کد خبر: ۵۵۶۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
درپی تجمع دانشجویان

مدیر حوزه ریاست دانشگاه شیراز: از ساحت حضرت زینب(س) عذرخواهی می کنم

دانشگاهیان شیراز در حرکتی خودجوش، پس از نماز ظهر روز شنبه در اعتراض به هتاکان اهل بیت(ع) در مسجد دانشگاه شیراز تجمع کردند.
به گزارش شیرازه به نقل از غریو؛ دانشگاهیان شیراز در حرکتی خودجوش، از نماز ظهر روز شنبه در اعتراض به هتاکان اهل بیت(ع) در مسجد دانشگاه شیراز، تجمع کردند.

لازم به ذکر است؛ در روز وفات حضرت زینب(س) جشن هفته خوابگاه ها با اجرای موسیقی زنده و تئاتر طنز به همت معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی این دانشگاه برگزار شده است که رئیس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه شیراز نیز در آن حضور داشته اند.

محمد حسین عظیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در جمع  دانشجویان معترض به هتک حرمت صورت گرفته به ساحت مقدس حضرت زینب(ع) گفت: فکر نمی کردیم که مرزها به راحتی شکسته شود و پس از شکستن مرزهای سیاسی نوبت به شکستن مرزهای عقیدتی برسد.

وی در ادامه تاکید کرد: بحث ما دینی است و برای حفظ شعایر دینی قیام کرده ایم.

عظیمی تصریح کرد: وقتی به محکومین امنیتی و کسی که هنجار های سیاسی و اجتماعی ما را زیر سوال برده اجازه حضور در دانشگاه می دهند نتیجه این می شود که روزگاری در روز وفات حضرت زینب(ع) با حضور مسئولین جشنی برگزار می شود که ارگ، موسیقی زنده و شاد اجرا می شود و بسیاری از شعایر ما زیر سوال می رود.

وی تاکید کرد: تمام اطلاع رسانی ما برای برنامه تجمع صرفا در شب گذشته بوده و اطلاع رسانی زیادی صورت نگرفته است و بهتر است مسئولین کاری نکنند که تجمع ما بزرگتر و ناراحتی ها بیشتر شود.

دکتر ابراهیم گشتاسبی؛ مدیر حوزه ریاست دانشگاه شیراز در جمع دانشویان معترض به هتک حرمت به ساحت اهل بیت(ع) گفت: برای اجرای برنامه از قبل برنامه ریزی شده بوده است و به هرحال دانشجوها زحمت کشیده بودند و خیلی اصرار داشتند که ریاست محترم دانشگاه هم در جمع شورای صنفی دانشگاه و دانشجویان حضور پیدا کنند و بنده هم به اصرار ریاست دانشگاه و به احترام وی چند دقیقه در مراسم حضور یافتم. دانشجویان در اعتراض به این صحبت وی بیان کردند مگر احترام حضرت زینب از رئیس دانشگاه کمتر است؟

وی در ادامه تاکید کرد: چون می دانستیم همزمان در مسجد دانشگاه مراسم دعا در حال برگزاری است و این برنامه با آن ضدیت دارد توصیه کردیم حتی الامکان در این برنامه تخفیف هایی صورت بگیرد.

گشتاسبی در ادمه با بیان اینکه تبلیغات زیادی برای این برنامه انجام شده بود گفت: اگر برنامه لغو می شد دانشجویان نسبت به دین بدبین می شدند و بنابراین ما حجت شرعی برای اجرای برنامه داشتیم.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه شیراز گفت: شورای صنفی مجموعه ای است که زیر نظر معاونت محترم دانشجویی است و معاونت محترم دانشجویی حوزه ی فعالیتش حوزه ی اجرایی است نه حوزه ی فرهنگی و این بر عهده معاونت فرهنگی است که در این حوزه تخصصی وارد شود.

وی افزود: نا هماهنگی های فرهنگی در دانشگاه شیراز وجود دارد که در صدد ایجاد هماهنگی هستیم و صحبت هایی شده که کارگروه فرهنگی تشکیل دهیم تا درتمام حوزه های اداری دانشگاه فعالیت های فرهنگی به صورت کارشناسی شده از حوزه معاونت فرهنگی بیرون بیاید تا مشکلاتی که قاعدتا پیش میاد به مراتب کاهش پیدا کند.

گشتاسبی بیان کرد: البته همیشه مشکل وجود دارد و املای نانوشته بی اشتباه است و هرکسی که املایی می نویسد قطعا اشتباه هم دارد.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه شیراز گفت: اگر بخواهم عذر خواهی کنم از ساحت حضرت زینب عذرخواهی و به درگاه الهی توبه می کنم که این سخن وی با اعتراض بسیاری از دانشجویان حاضر در تجمع مواجه شد و دانشجویان گفتند از آنجایی که به عقاید مذهبی ما هم توهین شده باید از دانشجویان و مردم نیز عذرخواهی کنید.

در ادامه دانشجویان با سر دادن شعار هایی اعتراض خود را به توجیه گری های این مقام مسئول ابراز کردند و خواستار توضیحات بیشتر شدند که حجت الاسلام و المسلمین نیری؛ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شیراز پیشنهاد برگزاری جلسه ای بین نمایندگان تشکل های دانشجویی و هیئت رئیسه دانشگاه برای بررسی هرچه منطقی تر این موضوع را داد که این حرف وی مورد تایید دانشجویان معترض و مسئولین دانشگاه قرار گرفت.

در پایان این تجمع بیانیه دانشجویان دانشگاه شیراز در اعتراض به هتک حرمت به ساحت حضرت زینب و استحاله فرهنگی دانشگاه قرائت شد و دانشجویان با امضای طوماری آن را تایید کردند.

در این بیانیه آمده است: پس از تغییر کادر مدیریتی دانشگاه شیراز در بهمن ماه 92 فضای دانشگاه رنگ و بویی شبیه به دوران8ساله اصلاحات به خود گرفته است. دوباره روند خزنده ی استحاله ی فرهنگی در دانشگاه شیراز رخ نموده و ریاست دانشگاه که گویی هم چنان خود را رییس دانشگاه دوران اصلاحات می داند با تایید و تکریم افراد و اشخاص تندرو چه در سطوح مدیریتی و چه در شاخه های دانشجویی احزاب نقش فعالی در این روند استحاله ی فرهنگی دارد.

دانشجویان در این بیانیه اضافه می کنند: این روزها، درحالیکه بسیاری از دانشجویان در حال عزاداری برای پیام آور نهضت عاشورا حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بودند، عده ای با مجوز مدیران ارشد دانشگاه و با حضور رییس دانشگاه در حال برگزاری جشن بودند. اجرای موسیقی شاد و زنده، استفاده از ادوات موسیقی و برگزاری تئاتر طنز گوشه ای از این اقدام حرمت شکنانه در روز عزای حضرت زینب (سلام الله علیها) بود. به همه ی این ها باید حضور و سخنرانی ریاست دانشگاه و معاونین او را هم اضافه کرد. اقدامی که دیگر جای هیچ توجیه و توضیحی باقی نمیگذارد.

دانشجویان در فرازی از این بیانیه تصریح می کنند: دانشجویان انقلابی که پیشتر این روند غلط را به پای مدیران میانی میگذاشتند و پای این توجیه را باز میگذاشتند که شاید ریاست دانشگاه از این روند غلط آگاه نیست این بار با چشمانی مبهوت شاهد حضور ریاست دانشگاه در این مراسم سخیف بودند. این روند منحط فرهنگی که در چند ماه ابتدایی ریاست ایشان با حضور در این جشن این چنین رخ نموده و عیان گشته علاوه بر داشتن انحراف از مبانی و شعائر انقلابی و اسلامی دانشجویان، با شعارهای دولت نیز فاصله ی قابل ملاحظه ای دارد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
3
متاسفانه در همه جابجایی ها و تغییر مدیران در دانشگاه شیراز و در دوره مدیریتی جدید افرادی به مراتب ضعیف تر و نالایق تر انتخاب شده اند که نه بوی تدبیر می دهد و نه امیدی به آن هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
کجاش حجت شرعیه؟!!!!!!!!!!!!!
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
سلام
ما هرچه می کشیم از معاونت فرهنگی دانشگاه است ............................این پست شایسته ایشان نیست با توجه به سوابق سوء