کد خبر: ۵۵۶۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

پروژه «کارخانه 3300 تنی سیمان خرامه» کلید خورد+ تصاویر

با حضور مسئولان ارشد استان فارس و شهرستان خرامه، مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی طرح احداث واحد 3300 تنی شرکت سیمان فارس در شهرستان خرامه برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از  صدای خرامه، عملیات انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه از سال 1380 به علت مشکلات محیط زیستی، بحث داغ اکثر محافل استانی و شهرستانی بوده به طوری که این موضوع بارها و بارها در روزنامه ها و خبرگزاری های مختلف منتشر شده است.

این پروژه قرار است در زمینی به مساحت 9717 هکتار در فاصله 12 کیلومتری خرامه با ظرفیت تولید روزانه 3300 تن سیمان و با هزینه ای بالغ بر 500 میلیارد تومان احداث شود.

علی حسین قراچه مدیر عامل شرکت سیمان فارس ضمن اشاره به بحث انتقال و جابجایی کارخانه سیمان فارس به خرامه اظهار داشت: از تمامی مسئولینی که ما را در این امر یاری کردند تشکر می کنم.

وی در ادامه، بنیه مالی را یکی از مهمترین ملزومات پروژه های عظیم اقتصادی عنوان کرد و گفت: اطمینان می دهیم که با تمام بضاعت در خدمت این پروژه باشیم و همه توان خود را برای ورود این صنعت به منطقه خرامه به کار بندیم.

 

احسان خازن سرپرست فرمانداری خرامه با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری، تولید را رکن رکین اقتصاد عنوان کرد و گفت: با تلاش های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همه زیرساخت های لازم برای استقرار سرمایه گذار در این شهرستان آماده شده است.

مرتضی لطفی مدیر عامل شرکت سیمان فارس و خوزستان ضمن ابراز خرسندی از همیاری مسئولان در این پروژه اذعان داشت: زمان مهم است، اگر زمان را به خدمت بگیریم سرنوشت این گونه کارخانه ها هم مشخص خواهد شد.

وی در ادامه تولید 70 میلیون تن سیمان و کسب رتبه اول صادرات در دنیا را افتخاری برای ایران عنوان کرد و اظهار داشت: تنها صنعتی که توانسته پیشرو باشد سیمان است، این امر تحقق پیدا نکرد مگر به دست تلاشگران صنعت کشور.

 

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه گفت: صدای کلنگی که شنیده می شود، همان صدای مرگ بر آمریکاست، صدایی که تمام شیطنت هایی که قرار  بود مردم را به دست بیگانگان وابسته نگه دارد در هم شکست.

وی افزود: امروز یک روز فراموش نشدنی برای مردم خرامه است، آمادگی همه جانبه مردم برای اجرایی شدن این سرمایه گذاری را اعلام نموده و برای همه کسانی که این اثر نیک را بر جا گذاشتند دعا می کنیم.

 

ساسان تاج گردون معاون اشتغال و برنامه ریزی استانداری فارس ضمن اعلام حمایت همه جانبه برای شکل گیری این پروژه، بیان داشت: برای تامین منابع مالی توافق کردیم که در آینده با تعهد شرکت سرمایه گذار، منابع مالی تغییر کاربری شرکت فعلی برای این پروژه صرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به محروم ماندن این شهرستان علی رغم نزدیک بودن به مرکز استان امیدواریم با بررسی شرایط، شاهد توسعه این شهرستان باشیم.

 

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی پی گیری تغییر کاربری زمین کارخانه، برق رسانی و مسیر ارتباطی ریلی از مهمترین فعالیت های انجام شده در مورد این پروژه عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم که مهمترین ظرفیت استفاده از سیمان، در جاده ها به جای آسفالت خواهد بود.

داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار امسال گفت: انتظار داریم که این پروژه با مدیریت جهادی آغاز و ادامه یابد و این شرکت با ارائه گزارش سه ماهه مسیر حرکت خود را نشان دهد.

در پایان این برنامه، مراسم کلنگ زنی کارخانه برگزار شد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
خرامه هم «هسته ای» شد!
http://shiraze.ir/fa/news/49838
بی سواد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
با تشکر از تمامی مسئولین ولی یک پرژه باید چند بار کلنگ بخوره؟؟؟
دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
5
کاش این نماینده فقط فکر خرامه تنها نبود..آقای نماینده سروستان و کوار را رها کرده و خدا می داند اینها در اخرت چگونه جواب مردم را خواهند داد...آقای مدیران استانی کاش سری هم به این دو شهرستان می زدید و مشکلات را می دیدید نه اینکه همه خوش تیپ کرده برید و به مردم دیگر شهرستانها نگاه نکنید