کد خبر: ۵۵۵۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

فعالیت آزادانه بوق‌های اسلام‌آمریکایی در ایران

«هیچکدام از شبکه‌های «امام حسین(ع)»، «سلام»، «ابالفضل العباس»، «شبکه مدرسه جهانی امام صادق(ع)» و شبکه‌های «بقیع» و «مرجعیت» و همچنین شبکه‌های الانوار 1 و 2 هیچگونه مجوز فعالیت در ایران ندارند.»
به گزارش شیرازه، تریبون مستضعفین نوشت: اردیبهشت ماه استاندار قم از گلایه سید‌حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان از فعالیت آزادانه شبکه‌های ماهواره‌ای تفرقه‌افکن در قم خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش گفت:

برادر عزیزم سید حسن نصرالله هفته گذشته هیئتی را فرستادند و من پذیرای ایشان بودم و از من خواستند که برخی از شبکه‌های ماهواره ای که از قم تغذیه می‌شوند، کنترل شوند و گله مند بودند که چرا چنین زمینه ای در قم فراهم شده است تا برای ایشان مشکل ایجاد شود.

تریبون مستضعفین بارها به انتشار گزارشات مستند به نقش ضد وحدت این شبکه‌های ماهواره‌ای و ارتباطات مشکوک آن‌ها با سرویس‌های جاسوسی بیگانه پرداخته است.

اما گلایه دبیرکل حزب‌الله لبنان که این روزها نیروهای تحت امر او در سوریه خط مقدم جنگ با جریانات تکفیری و لشکریان اسلام آمریکایی هستند گویا آن است که طیف دیگری از پیروان اسلام آمریکایی در شبکه‌های ماهواره‌ای زیر عنوان تشیع و دفاع از ولایت به جنگ تشیع و اسلام ناب محمدی رفته‌اند.

با این‌ها این شبکه‌ها با ارائه شماره و آدرس‌هایی اعلام کرده‌اند که دفاتری در قم، اصفهان، مشهد و تهران دارند.

این درحالی‌ست که پیگیری ها از اداره‌کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان‌گر آن است که این شبکه ها در ایران غیر قانونی هستند خبرگزاری فارس امروز نوشت:  «هیچکدام از شبکه‌های «امام حسین(ع)»، «سلام»، «ابالفضل العباس»، «شبکه مدرسه جهانی امام صادق(ع)» و شبکه‌های «بقیع» و «مرجعیت» و همچنین شبکه‌های الانوار ۱ و ۲ هیچگونه مجوز فعالیت در ایران ندارند.»

با این حال دولت که داعیه‌دار اعتدال می‌باشد نسبت به برخورد جدی با این شبکه‌ها اقدام درخوری صورت نمی‌دهد و این شبکه‌ها به صورت آزادانه در کشور فعالیت می‌کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
امریکا لجنه
دشمن اسلام فرانسوی و آمریکائی و روسی و چینی
Sweden
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
به گزارش شيعه آنلاين، صبح امروز (22/2/1393) خبرگزاري فارس مطلبي تحت عنوان «شبکه‌های تندرو شیعی مجوز فعالیت در ایران ندارند» منتشر کرد.

در بخشي از مطلب خبرگزاري فارس آمده بود: بر اساس پیگیری‌های فارس از اداره ‌کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیچکدام از شبکه‌های تندرو شیعی که دارای دفاتری در شهرهای مختلف کشور هستند، مجوز فعالیت در ایران ندارند.

فارس در ادامه مطلب خود افزود: بر اساس اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار فارس، هیچکدام از شبکه‌های «امام حسین(ع)»، «سلام»، «ابالفضل العباس»، «شبکه مدرسه جهانی امام صادق(ع)» و شبکه‌های «بقیع» و «مرجعیت» و همچنین شبکه‌های الانوار 1 و 2 هیچگونه مجوز فعالیت در ایران ندارند. بنابر این فعالیت این شبکه‌ها در تولید برخی برنامه‌ها در ایران و ارسال و پخش آنها در شبکه‌های ماهواره‌ای غیرقانونی است و بر اساس قانون هرگونه تولید برنامه برای این شبکه نیازمند کسب مجوز از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است و می‌توان بر همین اساس با آنها برخورد کرد.

مطالعه و بررسي دقيق محتواي اين مطلب، ما را بر آن داشت تا در اين باره به چند نکته مهم اشاره نمائيم:

1- بر اساس قانون جمهوري اسلامي ايران، اساسا فعاليت هرگونه شبکه ماهواره اي در ايران ممنوع به شمار مي رود، لذا در اين صورت علاوه بر شبکه هاي نام برده شده در مطلب فارس، ديگر شبکه هاي ماهواره اي که در ايران فعاليت مي کنند نيز فعاليتشان غير قانوني است و بايد با آنان برخورد قانوني شود.

2- در مطلب خبرگزاري وزين فارس اشاره شده که شبکه‌های «امام حسین(ع)»، «سلام»، «ابالفضل العباس»، «شبکه مدرسه جهانی امام صادق(ع)» و شبکه‌های «بقیع» و «مرجعیت» و همچنین شبکه‌های الانوار 1 و 2 در ايران توليد برنامه دارند اما بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد که برخي از اين شبکه ها مانند شبکه‌های الانوار 1 و 2 و سلام، کمترين برنامه را در ايران توليد نمي کنند و حتي برخي از برنامه هايي که پخش مي کنند و در ايران ساخته شده، ابتدا توسط شرکت يا مؤسساتي فرهنگي – رسانه اي ساخته شده و سپس به اين شبکه ها پيشنهاد فروش داده مي شود و آنان اين برنامه ها را خريداري مي کنند لذا به هيچ وجه از قبل براي ساخت چنين برنامه هايي در ايران برنامه ريزي انجام نمي شود.

3- اما در مورد شبکه مدرسه جهانی امام صادق(ع) بايد گفت که اين شبکه مربوط به دروس حوزوي مي شود و به هيچ وجه برنامه هايي در زمينه هاي ديگر توليد و پخش نمي کند. اکنون اين پرسش مطرح مي شود که آيا در دروس حوزوي مطالب تندرو و افراطي وجود دارد؟! اگر پاسخ منفي است، پس خبرگزاري فارس حق اشاره کردن به نام اين شبکه را نداشته اما اگر پاسخ اين پرسش مثبت است، بايد اشکال را در متون حوزوي دانست و نه در برنامه هاي شبکه مدرسه جهانی امام صادق(ع).

4- اما نکته اي که در مورد شبکه ماهواره اي "الأنوار2" بايد به آن اشاره کرد اين است که اين شبکه بيش از آنکه يک شبکه ديني و مذهبي باشد، يک شبکه سياسي است که بيشترين فعاليتش در زمينه عراق است و کمتر برنامه اي درباره مسائل ديني و مذهبي پخش مي کند. بر همين اساس اين پرسش مطرح مي شود که ملاک تندرو و افراطي معرفي کردن اين شبکه ماهواره اي چه بوده است؟!

5- اگر هدف و منظور خبرگزاري فارس از مطالب و برنامه هاي تندرو و افراطي، برنامه هايي است که در مورد اهل سنت يا وهابيت ساخته مي شود، بايد به اين خبرگزاري وزين يادآوري شد که ديگر شبکه هاي ماهواره اي مانند شبکه ولايت، ثقلين، هادي تي وي و غيره که رسما در ايران دفتر دارند نيز برنامه هايي در اين زمينه توليد و پخش مي کنند. آيا از نگاه خبرگزاري فارس اين شبکه ها نيز تندرو و افراطي به شمار مي روند؟!

بر همين اساس مي توان گفت که به نظر نمي رسد هدف خبرگزاري فارس از انتشار اين مطلب واقعا معرفي يا هشدار دادن درباره شبکه هاي به اصطلاح تندرو و افراطي بوده بلکه هدف يا اهداف ديگري در پس اين مطلب نهفته است که خداوند متعال از اين اهداف آگاه ترند.