کد خبر: ۵۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز:

شیراز قدیم بازسازی می‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز گفت: شیراز قدیم با اعتباری بالغ بر 10میلیارد تومان بار دیگر بازسازی می‌شود.
به گزارش شیرازه، بهرام پارسایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بافت قیم شیراز در حال تخریب است و بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی که برای دیدن این شهر تاریخی به این سرزمین سفر می‌کنند از دیدن این بافت غنی محروم هستند که شهرداری شیراز با در نظر گرفتن بودجه مناسبی در اعتبارات سال 93 اقدام به بازسازی آن خواهد کرد.

وی از دیگر برنامه‌های گردشگری شهرداری شیراز به ساخت پارک آبی، پارک سورتمه، تله‌کابین، پیست اتومبیل‌رانی و چند طرح دیگر اشاره و اضافه کرد: شهرداری از طرح‌های ویژه گردشگری که باعث رونق این صنعت در شهر شیراز شود با ارائه تسهیلات تشویقی استقبال می‌کند.

پارسایی با بیان اینکه شهرداری برای احیای بافت تاریخی نیز برنامه‌های ویژه‌ای دارد بیان داشت: این طرح‌های تشویقی شامل معافیت عوارضی، پارکینگی و تامین پارکینگ توسط شهرداری است و این طرح مربوط به افرادی می‌شود که در بافت‌های تاریخی اقدام به راه‌اندازی رستوران و اقامتگاه‌های تاریخی کرده و یا بناهای خود را با توجه به بافت تاریخی آن احیا می‌کنند.

عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شورای شهر شیراز در ادامه از اختصاص 6 میلیارد تومان برای تجهیز ناوگان اتوبوسرانی شیراز به شش اتوبوس دو طبقه گردشگری خبر داد و افزود: یکی از پیشنهادهای این کمیسیون به نیروی انتظامی استقرار نیروهای پلیس مسلط به زبان انگلیسی در مسیر گردشگری شهر بود که با استقبال ویژه‌ای روبه‌رو شد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان