کد خبر: ۵۵۴۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
عضو شورای شهر شیراز:

عنوان «نرگس» شیراز، «فالوده» شیرازی و «بهارنارنج» در خطر است/ جام جهانی «قطر» فرصت مناسبی برای شیراز است

همه ما می‌دانیم که فالوده شیرازی همیشه معروف بوده ولی متاسفانه به علت سهل انگاری کرمان در حال ثبت فالوده به نام کرمان است.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ظرفیت بالای شیراز در زمینه پزشکی و گردشگری گفت: با یقین به این موضوع که صنعت گردشگری شاه کلید گشودن قفل بیکاری در استان فارس است نگران فرصت سوزی در این زمینه هستیم.

 بهرام پارسایی در نطق پیش از دستور چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: همه ما دریافته‌ایم گردشگری چه نعمت بزرگی است و در منویات مقام معظم رهبری به ویژه برای استان فارس روشن شده که گردشگری می‌تواند استان را از هر لحاظ بی‌نیاز کند.

وی با بیان اینکه گاهی در گوشه و کنار شهر و در مراسم‌های خاص می‌شنویم که شیراز دومین شهر ادبی جهان است، تصریح کرد: چند سال پیش شیراز به عنوان نامزد دومین شهر ادبی جهان در لیست قرار گرفت ولی همه منتظر ماندیم و دست روی دست گذاشتیم تا اینکه ملبورن استرالیا بعد از ادیسبورگ اسکاتلند به عنوان دومین شهر ادبی جهان معرفی شد.

پارسایی خاطر نشان کرد: این عنوان‌های جهانی از جذابیت‌های گردشگری است که به راحتی از دست ما رفت و ما راحت از کنار آن گذشتیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: زمانی که استرالیا ۱۹ میلیارد دلار برای فعالیت‌های ادبی و کسب این افتخار هزینه کرد که به تبع آن با جذب توریسم سبب درآمد پایدار شد ما فقط ساکت و ناظر منتظر بودیم که بزرگان ادبی در خاک آرمیده تمدن و فرهنگ ما را به زبان آورند و به جهانیان معرفی کنند.

وی ضمن اذعان به اینکه مسئولان برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و ادبی شهر شیراز به جهانیان کوتاهی کردند، گفت: عنوان دومین شهر ادبی جهان نه تنها برای فارس و شیراز بلکه برای کشور ما یک افتخار ملی بود ولی متاسفانه مسئولان کشوری نیز به راحتی از کنار آن گذشتند.
 
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: مسئولان وقت باید پاسخگو باشند که در این زمینه چه اقدامی انجام داده و کدامین موزه، سالن تئا‌تر، فرهنگسرا، انتشاراتی و سالن همایش را راه‌اندازی کرده‌اند.

پارسایی اضافه کرد: باید پاسخ داده شود که چند همایش علمی در زمینه گردشگری برگزار شده و چند مقاله در این باب در سطح جهانی تدوین و ارائه شده است و برای تامین مراکز تفریحی و زنده کردن مراکز گردشگری چه اقداماتی به ثمر نشسته است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: نرگس شیراز نیز در شناسنامه شیراز ثبت نیست و برای حفظ آن به ثبت و برگزاری جشنواره ملی سالیانه و یادآوری این موضوع به داخل و خارج از کشور نیاز داریم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: سال گذشته بهبهان این جشنواره را با پوشش خبری سراسری انجام داد و متاسفانه ثبت نرگس شیراز برای شهر شیراز نیز در معرض خطر است.

وی گفت: همه ما می‌دانیم که فالوده شیرازی همیشه معروف بوده ولی متاسفانه به علت سهل انگاری کرمان در حال ثبت فالوده به نام کرمان است.

پارسایی با اشاره به اینکه شیراز قطب پزشکی کشور است، اظهار کرد: چند ماه پیش شیراز و چند شهر دیگر کشور نامزد میزبانی توریسم درمانی کشورهای عضو اکو بودند ولی مازندران با داشتن ۳بیمارستان گوی سبقت را از شیراز ربود و میزبان توریسم درمانی کشورهای عضو اکو شد.

وی از این موضوع که شهر شیراز با زبردست‌ترین پزشکان کشور و داشتن ظرفیت‌های منحصر به فرد در خاورمیانه مثل بیمارستان پیوند اعضا نتوانست میزبان توریسم درمانی باشد، اظهار تاسف کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شیراز با بیان اینکه ما دلخوشیم به اینکه جدل نداریم و گرچه نیکوست که اختلافات قبلی استان فروکش کرده است اما باید به همدلی برسیم نه تعامل و مدارا، ادامه داد: نمایندگان و مسئولان استان مازندران با پیگیری و هم دلی توانستند میزبان توریسم درمانی کشورهای عضو اکو باشند و لازم است که مسئولان و نمایندگان فارس نیز برای جلوگیری از تکرار چنین سهل انگاری‌هایی تعامل و هم دلی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وی گفت: بهار نارنج مورد دیگری است که استان‌های دیگر کشور آن را هدف گرفته و در حال ثبت آن به نام خودشان هستند.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز از شهرداری و اعضای شورای شیراز خواست که در ارتقای فرهنگ شیراز‌شناسی، معرفی این شهر به دیگر کشور‌ها، برپایی همایش‌ها و کمک به ساخت زیر ساخت‌ها همت کرده تا بیشتر از این فرصت‌ها از دست نرود.

وی بازی‌های جام جهانی قطر را فرصت مناسبی برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شیراز عنوان و تصریح کرد: با توجه به مسافت کم شیراز و قطر و آب و هوای مطلوب شیراز نسبت به گرمای کشنده قطر مسئولان امر از همین امروز برای گرفتن سهم شیراز از این تحول جهانی برنامه ریزی کنند.

پارسایی تاکید کرد: در راستای ارتقای وضعیت اقتصاد شیراز و بهبود وضعیت گردشگری آن باید با همدلی و مدیریت جهادی وارد کارزار شده، بار نحس فقر را از دوش مردم این استان برداریم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
به خدا تمام حرفاش درسته
ولی کیه که بفهمه
یه دونه از این موراد مورد توجه رسانه های استان نیست
حتی یه دونه!
فقط و فقط چسبیدن به دعوا ساختن و حاشه
یه روز خلیج فارس
یه روز برج دو قلو
یه روز زیتون
یه روز طرح ترافیک
و ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
وقتی یه دندانپزشک میشه مسئول گردشگری یه شهر چه انتظاری باید داشته باشیم؟! اوج دغدغه آقا میشه فالوده شیرازی!