کد خبر: ۵۵۵۹۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
فرماندار آباده بالاخره توضیح داد:

سایت هایی که به موضوع ضیافت نهار استاندار دامن زدند غرض سیاسی دارند!/ هزینه پذیرایی با ۴ نوع غذا را یک شهروند داد/ می خواستند گاو و گوسفند هم بکشند ما نگذاشتیم!

حاشیه ای که در خصوص ضیافت نهار استاندار، برخی وبسایت ها به آن پرداخته بودند، اغراض سیاسی را دنبال می کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، «عرض ارادت به استاندار فارس با سرو 4 نوع غذا»! و «ریشه کن کردن 300 اصله درخت در «آباده» به بهانه ساخت مجتمع رفاهی بین‌ راهی»! تیتر دو خبری بود که در دو هفته اخیر در شیرازه منعکس شد. موضوعاتی که سبب شد بالاخره فرماندار آباده هر چند دیر اما واکنش نشان دهد.

شیرازه مصاحبه محمد رضا زارع فرماندار این شهرستان با سایت محلی آباده نما را بدون هیچ گونه قضاوتی درباره محتوای آن منعکس و واکنش به این مصاحبه را به روزهای آینده موکول می‌کند.

آباده نما نوشت: در سفر چندی پیش استاندار فارس به شهرستان آباده حاشیه هایی ایجاد شده بود که تعدادی از سایت های مطرح استان به آن پرداخته بودند.

یکی از این حواشی سرو 4 نوع غذا برای ضیافت نهار استاندار و هیات همراه در مجتمع تجاری ستاره شمال فارس آباده بود.

فرماندار آباده در این خصوص اذعان کرد: حاشیه ای که در خصوص ضیافت نهار استاندار، برخی وبسایت ها به آن پرداخته بودند، اغراض سیاسی را دنبال می کرد.

 وی ادامه داد: ما ایرانی ها به میهمان نوازی شهرت داریم و مردم شهرستان نیز از این قاعده مستثنا نیستند. فرمانداری آباده علیرغم آمادگی پذیرایی از مدعوین، در این خصوص هزینه ای نکرده است و بدلیل مراجعه و اظهار آمادگی یکی از شهروندان برای پذیرایی از استاندار و هیات همراه، قرار شد برنامه بصورتی که دیدید برگزار شود.

همچنین تعدادی از شهروندان برای ورود استاندار قصد قربانی کردن گاو و گوسفند داشتند و از آنجا که ما از اخلاق استاندار مطلع بودیم، از این کار ممانعت کردیم.

قطع حدود 300 درخت در شمال شهر آباده، موضوع دیگری بود فرماندار آباده درباره آن چنین گفت: با توجه به اینکه زمین واگذار شده دارای پوشش گیاهی و درخت بوده است باید بررسی شود به چه استنادی مجوز برای این واگذاری صادر شده است.

مقام عالی دولت در شهرستان آباده  افزود: در سال های گذشته که بنده در مجموعه شهرستان آباده حضور نداشتم، مجوزی مبنی بر احداث یک مجتمع رفاهی در حدفاصل پارک شهید فرهمند و سرای سالمندان آباده صادر شده است.

محمد رضا زارع  با بیان این که آباده در یک منطقه کویری واقع شده است گفت: حفظ منابع طبیعی و درختان یک امر حیاتی برای شهرستان آباده محسوب می شود.

وی احداث یک مجمتع رفاهی را با توجه به تردد حجم بالای مسافر در طول سال ضروری دانست و خاطر نشان کرد: نظر ما بر این است که استقرار چنین مجتمع هایی که نیاز به فضای سبز هم دارند باید در مکان های کم درخت باشد که حداقل آسیب را به منابع طبیعی منطقه وارد کند.

واگذاری زمین های دولتی فرآیند خاص خودش را دارد و باید استعلام های مختلفی از سازمان های مربوطه برای هرگونه ساخت و سازی گرفته شود و پس از بررسی های مختلف در کمیسیون های تخصصی استان، مجوز واگذاری زمین صادر می شود.

مهندس زارع در خصوص چگونگی صدور مجوز برای واگذاری این زمین اظهار داشت: واگذاری زمین های دولتی فرآیند خاص خودش را دارد و باید استعلام های مختلفی از سازمان های مربوطه برای هرگونه ساخت و سازی گرفته شود و پس از بررسی های مختلف در کمیسیون های تخصصی استان، مجوز واگذاری زمین صادر می شود.

وی در خصوص تخلف قطع درختان تاکید کرد: در حال بررسی گزارش های موجود و نقشه های هوایی منطقه هستیم تا مشخص شود وضعیت قبلی این منطقه چگونه بوده است و چه تعداد درخت در این منطقه قطع شده است و شرکت سرمایه گذار با چه مجوزی این کار را انجام داده است.

وی در خصوص قانونی بودن قطع این درختان گفت: این شرکت مجوزی مبنی بر احداث مجتمع رفاهی در این منطقه داشته است و منابع طبیعی نیز مجوز جابجایی درختان را صادر کرده بود.

مقام عالی دولت در شهرستان آباده درخصوص ادامه فعالیت این شرکت سرمایه گذار گفت: در حال برآورد آمار دقیق درختان قطع شده هستیم و این شرکت موظف است 2 برابر منطقه ای که درخت قطع کرده، فضای سبز ایجاد کند و همچنین برای توسعه این مجتمع رفاهی درختی قطع نخواهد شد.

لازم به ذکر است چندی حدود 300 اصله درخت در حد فاصل پارک جنگلی شهید فرهمند و سرای سالمندان شهرستان آباده قطع شده و از بین رفته است.


 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فهمیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
8
کسی بی جهت هزینه سرو 4 نوع غذا رو نمیده مگر اینکه رانتی در کار باشد یا این شخص پرداخت کننده هزینه سود کلانی رو مدنظر داشته آقای فرمانداررر.یکی از عوامل بوجود آورنده رانت در کشور رواج چنین مهمانداری هایی است که از سوی اشخاص غیردولتی اتفاق می افتد و نتیجه آن در آینده مشخص می گردد..لطفا با چنین صحبتهایی با شعور مردم بازی نفرمایید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
6
درود بر فرماندار آباده 4 نوع غذا نوش جان / دزدی که نکردی ؟/ ککوی شبرازه بروجلو دزدیها را بگیر......
آباده ای اصیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
4
ایها الناس شهر آباده با 1000 تا مشکل روبرو هست که سالهاست مسئولین استان اصلا بهش توجهی نمیکنن حالا شما گیر دادید به 4 تا پرس غذا.اینقدر ندید پدید نباشید.
شیرازه شما هم به جای اینکه مطالب پر محتوا بنویسی زوم کردی روی جزئیات؟
استان های هم جوار مثل یزد و اصفهان از استان فارس توی همه زمینه ها جلو هستند بقیه هم توی سبقت اند بهتره تغییر رویه بدی!
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
6
اگه خیلی کارش درست بوده اون فرد این همه غذا رو میداد به یه عده آدم فقیر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
2
اقای فرمانداراین پاسخ درستی نیست که بگوئیم هزینه نهار توسط یک نفرشخصی تامین شده است و ارتباطی با فرمانداری نداردمسئول برنامه ریزی در شهرستان جنابعالی هستیداین فرد قطعا با هماهنگی فرمانداری این کار را انجام داده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
2
سلام چرا مردم نشستید تا فرماندار ...... به شما مردم توهین کند و شخصیت مردم را زیر سوال ببرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
2
بابا این ینده خدا می خواسته برا ثواب اطعام کنه. خب هیچ کس رو هم مستحق تر از این آقایون و خانوم ها ندیده!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
مطمئنا برای رضای خدا نبوده چون اگه نیت خیری داشته می تونست یه سفره برا نیازمندان بندازه یا به چهار تا جوون بیکار کمک کنه ، از قدیم گفتن گربه برا رضای خدا موش نمی گیره ! در حالی که بسیاری از خانواده های بی بضاعت سر گرسنه بر زمین می زارن این ریخت و پاش ها و این اصراف کاری ها چه الزامی داره ؟ درسته به این شهر می گن آرام شهر و هر اتفاقی بیفته کسی معترض نیست اما دیگه شورش در اومده !
فارسی اصیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
آباده ای اصیل میدونی چرا اصفهانیا جلو هستن بخاطر عدم رشوه شب عید ما مهمان اصفهانی داشتیم بحث کارواش به میان اومد مهمان ما گفت ما تو اصفهان 6000 تومان میدیم وماشینمونو تمیز میشورن یه بنده خدا گفت ما تو شیراز 6000 تومان فیش میگیریم ولی 10 الی 15 هزار تومن رشوه میدیم به شوینده ماشین تا تمیز بشوره تش اگر اصفهانی اومد شیراز میشیم فرش زیر پاش ولی اگر گذر هم استانی بهمون بگیره اول جیبشو خالی میکنیم شیرازیا نسبت به دشمناشونم مثل مهمون برخورد میکنن و به خودی رحم نمیکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
يادمون باشه که اميرالمومنين بخاطر همچين کاری فرماندارش رو توبيخ کرد.اون هم از پول بيت المال نبود و از جيب شخصی يک نفر هزينه شده بود.