کد خبر: ۵۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

مدیرکل آموزش و پرورش فارس: از 2 درصد اعتبارات «نفت و گاز» به ما هم بدهید

سرانه فضای ورزشی سرپوشیده در استان هفت دهم درصد بوده که این رقم در میانگین کشور دو درصد است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، روز گذشته در جلسه شورای اداری استان فارس، مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در هشت سال گذشته آمار و ارقام نشان می دهد که آموزش و پرورش مورد بی مهری قرار گرفته است، گفت: سرانه فضای ورزشی سرپوشیده در استان هفت دهم درصد بوده که این رقم در میانگین کشور دو درصد است.

حمید رضا آذری ضمن بیان اینکه هرگاه در هر بخشی صحبت پیرامون آن حوزه بیشتر شود عمل درآن قسمت کمتر می شود، خواستار تخصیص درصدی از اعتبارات نفت و گاز به آموزش و پرورش شد.

ایمانیه: آماده‌ایم برخی بیمارستان‌های نیمه‌تمام را به بخش خصوصی واگذار کنیم

در ادامه جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به موضوع ارائه طرح برای سرمایه گذار در حوزه بهداشت و درمان گفت: بر اساس لایحه دولت که به تصویب مجلس نیز رسیده ما با موضوع سطح بندی مواجه هستیم یعنی هم دربخش تخت بیمارستانی و هم برای تجهیزات گران‌قیمت مثل سی تی اسکن، آنژیوگرافی قانون سطح بندی موضوعات را مشخص کرده است.

محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه برای شهر سلامت امکان مشارکت سرمایه‌گذاران وجود دارد، افزود: همچنین آمادگی را داریم که برخی بیمارستان‌های نیمه‌تمام نظیر اعصاب و روان را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

همچنین صادق نکوییان، مدیر کل امور عشایر استان فارس با اشاره به خشکسالی و مشکل تامین آب شرب عشایر گفت: منابع آب شرب عشایر مثل چاه ها و روان آبها بر اثر خشکسالی خشک شده و در عین حال برای آب شرب دامهای عشایر نیز با مشکل آبرسانی مواجه هستیم.

سهم فارس از اعتبارات نفت و گاز کشور 124 میلیارد تومان است

معاون برنامه ریزی استانداری فارس هم در این جلسه از کاهش 22 درصدی اعتبارات عمرانی استانی فارس و 26 درصدی کشور در سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته اعتبارات عمرانی استانی فارس527 میلیارد تومان بود که امسال به 412 میلیارد و 500 میلیون تومان کاهش یافته است.

ساسان تاج گردون با اشاره به تخصیص اعتبار برای طرح های با 80 درصد پیشرفت گفت: با توجه به اندک بودن این طرح‌ها در استان، امسال با کاهش 47 درصدی بودجه در این خصوص روبه رو بوده ایم.

معاون برنامه ریزی استانداری فارس سهم فارس از اعتبارات نفت و گاز کشور را 124 میلیارد اعلام کرد و افزود: این اعتبار نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است که بخش عمده آن در طرح‌های نیمه تمام سفر رهبری و ریاست جمهوری هزینه می‌شود.

معاون برنامه ریزی استانداری فارس با بیان اینکه 15 درصد بودجه سال گذشته استان صرف تملک دارایی و سرمایه گذاری شده است، گفت: امسال در این بخش 27 درصد کاهش اعتبار داشته ایم.

تاجگردون با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که سرمایه گذاری غیر دولتی و نقدینگی دست مردم را جذب و تبدیل به سرمایه کنیم، افزود: مردم مناطق ما باید تلاش کنند با جذب سرمایه گذاری غیر دولتی ، طرح های مصوب دولت که قابل انتقال به سرمایه گذار است را مورد توجه قرار دهند چراکه نقش منابع عمومی دولت در توسعه مناطق 15درصد است و سرمایه گذاری بخش‌های غیردولتی تاثیر بیشتری دارد.

ما انسان‌های راستگویی هستیم

در ادامه این جلسه نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب آب شرب روستاها نیز بیان کرد: در حوزه آب شرب روستاها با مشکل مواجه هستیم.

محمد رضایی با بیان اینکه 40 درصد از روستاها با مشل آب شرب مواجه هستند، افزود: باید برای آب شرب روستا به گونه ای هدفمند عمل کنیم.

وی با اشاره به موضوع تخصیص اعتبارات استانها نیز بیان کرد: ما در فارس انسان های صادق و راستگویی هستیم و آمارهایی را که ارائه می دهیم مطابق با واقعیات است اما در استانهای دیگر وضعیت را بدتر از شرایط واقعی نشان می دهند و بدین سبب اعتبارات بهتری دریافت می کنند.

این نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیز اعلام کرده ایم که برخی از این آمارها مطابق با واقعیتها نیست البته مدیران نیز با قدرت رایزنی‌هایی که با وزارتخانه ها دارند می توانند نسبت به تخصیص بیشتر اعتبارات موثر واقع شوند.

در اين جلسه همچنین گزارشي از توزيع اعتبارات هزينه اي و اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي استاني در سال 93 ارائه شد و پيشنهادات كارگروه هاي تخصصي زير مجموعه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان مطرح و پس از بررسي به تصويب رسيد.
نظرات بینندگان