کد خبر: ۵۵۷۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

«کارزین»؛ شهری با جمعیت 9000 نفری که درمانگاه شبانه‌روزی ندارد

شهر کارزین با بیش جمعیتی بالغ بر 9 هزار نفر و به عنوان دومین شهر پر جمعیت شهرستان قیروکارزین هم اکنون از نبود پزشک بطور شبانه روزی در درمانگاه شهر رنج می برد.
به گزارش شیرازه به نقل از پرگون شهر «کارزین» با بیش جمعیتی بالغ بر 9 هزار نفر و به عنوان دومین شهر پر جمعیت شهرستان قیروکارزین هم اکنون از نبود پزشک بطور شبانه روزی در درمانگاه شهر رنج می‌برد.

درمانگاه شبانه روزی «کارزین» که این روز ها حال و روز خوشی ندارد و به یک خانه بهداشت می ماند تا یک درمانگاه شبانه روزی، فقط در ساعات اداری پذیرای بیماران است. بیماری که شب نیازمند پزشک شود باید تا صبح صبر کند تا درمانگاه باز شود و یا به شهر قیر و بیمارستان آن مراجعه کند.

عدم حضور پزشک 24 ساعته در کنار نبود داروخانه در این مرکز مشکلات عدیده ای است که مردم این شهر با آن دست و پنجه نرم می کنند. داروخانه از امکانات اولیه ای است که معمولا درمانگاهها به آن مجهز هستند ولی درمانگاه شهر کارزین از این امکان نیز بی بهره است تا نام خانه بهداشت بیشتر زیبنده آن شود تا درمانگاه شبانه روزی که هم اکنون تنها بصورت تابلویی بر سردر آن زده شده است.

شورای شهر «کارزین» در جلسه ای که با حضور فریدونی نماینده مردم شهرستان در مجلس برگزار شد یکی از مهمترین خواسته‌های مردم شهر را پیگیری حضور پزشک شبانه روزی و ایجاد داروخانه در درمانگاه بود و از این مقام مسئول تقاضای رسیدگی به این امر را داشتند. اکنون با گذشت یک ماه از قول مساعد نماینده مردم در مجلس تاکنون تغییر خاصی در روند کاری درمانگاه ایجاد نشده است و همچنان مردم این شهر چشم انتظار تغییرات اساسی در زمینه بهداشت و درمان شهر می باشند.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید وعده های بسیاری در بخش بهداشت و درمان داده شد و قرار شد دولت با درآمدی که از قِبل انصراف مردم از یارانه ها بدست می آورد بخشی اعظمی از آن را در حوزه بهداشت و درمان هزینه کند. مردم شهر کارزین انتظار دارند با وعده هایی که در خصوص بهداشت و درمان داده شده است وضعیت بهداشت و درمان این شهر نیز بهبود یابد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
کارزینی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
کیه که بفمه