کد خبر: ۵۵۴۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
مدیرعامل مخابرات فارس:

بعد از رمضان کدهای تلفن در فارس یکسان می‌شود/ مخابرات ۲۵ میلیارد تومان از مشترکین طلبکار است

میانگین ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور حدود ۱۶ درصد و ضریب نفوذ استان فارس ۱۷ درصد و این عدد در شیراز ۲۰ درصد است.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرعامل مخابرات استان فارس با تصریح اینکه استقبال مردم در استفاده از تلفن ثابت کاهش داشته است، گفت: درآمد تلفن ثابت سیر نزولی دارد اما استفاده از دیتا و اینترنت با استقبال خوبی همراه است که امیدوارم با ترویج فرهنگ استفاده از خدمات الکترونیکی شاهد کاهش ترافیک باشیم.

هومان محمودی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته به‌دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت، فقط ۵۸ هزار خط تلفن ثابت از ۶۵ هزار خط پیش‌بینی شده به هم‌استانی‌ها در فارس واگذار شد که ۳۰ هزار خط متعلق به شیراز بود.

وی با بیان اینکه واگذاری خطوط جدید نیازمند امکانات و ایجاد زیرساخت جدید است، گفت: واگذاری تلفن ثابت روزانه انجام نمی‌شود بلکه این پروسه زمان‌بر است و در سال جاری با نصب تجهیزات مورد نیاز که برای ۱۰۰ هزار خط جدید تامین شده است، سرعت واگذاری‌ها افزایش می‌یابد.

محمودی با تصریح اینکه به‌دنبال ارائه آمار غیرواقعی به مردم نیست، گفت: مردم آنچه را حس کرده، می‌بینند و در زندگی روزمره خود با آن سر و کار دارند را قبول می‌کنند بنابراین عملکرد مخابرات روزانه برای مردم محسوس و قابل قضاوت است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس با اعلام اینکه این استان در مقوله اینترنت و دیتا از جمله در پهنای باند و میزان واگذاری ای‌دی‌اس‌ال از رتبه ۲۸ در سال ۹۱ به رتبه دوم کشور در سال ۹۲ صعود کرده است، گفت: از کل ۱۵۶ هزار پورت اینترنت در استان فارس، ۹۶ هزار پورت در سال ۹۲ ایجاد و دایر شده است.

وی ضمن یادآوری اینکه مخابرات از سال۸۸ مجوز واگذاری خطوط ای‌دی‌اس‌ال را گرفته است از پیش‌بینی ۱۴۰ هزار پورت جدید ای‌دی‌اس‌ال برای سال ۹۳ خبرداد و گفت: به طور میانگین در هر ماه ۱۴ هزارپورت راه‌اندازی می‌شود که راه‌اندازی تمام پورت‌ها به میزان تقاضای مردم بستگی دارد.

مدیرعامل مخابرات فارس با بیان اینکه صدور اجازه واگذاری اینترنت به روستا‌ها، زمینه توسعه‌ ارتباطات دیتا در سراسر فارس را بیش از پیش فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۲۳ روستا در دستور واگذاری خطوط اینترنت قرار دارند که در سایر روستا‌ها هم با نظر وزارت ارتباطات و تامین اعتبار واگذاری صورت خواهد گرفت و اکنون در ۱۲۸ روستا واگذاری‌ها انجام شده است.

وی در خصوص یکسان شدن کد در سراسر استان فارس نیز اعلام کرد: تاکنون در سه استان یکسان‌سازی کد انجام شده است و با توجه به سیاست‌های وازرت ارتباطات قرار است بعد از ماه مبارک رمضان، یکسان‌سازی کد در سطح استان فارس انجام می‌شود که بدون گرفتن کد ارتباط در سراسر استان می‌سر خواهد شد.

محمودی ضریب نفوذ تلفن همراه استان فارس را از میانگین کشوری بالا‌تر اعلام و اضافه کرد: میانگین ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور حدود ۱۶ درصد و ضریب نفوذ استان فارس ۱۷ درصد و این عدد در شیراز ۲۰ درصد است.

محمودی همچنین درخصوص وضعیت سرقت کابل‌های مخابراتی ضمن قدردانی از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، گفت: این سرقت‌ها بسیار کم شده است اما‌گاه سرقت‌هایی اتفاق می‌افتد که اصلاح آن نیازمند زمان است. البته قانون هم برای مخابرات جهت اصلاح چنین خرابی‌هایی حداقل ۷۲ ساعت زمان داده است که با توجه به شرایط ممکن است تغییر کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس با بیان اینکه از ۱۳۰ سایت پیش‌بینی شده در فاز پنجم برای استان فارس حدود ۱۱۰ دکل نصب شده است و برای ۲۰ سایت دیگر هم فنداسیون تکمیل شده است، اظهار کرد: دو سایت تلفن در شهر صدرا و یک سایت هم برای مسکن مهر لپویی پیش‌بینی شده است.

وی مطالبه شرکت مخابرات از مشترکین همراه اول را ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و خواستار فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت قبوض از طریق سامانه ۱۸۱۸ برای تلفن ثابت و سامانه ۹۹۹۰ برای تلفن همراه شد.

در ادامه رییس کمیته پروژه‌های فنی شرکت مخابرات استان فارس از تلاش این شرکت برای ایجاد زون‌های اینترنت بی‌سیم (WiFi) در شیراز خبرداد و گفت: به‌زودی کار ایجاد نقطه‌ زون به شکل پایلوت در منطقه‌ای از شیراز اجرایی می‌شود و پس از آن در صورت موفقیت در مراکز عمومی مثل هتل‌ها، بیمارستان‌ها و پایانه‌های مسافربری نیز راه‌اندازی خواهد شد.

ستایش توضیح داد: ایجاد این زیرساخت برای کسانی‌که از مشترکان ای‌دی‌اس‌ال مخابرات هستند، شرایطی را فراهم می‌کند که با استفاده از نام کاربری و رمز عبور اینترنت خانگی خود از خدمات اینترنت در مکان‌های عمومی نیز بهره ببرند.

رییس اداره طراحی موبایل شرکت مخابرات استان فارس با یادآوری اینکه مردادماه سال جاری انحصار ارائه خدمات ۳ G و ۴ G توسط اپراتور سوم تلفن همراه به پایان می‌رسد، گفت: شرکت مخابرات فارس در حال آماده کردن زیرساخت‌ها با هدف ارائه خدمات ۳ G و ۴ Gبه مشترکان خود است که ارائه این خدمات امکان استفاده از اینترنت پرسرعت و ارتباط تصویری را برای دارندگان گوشی‌های دارای قابلیت‌های مورد نظر، فراهم می‌کند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
کارمند مخابرات
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
من که مدتی توی دیتای مخابرات کار می کردم علناً می گفتند به ارباب رجوع دروغ بگید. یا علت قطعی های دیتا رو یه جورهایی متوجه اونا بکنید حتی اگه مشکل از ما بود.