کد خبر: ۵۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

امام جمعه موقت شیراز: عزت مردم و استقلال ایران اسلامی قابل مذاکره نیست

با وجود اینکه اکثریت دختران و زنان از حیا برخوردار بوده و در مسیر اسلام هستند، ولی گاهی تعدادی اندک با ظهور زشت خود در خیابان ها، چهره یک شهر را بدنام می کنند.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر به اشاعه یک شایعه در سطح جامعه مبنی بر ربوده شدن زنان و دختران توسط گروهی موهوم اشاره کرد و گفت: این اقدامات برای نا‌امن جلوه دادن جنوب کشور انجام می‌شود و مبنای صحیحی ندارد.

وی با اشاره به روز میراث فرهنگی تصریح کرد: میراث فرهنگی برای درس و آموزش و عبرت است و باید جوانان با حضور در این مراکز، تحت آموزش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی تنها آجر و خشت و سنگ و بناها نیست، شخصیت‎های بزرگ و تاثیرگذار فرهنگی را میراث‏های گرانبهای فرهنگی نامید که باید مورد توجه قرار گرفته و به جامعه معرفی شوند.
رضوی اردکانی با اشاره به ناموفق بودن در تربیت چهره هایی مانند حافظ، سعدی و حتی ملاصدرا در شیراز و استان فارس، ابراز داشت: شخصیت های فرهنگی مهمترین محور میراث فرهنگی است.

امام جمعه موقت شیراز با انتقاد از تبدیل شدن برخی بناهای میراث فرهنگی به مرکز بدحجابی تاکید کرد: میراث فرهنگی بهترین درس آموزنده اش، عبرت آموزی است و باید تلاش ها در جهتی باشد که مراکز میراث فرهنگی و قبور بزرگان در استان فارس با چشم عبرت نگریسته شوند.


حجت الاسلام رضوی اردکانی به ایام بابرکت رجب و آئین اعتکاف نیز اشاره و اظهار کرد: به روزهای پایانی ایام‌البیض رسیدیم و صدها هزار جوان در مساجد کشور اعتکاف خود را به پایان رساندند.

وی افزود: امسال به دلیل استقبال جوانان از اعتکاف، مشکل کمبود جا وجود داشت و برخی مساجد اقدام به قرعه‌کشی کردند.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: بنابر فتوای بسیاری از مراجع نیازی نیست که اعتکاف حتما در مساجد جامع برگزار شود بلکه هر مسجدی که دایر باشد و در آن نماز جماعت اقامه شود می‌تواند به اعتکاف اختصاص یابد تا مشکل کمبود جا در سالیان بعد پیش نیاید.

رضوی اردکانی به وضعیت حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه اکثریت دختران و زنان از حیا برخوردار بوده و در مسیر اسلام هستند، ولی گاهی تعدادی اندک با ظهور زشت خود در خیابان ها، چهره یک شهر را بدنام می کنند.

امام جمعه موقت شیراز افزود: اگر چه در شهر شیراز که خانم هایی با حیا و عفت هستند، بیکار نیستند که در خیابان ها حاضر شوند اما یک عده بیکار و افراد بی قید به مسائل دینی چهره شهر را زشت می کنند.

خطیب جمعه شیراز همچنین به قرار داشتن در آستانه اول خردادماه و آغاز محاصره اقتصادی ایران اشاره و با بیان اینکه ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب و از سال 59 رسما در محاصره اقتصادی قرار داشته است، گفت: دشمن همه راه ها را برای ضربه زدن به ایران اسلامی و انقلاب اسلامی امتحان کرده است، ابتدا فعالیت گروهک‏ها و ترور و بعد از آن تحمیل جنگ هشت ساله و بعد از آن تحریم اقتصادی اما خوشبختانه ایران اسلامی امروز در اوج قدرت و در مسیر پیشرفت روز افزون قرار دارد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: همه جهان می‏دانند که عزت مردم و استقلال ایران اسلامی قابل مذاکره نیست.

رضوی اردکانی از ازدواج به عنوان اقدامی یاد کرد که می تواند سبب پاکیزه تر شدن محیط جامعه از انحرافات شود و از همه پدران، ماردان و مسئولان خواست تا زمینه ازدواج آسان و بدون تشریفات جوانان را فراهم کنند.

وی با اشاره به طرح تنگناهای اقتصادی از سوی افراد در خصوص ازدواج، گفت: اگر چه مشکلات اقتصادی تا حدودی درست است اما این حرف زمانی به طور کامل صحیح است که به دنبال کاری رفته و از یافتن آن بازبمانند که البته در این خصوص وظیفه دولت و مسئولان فراهم کردن زمینه اشتغال بوده که خود فراهم کننده زمینه ازدواج است.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه سخنان خود گفت: بالا بردن بهره بانکی برای جذب نقدینگی سیاست نادرستی است.

اردکانی افزود: این سیاست ضد اشتغال است و از سویی باعث ترویج فرهنگ کار نکردن در میان سپرده‌گذاران می‌شود و از طرف دیگر بانک‌ها نیز با سوق دادن سپرده‌ها به بازار مسکن و ساخت‌و‌ساز، برای ارائه تسهیلات به تولید‌کنندگان پول ندارند.

وی اضافه کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی در حال حاضر به سبب نبود سرمایه در گردش و تسهیلات حمایتی ورشکست شده‌اند و این روند ربا‌پروری و رباخواری بانک‌ها به آنان ضربه زده است.

این عضو جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا 25 درصد سود بانکی وجود ندارد چرا که هر چه سود پایین‌تر باشد اقتصاد رونق بیشتری دارد.

وی بیان کرد: این بهره‌های کمرشکن و سودهایی که بانک‌ها از مردم می‌گیرند و به مردم می‌دهند، هر دو غلط است.

اردکانی تصریح کرد: اگر مراکز تولیدی به وسیله پول‌های سرگردان جامعه تقویت نشود، مشکل اشتغال حل نشده باقی خواهد ماند.


نظرات بینندگان