کد خبر: ۵۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
امام جمعه بوانات:

اگر بخواهيم دين خود را به اسلام ادا کنيم باید به فکر مبارزه با تروریست های تکفیری باشیم

امروز خط مقدم مبارزه با دشمنان دين، منطقه مديترانه، صحراي سينا، قاسطين، لبنان و کشور سوريه است

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا،  نماز جمعه این هفته شهرستان بوانات چون همیشه در حسینیه امام صادق (ع) سوریان بوانات و به امامت حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه بوانات برگزار شد.

حجت الاسلام زارع  انتقادها را مایه پیشرفت دانست و گفت: من به مسئولین عزیز توصیه می کنم که اولا تمام انتقاد ها را گوش کنند و انتقادهای سازنده را بکار بگیرند نه این که وقتی از آنها انتقادی از طرف افراد دلسوز صورت می گیرد بجای پذیرش و پند گرفتن چون اسفند روی آتش به این طرف و آنطرف بروند و گله و شکایت بکنند. اگر قدری تامل کنیم نقد و انتقاد سازنده و مایه پیشرفت است.

حجت الاسلام علی مدد زارع با اشاره به اول خردادماه آغاز محاصره اقتصادي آمريکا عليه جمهوري اسلامي گفت: تمامي حرکتهایي که در نظام به سوي خودکفائي صورت پذيرفته، تمامي قله هاي علم و فن آوري را که فتح کرده ايم همه و همه به خاطر اين بوده که احساس نياز کرديم، نتوانستيم از راه وارد کردن از جاهاي ديگر تأمين کنيم به قدرت لايزال الهي و عنايات حضرت ولي عصر و همت والاي جوانانمان تکيه کرديم و بدست آورديم.

امام جمعه بوانات افزود: حضرت امام(ره) موضوع تحريم هاي اقتصادي فرمودند: «من اعتقادم اين است كه اگر ما در محاصره اقتصادى 10 سال، 15 سال واقع بشويم، شخصيت خودمان راپيدا مى‏كنيم وقتى اين احساس پيدا شد در يك ملتى كه من خودم بايد هر چيز مى‏خواهم تهيه كنم، ديگران به‏من نمى‏دهند، مغزها براه مى‏افتد اين محاصره اقتصادى را كه خيلى از آن مى‏ترسند، من يك هديه‏اى مى‏دانم‏براى كشور خودمان مهم اين است كه ما بفهميم ديگران به ما چيزى نمى‏دهند» اين ديدگاه حضرت امام به تحريمها بود.

خطیب جمعه بوانات افزود: امروز 26 ارديبهشت برابر با 16 مه در بين فلسطينيان به نام روز نکبت نامگذاري شده است. از 16 مه سال 1948، 26ارديبهشت سال 1327که رسماً موجوديت رژيم اشغالگر قدس در فلسطين اعلام شد تاكنون تجاوزات و غارتگري‏هاي اين رژيم غاصب بر ملت ستمديده فلسطين ادامه دارد و مردم فلسطين راه نجات خود را مقاومت و مقابله يافته‏ اند، امروز خط مقدم مبارزه با دشمنان دين، منطقه مديترانه، صحراي سينا، قاسطين، لبنان و کشور سوريه است، و اگر ما بخواهيم دين خود را در قبال قرآن و اسلام ادا کنيم بايد به فکر مبارزه با رژيم صهيونيستي و سلفي هاي تکفيري باشيم.

امام جمعه شهربوانات گفت :فردا 27 ارديبهشت بنا بر نقلي سالروز شهادت ضحرت احمد بن موسي جناب شاه چراغ است. امامزاده واجب التکريمي که بسیار در ميان فرزندان حضرت موسي بن جعفر(ع) احترام داشت. لذا به  همین سبب، مقام معظم رهبري در آخرين سفر پرخير و برکتشان به استان فارس، شهر شيراز و استان فارس را به عنوان سومين حرم اهلبيت نامگذاري کردند اما متأسفانه اقدام در خور شأن اين نامگذاري از سوي مسؤولان صورت نپذيرفته و فقط به نوشتن در سربرگها و درج در بنرها اکتفا شده است

حجت الاسلام زارع ادامه داد: البته جاي تقدير و تشکر از صدا و سيما در اين زمينه هست که در برنامه ها و بيان مجريان و زيرنويسها اقدام مناسب در معرفي سومين حرم اهلبيت انجام مي دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات با اشاره به   27 ارديبهشت  سالروز وفات مرجع عاليقدر جهان تشيع حضرت آيت الله بهجت(ره) گفت : مرجع عارف و فرزانه اي که بعد از وفات او جاي خالي او در جهان اسلام کاملا محسوس است. استوانه اي که گوشه اي از عبادت و عرفان ائمه را براي مشتاقان وصال کوي دوست به نمايش گذاشت. براي آن مرجع بزرگ از خداي متعال علو درجات مسئلت مي کنيم.


نظرات بینندگان