سن سردار چقدر است
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
همه جواب های مهمی که داده بودم رو سانسور کردید مرد باشید حریت داشته باشید همه رو بذارید