کد خبر: ۵۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 29 اردیبهشت

روزانه 20 لیتر آب آشامیدنی سهم هر خانوار در فارس!

با توجه به کمبود شدید منابع آبی در فارس و خشکسالی های اخیر، در 500 روستای فارس آب جیره‌بندی شده است.

به گزارش شیرازه؛ «افسانه» تیتر زده «سرنوشت نامعلوم 543 کیلومتر راه آهن شیراز-بوشهر» که طی آن گزارشی از چند و چون این پروژه و میزان پیشرفت آن داده؛ اما سوال اینجاست که دقیقا کدام قسمت این متن نشان دهنده سرنوشت نامعلوم است؟! ما که نفهمیدیم! روند احداث جاری است و سرنوشت نامعلومی هم وجود ندارد. یادداشت امروز با عنوان «سکوت و تاریخ» از خلوت بودن سینماها، موزه‌ها و ... گفته و گلایه کرده که چرا بیمارستان‌ها و دادگستری و امثالهم شلوغند ولی موزه‌ها و سینماها خلوت. خبر تست 60 کیلومتر در ساعت قطار شهری شیراز هم از جمله عناوین داخلی افسانه است، همینطور «برگزاری دومین مسابقه «زی بازیافت» در دانشگاه شیراز» که به جزییات، موضوعات و اهداف این مسابقه پرداخته و گفته که نام این مسابقه از «زی» به معنای زیستن و زیبایی و بازیافت تشکیل شده.


«خبرجنوب» تیتر نگران کننده «آب در 500 روستای فارس جیره بندی شد» را چاپ کرده که این نگرانی را تشدید می کند که در آینده نه چندان دور این معضل به شیراز هم می‌رسد مگر با صرفه‌جویی. گلایه سردار غیب پرور در صفحات داخلی با عنوان «بانک ها به محل رسوب پول ملت تبدیل شده اند» به چاپ رسیده. همچنین آمار نگران کننده‌ی «سن ازدواج مردان در فارس 27 سالگی و زنان 23 سالگی است» که مسئولیت بسیار سنگین دنیوی و اخروی را برای کسانی که در این زمینه کوتاهی کرده و می‌کنند، در پی دارد. صفحه صفحه اطلاع رسانی هم تمام قد از «شهر فرزانگان» گفته که بزرگترین طرح آموزش فرهنگ شهروندی کشور بوده است.

«عصرمردم» در کنار تیتر کشوری خود از مراسم بزرگداشت زنده‌یاد باستانی گفته و با عکسی از این مراسم به استقبال خوانندگان آمده و گزارش این مراسم را در نیمه دوم صفحه اول خود آورده. «انتقاد سردار غیب‌پرور از عملکرد دستگاه‌های دولتی در اجرای جهاد اقتصادی» و « مردمی کردن اقتصاد از الزامات اقتصاد مقاومتی است» به نقل از رییس سازمان بسیج سازندگی کشور از جمله عناوین داخلی این روزنامه است و در انتها کاریکاتور امروز که نقدی است بر عملکرد مسئولین استان.

«نیم‌نگاه» تیتر یک خود را از میان صحبت های سردار غیب پرور انتخاب کرده و تیتر زده «دستگاه های دولتی هنوز اراده اقتصاد مقاومتی را ندارند». اولین همایش فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی که به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی فارس برگزار شده در صفحه اول تیتر شده است. «شهردار شیراز در بازدید از سایت ساماندهی آهن فروشان:‌ ساماندهی مشاغل مزاحم از مهم ترین مطالبات شهروندان است» از عناوین داخلی امروز این روزنامه است. «سایه رکود بر بازار خودرو شیراز سنگین تر شده» از جمله عناوین صفحه پایانی است که در قسمتی از آن آمده: «با افزایش بی رویه قیمت‌ها قدرت خرید مردم تا حد قابل توجهی کاهش یافته و این موضوع به رکود بازار خودرو دامن زده است»!

نظرات بینندگان